Lancia Lybra-czujnik obrotów koła/ABS, jak zdiagnozować?

23 Lip 2015, 08:10

Hej,
Jakiś czas temu pisałem na forum, że wyskoczyła mi lampka ABS, na komputerze sprawdziłem że to czujnik obrotowy lewy przód.
Ktoś polecił żebym miernikiem sprawdził opór i czy indukuje prąd zmienny podczas jazdy.
No i coś jest nie tak, bo zarówno ten czujnik, jak i sprawny po drugiej stronie nie mają żadnego oporu, i podczas jazdy też nic mi się nie generuje...
Chyba że te kabelki co podłączałem nie stykały- bo próbowałem też podłączyć na krzyż (wtedy komputer pokazał by mi po lewej stronie obroty- bo z prawego czujnika...ale pokazuje 0 po obu stronach).

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to skutecznie zdiagnozować? Chciałem się upewnić że to nie przerwa na kablu/wtyczce... tylko sam czujnik, choć to dziwne bo raczej ta konstrukcja nie powinna się sama zepsuć.
Pozdrawiam,
Kuba
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2015, 09:28

Jakuda napisał(a):żebym miernikiem sprawdził opór i czy indukuje prąd zmienny podczas jazdy.
Jakim miernikiem sprawdzasz i jakie zakresy ustawiasz dla oporu i napięcia ? Poza tym powinieneś wiedzieć że aby czujnik generował impulsy podczas jazdy musi być drugi element . W twoim przypadku jest to chyba pierścień magnetyczny zintegrowany z łożyskiem koła. Jeśli on z jakiś tam powodów się zatrzyma to czujnik nie pokaże prędkości. Inna sprawa to jaki jest opis błędu ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lip 2015, 09:41

Bonifacy dzięki za odpowiedź.

Mój poprzedni wątek na ten temat:
lancia-lybra-lampka-abs-screen-z-fiat-ecu-scan-vt85718.htm

także opis błędu: 08-front left speed sensor not feasible (taki sam jak odpiąłem dla testu druga wtyczke).

miernik to: UNI T UT10C- mierzyłem w pozycji omomierza i buzzera- także jakby jakikolwiek był opór to by pokazał, bo ma automatyczny zakres- a efekt jak by był obieg otwarty...

co do napięcia- to za pierwszym razem jak na lewarku podniosłem koło i kręciłem to jakieś 0.08v generował i faktycznie zmieniało się w zależności od prędkości...a to przecież ten uszkodzony czujnik. ale już podczas jazdy nie pokazywał mi nic- ani jeden ani drugi.

no ale jak pierścień może sie zatrzymać jak całe koło się kręci? tak dla pewności- wtyczka ma 2 piny, także do nich przykładałem miernik (bieguny nie mają znaczenia).
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2015, 18:19

Jakuda napisał(a):także opis błędu: 08-front left speed sensor not feasible (taki sam jak odpiąłem dla testu druga wtyczke).
No to wygląda na przerwę w obwodzie czujnika lub samym czujniku.
Jakuda napisał(a):tylko sam czujnik, choć to dziwne bo raczej ta konstrukcja nie powinna się sama zepsuć.
Fakt , konstrukcja prosta jednak spotkałem się z uszkodzeniem czujnika przez......rdzę.
Czujnik jest osadzony w zwrotnicy. Zwrotnica jest ze stali. Stal jest podatna na korozję . Korozja zaciska czujnik w otworze i go prasuje itd...
Jakuda napisał(a):mierzyłem w pozycji omomierza i buzzera- także jakby jakikolwiek był opór to by pokazał, bo ma automatyczny zakres- a efekt jak by był obieg otwarty...

Pomiar niektórych obwodów ze zmiennymi wartościami na automatycznym zakresie może być błędny lub zmiany nie zostać zauważone. Jeśli w takim mierniku jest możliwość ręcznego ustawienia zakresu to warto z tego skorzystać.
Co do buzera to w większości miernikach zadziała jeśli opór badanego obwodu będzie mniejszy niż 50 Ω
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lip 2015, 07:19

Bonifacy- no ale gdyby to był tylko czujnik, to by coś mi wskazał miernik na tym sprawnym, albo komputer jak podłączyłem sprawny na krzyż-do wtyczki od tego uszkodzonego.
Musiałbym wykręcić ten czujnik, ale może z tym być problem bo był chyba przykręcony śrubą na imbus i od środka cała zardzewiała:/
Ale wydawało mi sie że raz jak na podnośniku kręciłem samym kołem to wskazywało jakieś napięcie...i to na tym uszkodzonym czujniku takze troche dziwne.
Jak chodzi o buzer to jest przecież dodatkowa funkcja do pomiaru oporu, także jeśli jakikolwiek by był to na wyświetlaczu by pokazał (jeszcze zanim buzer by zadziałał).
Kurcze to jak to sprawdzić:/...
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Audi Q5 hybrid quattro
    Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 ...