Lancia Delta

05 Gru 2013, 22:20

jiGsaw napisał(a):wyznacznikiem klasy auta nigdy nie było wyposażenie, więc nie podejmę takiej dyskusji, bo to śmieszne. Zamontuj w ALFIE normalnie silnik i napęd to przejdziemy do wyposażenia...

Idąc tym tokiem rozumowania samochodem klasy premium jest Polonez.
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

05 Gru 2013, 22:28

jiGsaw jak się znudzi e30 zawsze możesz pokusić się o e24 i nadal pozostać wiernym BMW :mrgreen: to marzenie większości posiadaczy e30 ;p
Ostatnio przypadkiem trafiłem na forum na Twoja e30 delphin metallic, piekna... Masz ją nadal?
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

05 Gru 2013, 22:30

raczej wyznacznikiem klasy premium jest postrzeganie marki, rozwiązania technologiczne dostępne w aucie (nowinki), jakość wykończenia, dbałość o szczegóły i... cena, a nie wyposażenie, bo tacy producenci każą sobie dopłacać za klime czy ksenony
jeśli Alfa jest pół premium to Audi również skoro wywodzi się z VW idąc tym tokiem myślenia
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Gru 2013, 22:48

KonradMB - Twoje posty wskazują na brak elementarnej wiedzy, zatem nie widzę sensu konwersacji.

Dzida - tak zgadza się, Audi zwłaszcza w wersjach FWD to również półpremium.

Ogólnie klasyfikacja jest taka z popularnych marek jeżeli chodzi o premiumowatość:

1. MB, BMW, Lexus.
2. Audi.
3. Volvo, AR, Saab, może coś jeszcze - jakieś Infiniti itp. wynalazki.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Gru 2013, 22:55

jiGsaw napisał(a):Ogólnie klasyfikacja jest taka z popularnych marek jeżeli chodzi o premiumowatość:

1. MB, BMW, Lexus.
2. Audi.
3. Volvo, AR, Saab, może coś jeszcze - jakieś Infiniti itp. wynalazki.


No a Lanicia, no gdzie jest ta moja Lancia???
Dajcie mi tu tą Lancie bo bede zły! :evil: :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Gru 2013, 22:58

To sam ją wstaw wedle uznania. :naughty: Dla mnie to chyba nawet nie jest marka popularna... nie pamiętam kiedy ostatnio na drodze widziałem LANCIĘ. To już więcej Jaguarów chyba jeździ, których nie umieściłem w zestawieniu jako markę niepopularną.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Gru 2013, 23:04

jiGsaw napisał(a):To sam ją wstaw wedle uznania. :naughty:


Ok. Sam tego chciałeś:
1)Lancia
3)Lancia
2)Lancia
4)Tata nano
4,5)DFM Dongfeng Motor EQ V8
5)...
...BMW i reszta.... :o

No i w Alfie nic nie rdzewieje :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Gru 2013, 04:32

4 strony jechania po wloskich autach przez forumowiczow w 20letnich bmw...
Stereotypy sa w wiekszosci spoleczenstwa, wiec w sumie nie ma sie co dziwic, ze tym bardziej oni sie im poddaja, w koncu 20 lat temu fiat nie mial startu do bmw, a widocznie ich wiedza doatyczy samochodow z minionego wieku sadzac po stanie posiadania i wypowiedziach.

Dzis roznice sie mocno zmniejszyly, dodatkowo w naszym kraju mozna kupic niemiecki samochod sprowadzony z niemiec (90% po korekcie licznika, a 50% po innych przejsciach) albo wloski z polskiego salonu, o ile jest to fiat :)

Bo taka lancie to chyba tez nielatwo z PL wyrwac. Ktos pisal ze podwozie z A159, a ja jakis czas temu czytalem ze Delta to Fiat Bravo po liftingu, troche ladniejszy, mocniejszy i kilkadziesiat % drozszy. Dlatego ja pewnie bralbym fiata, bo zgadzam sie ze golf 5 nie ma z nim startu (wloskie silniki sa po prostu duzo lepsze od vw, reszta niekoniecznie, ale to silniki moga generowac najwieksze koszty).
Lancii nie bralbym glownie dlatego ze nielatwo bedzie to sprzedac, z bravo nie ma raczej problemu. Chyba ze chcesz auto na dlugo i kwota odsprzedazy nie jest az tak istotna. Bo jesli Lancia rzeczywiscie jest kopia Bravo to o awaryjnosc nie powinnas sie raczej przejmowac.

ps koledzy "widze tylko bmw" - chodzi mi o awaryjnosc, czyli bum i stoimy. Jesli chodzi o jakosc materialow, to niestety z tym faktycznie jest kiepsko, ale ja wychodze z zalozenia ze lepiej obszyc kierownice po kilku latach niz remontowac silnik w tedeiku :)
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

06 Gru 2013, 12:09

Silnik silnikiem. Akurat silniki są bardzo różne we fiatach. Jedne kompletne padaki (jak stare 1.4 8v, 1.8 mpi. 2.0 z hgt itd.), a są też całkiem udane (1.2, 1,9 JTD, inne JTD z resztą też). Akurat jak się kupi fiata z odpowiednim silnikiem to mała szansa jego awarii (to samo z VW, nikt nie każe kupować 2.0 TDI albo 2.5 TDI, czy wadliwej odmiany TSI). Problem leży w ogólnej mechanice i całej stercie niedoróbek, na potęgę psują się irytujące pierdoły i rzeczy, które w aucie nie powinny się od tak dziać we fiacie się dzieją.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Gru 2013, 17:56

Caly czas generalizujesz.

Ale dobrze chociaz, ze wymieniajac "padaki" podajesz przyklady sprzed kilkunastu lat, a my rozmawiamy o kilkuletnich autach.
Wiec kupujac dajmy na to bravo z rynku wtornego (60% to 1,9 jtd 8v, 15% 1,4 bez turbinki) jest male ryzyko kupienia padliny, a kupujac vw z lat 2004-08(75% to 2.0 tdi i rozne tsi) ryzyko jest ogromne. A wlasnie o tych rocznikach rozmawiamy w tym temacie!

A ta rzekoma cala sterta niedorobek to ciagle jechanie na stereotypie, jak z silnikami...

http://www.auto-swiat.pl/1-wielkie-braw ... dystansowy

poczytaj sobie - bravo dostal 6, a liste zamykaja auta VW - touran i passat, i to nie tylko dzieki swietnemu silnikowi ale tez nietrwalemu zawieszeniu.
Jakbym byl zlosliwy to powiedzialbym ze zadne BMW tez sie do 6 nie zblizylo. Ale uwazam ze jest to kwestia duzo wiekszego zaawansowania technicznego i liczba dodatkowych systemow w nowych BMW sprawia ze te auta nie moga byc bezawaryjne bo tam jest duuuzo wiecej rzeczy, ktore moga sie psuc (tony elektroniki), wiec sie psuja :) To juz nie lata 90

Ciekawe czy zalozycielka tematu zrezygnowala po 2 stronach tej dyskusji, skoro juz sie nie odzywa...
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

06 Gru 2013, 21:48

Penie doszła do wniosku, ze nie warto się tym szrotem interesować, albo zakupiła :)

Mnie zadna propaganda nie przekona co do wyższości nowych rozwiazan jak TSI czy jaki to jest super Fiat Bravo. Fiat kojarzy się z malizną i tanizną. Moze to stereotyp, ale mój ojciec całe zycie jezdził fiatem teraz ostatnio miał Pande i jak musiałem tym czymś jechać to miałem nadzieję, ze to będzie krótka droga...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Gru 2013, 23:36

Pewnie podobnie byloby gdybys mial jechac dowolnym autem z segmentu A :) Tez nie lubie maluchow, tylko Panda nie ma nic wspolnego z Bravo czy Lancia, a wszystko jest wrzucane do jednego worka "Fiat".

Ale stwierdzilem, ze to nawet lepiej - im wiecej ignorantow tym taniej rozsadni ludzie moga kupowac porzadne samochody, takze chyba koncze krucjate :)
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

07 Gru 2013, 00:04

Yankee napisał(a):Pewnie podobnie byloby gdybys mial jechac dowolnym autem z segmentu A :) Tez nie lubie maluchow, tylko Panda nie ma nic wspolnego z Bravo czy Lancia, a wszystko jest wrzucane do jednego worka "Fiat".

Ale stwierdzilem, ze to nawet lepiej - im wiecej ignorantow tym taniej rozsadni ludzie moga kupowac porzadne samochody, takze chyba koncze krucjate :)


Ale tak zastanawiam się o co Ci chodzi???
Narazie to Ty masz problem że inni mają problem a to jest trochę tak::: ja myślę że myślę a wszyscy dookoła nie myślą i kto ma rację??? Ci wszyscy czy ja???

Ci wszyscy to cała Europa gdzie Alfy/Lancie można kupić w cenie roweru i to kiepskiego...wiem oni też się mylą...
Mam na podwórku Fiata od nowości który katalogowo kosztował kupę kasy i po 20k.km tylko magiel poleciał i coś jest z silnikiem... Jest to mój enty Fiat i mogę pochwalić silnik jtd ale zawias/elektromechanika masakra. W ilu autach widziałeś zamarznięte amortyzatory albo cięgna skrzyni biegów (w aucie był tylko jeden bieg...) stało się to w Fiaciku który kosztował 74k i był nowy!!!!!
Pisałem Ci o moim koledze powiedz czemu woli starą tojkę za 10k od dwuletniej demówki bravo??? Co Ty byś wolał robiąc bardzo duże przebiegi???
Kolega o którym często wspominam kontroluje ASO Fiat/Lancia/Alfa i nie muszę Ci mówić jakie ma zdanie o tych autach...chociaż często dostaje do testów najnowsze modele.
To są fakty a nie mity. Te auta nie nadają się do dużych przebiegów i tak jak jeszcze Fiat jest względnie tani tak Lancia vs cena jest klęską jakich mało...
Proszę Cię przestań ściemniać albo przyznaj że robisz 5k.km rocznie nie przekraczając 80km/h.

Nikt nie twierdzi że BMW jest super albo tojka tylko cena nowej Lanci vs inne marki nawet nie jest z kosmosu ale z odległej galaktyki....

Na forum Alfy podoba mi się to że właściciele tych aut mówią otwarcie że jest to auto specjalnej troski które trzeba kochać i szanować a nie pierniczą że jest najlepsze na świecie i prawie się nie psuje...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Gru 2013, 02:39

No więc właśnie. Teraz te fiaty mają kilka lat i jeszcze część z nich jako tako się trzyma, ale jak przekroczą pewien przebieg to zacznie wszystko po kolei się sypać jak w KAŻDYM fiacie... Jedyne co FIAT nie ma totalnie do dupy to blacharka w tej klasie cenowej, tutaj muszę przyznać, że jak za tą cenę to jest ok.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Gru 2013, 16:28

Niektórzy uwielbiają takie tematy jest się na kim wyżyć i wciskać swoje zakompleksione brednie naiwnym ludziom szukającym sensownego auta. Zacznę od tego że z fiatem mam do czynienia od dawna odkąd posiadam prawo jazdy zaczęło się od malucha i tak na prawdę to tym autem wszyscy się kierują jak coś na temat fiata to auto mają 80 tyś km można powiedzieć że było już do kapitalki. W pracy używałem dwa seiczenta które były tam trzymane do około 350 tyś km i co było w nich wymieniane to tylko eksploatacja i zawsze to kosztowało grosze.W chwili obecnej dostałem służbówkę bravo 1.4 2 2008 rok które ma 196 tyś km i tak naprawdę to ono było w serwisie z powodu awarii tylko raz był do wymiany potencjometr przepustnicy czy jakoś tam awaria polegała na tym że auto samo dodawało gazu na luzie .Znajomy miał fiata 500 z jakimś małym silniczkiem w turbo benzynie fakt sprzedał to po 3 latach ale awarii w tym czasie to nie miał żadnej ale przebieg też był mały było tam coś ponad 100 000 km.Obecnie prywatnie też używam fiata bravo 1 jtd które ma na liczniku 360 tyś z małym haczykiem i jeszcze ani razu nie musiałem go holować co prawda poprzedni właściciel zmieniał dwu mas ,regenerował wtryski i turbinę ale czy to dużo na auto od nowości ja twierdze że nie .A tak uczciwie z ręką na sercu to każdy przyzna że niema auta co się nie psuje czy zużywa. Inna kwestia to na jaki się trafi egzemplarz bo niema co oszukiwać się że fiat czy lancia są wzorem bezawaryjności ale na pewno też nie są to jakieś specjalne psujaki według mnie niczym nie ustępują oplom czy vw . Dla niektórych tu na tym forum to jest szajs tylko dlatego bo to nie jest bmw czy toyota .
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2