LAND ROVER DISCOVERY Potrzebuję Porady

07 Paź 2008, 15:34

Witajcie - jestem miesiecznym posiadaczem Dyskoteki z 94 roku - ma ubrane zupełnie szosowe opony w terenie ślizgają sie na trawie i odrobinie błota. Najwyższa pora je zminieć Proszę poradzćie jakie opony kupić Potrzebuje samochód którym jeżdze szosą do misata lecz musze mieć również pewność że poradzi sobie w terenie - mieszkam na wsi las błoto trawa jary a tam równeiż samochód musi pracować. Jakie opony wybrać by było dobrze... ? Na razie w mokrym terenie wysiada Rozmiar opon 235/75/R16. Z góry dziękuję za podpowiedz...
gruchozol
Nowicjusz
 
Posty: 1

07 Paź 2008, 16:31

najlepiej gdybyś podniósł auto o 2" - są w sprzedaży zestawy do tego. dopiero później zmieniaj opony. jeśli nie planujesz upalać w dużym terenie to wystarczą Ci w zupełności opony typu AT, np BF Goodrich A/T czy Good&Year A/TR lub inne.rozmiar 31" będzie chyba odpowiedni :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

13 Sty 2010, 12:56

Chciałbym się dowiedzieć czy w discovery2 są blokady mechanizmów różnicowych mostów
leo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: żywiec

13 Sty 2010, 15:04

fabrycznie nie
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

13 Sty 2010, 17:57

jest możliwość zamontowania

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 18:03 ]
ile to kosztuje same części i czy jest możliwość na obydwa mosty
leo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: żywiec

13 Sty 2010, 21:03

jest możliwość zamontowania. pytanie tylko - po co? LR2 jest naszpikowany elektroniką, więc w extremalny teren nie będziesz wjeżdżał. a w lekkim dasz radę bez blokad.
początki nie są łatwe ale ile dają przyjemności :wink:

po zamontowaniu blokad należy wymienić pozostałe bebechy mostu - fabryczne są zbyt słabe. a to już duuuuuży koszt (przykładowo komplet maxi drive na tył to jakieś 10kzł, na przód 15kzł).

są blokady automatyczne (np torsen) i nad nimi można pomyśleć, ale znów nasuwa się pytanie... po co? :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 najczęstszych usterek zimowych
    Ujemne temperatury, śnieg, wilgoć i sól na drogach. Zima to czas szczególnie trudny dla kierowców oraz ich samochodów. Mimo łagodnego początku sezonu, w najbliższym czasie pojawią się warunki rzutujące ...

13 Sty 2010, 21:25

nie przesadzajmy z tą elektroniką i nie mylmy elektryki z elektroniką :mrgreen:
tragedii nie ma ;)
ale co do blokad to w zupełności się zgadzam z Karsonem (chyba jakiś chory jestem czy co :mrgreen: )
a co do autka to jakie masz zawieszenie jakie opony? i do czego byś ty chciał to disco używać :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Sty 2010, 21:28

Karson napisał(a):najlepiej gdybyś podniósł auto o 2" - są w sprzedaży zestawy do tego. dopiero później zmieniaj opony. jeśli nie planujesz upalać w dużym terenie to wystarczą Ci w zupełności opony typu AT, np BF Goodrich A/T czy Good&Year A/TR lub inne.rozmiar 31" będzie chyba odpowiedni :wink:

A czy opona GY A/TR to nie jest pomimo nazwy opona bardziej AP? Miałem GY M/TR 235/75R15 i w porównaniu z BFG MT w tym samym rozmiarze to różnica na + BFG była odczuwalna w błocie, koleinach i na trawie. GY nie czyściły się tak i szybko zaklejały, bardziej bym je porónał do BFG AT niż MT. Może to wina rozmiaru, bo spotkałem się ostatnio z opinią że właśnie M/TR zaczyna robić dopiero przy szerokości 12.5 cala.

Ja bym brał BFG AT opona sprawdzona, wytrzymała i ponoć robiąca dłuższe przeloty niż A/TR.
Ewentualnie jeszcze General Grabber AT2 też fajna oponka.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sty 2010, 22:22

a komputer pod nogami pasażera to elektronika czy elektryka? :wink:
nie wspomnę o wrażliwym na wodę TD5.. chociaż ten silnik wrażliwy jest na wszystko :mrgreen:
tragedii nie ma ale dobrze nie jest :wink:

MTR-y mają gęstsze lamele niż BFG MT, dlatego przy wąskich rozmiarach nie pracują zbyt rewelacyjnie. moim zdaniem min. ich szerokości to 10,5".
miałem w vitarze 31/10,5 MTR i robiły, oj robiły. a może to kierownik taki dobry był? :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

14 Sty 2010, 00:01

Karson napisał(a):a komputer pod nogami pasażera to elektronika czy elektryka? :wink:
nie wspomnę o wrażliwym na wodę TD5.. chociaż ten silnik wrażliwy jest na wszystko :mrgreen:
tragedii nie ma ale dobrze nie jest :wink:
komputer za pomocą prostego kabla ląduje nad głową pasażera i ma się tam dobrze :mrgreen: TD5 nie tragedia akurat w disko mniej awaryjny element :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Sty 2010, 07:16

[quote="Karson"]a komputer pod nogami pasażera to elektronika czy elektryka? :wink:
nie wspomnę o wrażliwym na wodę TD5.. chociaż ten silnik wrażliwy jest na wszystko :mrgreen:
tragedii nie ma ale dobrze nie jest :wink:

Kolega pisze o Disco z 94 roku, czyli I i to przed liftem z silnikiem 200 prawdopodobnie. Prawie bez elektroniki, ale za to z awaryjną elektryką.

Co do opon przychylam się do opinii osób polecających BF A/T.
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

14 Sty 2010, 07:48

pocieszny napisał(a):komputer za pomocą prostego kabla ląduje nad głową pasażera i ma się tam dobrze :mrgreen:

pytanie do czego samochód ma służyć :wink: mnie byłoby szkoda topić LR2 w bagnie po klamki.
textor2 napisał(a):Kolega pisze o Disco z 94 roku, czyli I i to przed liftem z silnikiem 200 prawdopodobnie. Prawie bez elektroniki, ale za to z awaryjną elektryką.

czytaj Waść uważnie, z disco300tdi przeszliśmy na disco2 :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

14 Sty 2010, 08:43

Karson napisał(a):
pocieszny napisał(a):komputer za pomocą prostego kabla ląduje nad głową pasażera i ma się tam dobrze :mrgreen:

pytanie do czego samochód ma służyć :wink: mnie byłoby szkoda topić LR2 w bagnie po klamki.

mówie o samochodzie stricte wyprawowym
kilka razy już mi się zdarzyło suszyć auto bo woda jednak się trochę za głęboka zrobiła, szkoda w taki przypadku stracić w zasadzie auto 3000 km od domu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Sty 2010, 09:17

czytaj Waść uważnie, z disco300tdi przeszliśmy na disco2

Przyznaję i zwracam honor. Tak to jest kiedy pomija się wtrącenia zmieniające wątek (w moim przypadku).
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

14 Sty 2010, 09:22

pocieszny napisał(a):mówie o samochodzie stricte wyprawowym
kilka razy już mi się zdarzyło suszyć auto bo woda jednak się trochę za głęboka zrobiła, szkoda w taki przypadku stracić w zasadzie auto 3000 km od domu :mrgreen:

masz rację. tylko po co w wyprawowym blokady mostów? :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce