Land Rover Discovery 1

31 Paź 2010, 09:28

Witam, słuchajcie, wyczaiłem dość spory luz w przednim kole....kładąc się pod autem i ruszając kołem, kula stoi w miejscu (nie ma luzu, kolega kiedyś miał podobnie tylko jak się ruszało kołem było widać wyraźnie luz na kuli) u mnie tego nie ma...koło ma luz ruszając góra-dół....czy to łożysko tylko, czy może coś więcej?
Ostatnio edytowany przez fla_disco, 31 Paź 2010, 10:19, edytowano w sumie 1 raz
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

31 Paź 2010, 12:26

co prawda nie rozumiem co napisałeś :mrgreen:

prawdopodobnie łożyska zwrotnicy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Paź 2010, 13:16

obróc kołem w powietrzu i zobacz czy huczy :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

31 Paź 2010, 19:52

....zobacze, ale wydaje mi się że nie chuczy...w discovery jest taka możliwość, że łożysko jest słabo dokręcone???....stąd ten luz.
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

31 Paź 2010, 21:48

jak jest luz znaczy że łożysko jest do wymiany, jeśli dokręcisz tylko za chwile będzie to samo tylko gorzej,
wszystko zależy też o którym łożysku mówimy jeśli piasty to do wymiany od razu, jeśli zwrotnic również, pierwsze i drugie mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Paź 2010, 23:16

w piaście są dwa łożyska stożkowe. luzy na nich kasuje się dokręcając nakrętkę (i luzując odrobinę na koniec). zazwyczaj po skasowaniu powoli należy się szykować do zmiany łożysk - najlepiej wymienić po obu stronach mostu.
polecam łożyska Timkena (RTC3429G) plus dobry smar do łożysk.

łożyska zwrotnicy lecą bardzo rzadko, niemniej zdarza się to. u siebie wymieniłem wszystkie powyższe - tak w formie pakietu startowego :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak działa skrzynia biegów MMT w Toyotach?
    Skrzynia biegów MMT Toyoty jest dostępna w modelach Aygo, Yaris, Corolla, Corolla Verso, Auris i nie należy jej mylić z automatyczną skrzynią biegów, która jest oferowana na rynku północnoamerykańskim ...

02 Lis 2010, 15:50

właśnie u siebie przerabiam temat łożysk z tyłu :mrgreen:
i znacie może jakieś fajne strony/firmy oferujące łożyska

a tak ogólnie to jestem po remoncie zawiechy, i musiałem założyć polibusze :lol:
i kupę innych końcówek, klamotów itp powymieniać :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

02 Lis 2010, 21:40

Ja tam biorę SKF zawsze...Samurai nie miał nic przeciwko :mrgreen:
A jakiś lift zrobiłeś? :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2010, 23:01

SKF-y są git. też stosuję.
ale do LR do piast ciężko je zdobyć, poza tym są duuużo droższe od Timkenów. moim zdaniem zbyt drogie porównując jakość obydwu :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce