MichalWaci napisał(a):Jestem po technikum samochodowym takze cos tam kojarze.
Zależy jaki kierunek - mechanika, elektryka...Ale jak czujesz się na siłach, masz cierpliwośc, miernik, umiesz czytać schematy, to możesz spróbować.
A więc tak
MichalWaci napisał(a):zamknołem obieg w czujniku zamkniecia dachu.
Czujnik zamknięcia dachu to zwykły mikrowyłącznik. Wystarczy zmostkować dwa kabelki. Zapewne tak zrobiłeś? Jest on w pierwszej kolejności tego całego układu. Podaje napięcie na jeden z tych przekaźników, któe wymieniłeś. Trzeba więc zmierzyć, czy na cewkę jednego z nich przychodzi napięcie, czyli czy ów przekaźnik jest przesterowany oraz czy ze styków roboczych tego przekaxnika jest podawane napięcie na moduł. Jeżeli tak jest, to malutki sukces. Następnie należy sprawdzić mikrowyłącznik z otwierania, ale tutaj już była o tym mowa
Kacper napisał(a):Do przełącznika od tej szyby napięcie dochodzi?
MichalWaci napisał(a):Tak dochodzi.
I teraz pytanie - czy to napięcie wychodzi?
No i tak dalej mógłbym ci tu napisać cały elaborat i zadawać mnóstwo pytań.
Ogólnie chodzi o to, że jak chcesz to zrobić sam, to albo musisz mieć schemat tej instalacji i sprawdzać po kolei gdzie zanika napięcie, albo musisz iść po kabelkach i sprawdzać po kolei gdzie gubi się "sterowanie". Nie mając schematu nie jest to takie proste. Z kumplem kiedyś siedzieliśmy przy tym kilka dni po kilka godzin i mało tego - trzeba było iśc po kabelkach i rysować schemat, bo nie mogliśmy nigdzie znależć dokładnego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...