Land Rover Freelander diesel 99r.

23 Wrz 2009, 21:26

Witam!Mam problem ze wskaźnikiem temp w liczniku albowiem od początku jak posiadam samochód po prostu nie działa(jest nieruchomo w jednym miejscu)czy tak ma być?czy jeśli zagrzeje auto,pojeżdże powinna wzrastać przykładowo od 0 do 90 stopni,a po wyłączeniu zapłonu,wskazówka w z powrotem w dół??Czy to będzie wina elektryki,kabli,a może samego czujnika temperatury przy silniku??Prosze pilnie o jakie sposty w tym temacie,z góry dziekuje wszystkim:)
Vader
lgilowski9
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Miejscowość: Godziszka

23 Wrz 2009, 22:06

jest to prosty obwód elektryczny, nie ma zasilania nie ma wskazania. skoro masz cały czas na zerze świadczy to o braku zasilania tego obwodu, może być uszkodzony czujnik.
lub jakać przerwa w obwodzie.
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Wrz 2009, 22:22

no chyba bede musiał jednak odwiedzic dobrego elektryka :neutral:
Vader
lgilowski9
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Miejscowość: Godziszka

24 Wrz 2009, 08:26

friluś1 napisał(a):jest to prosty obwód elektryczny, nie ma zasilania nie ma wskazania. skoro masz cały czas na zerze świadczy to o braku zasilania tego obwodu, może być uszkodzony czujnik.
lub jakać przerwa w obwodzie.

to jest jedna z możliwości wcześniej sprawdź bezpieczniki, kabelki czy nie przetarte/urwane i wtyczkę czy nie zaśniedziała (to możesz zrobić sam)
inna to że barak płynu w układzie chłodzenia :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Wrz 2009, 09:22

bez płynu blok też się grzeje i to jeszcze bardziej, przy sprawnym czujniku wskażnik zadziała, nawet zapali się czerwona lampka alarmująca przekroczenie tem.
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Wrz 2009, 10:15

friluś1 napisał(a):bez płynu blok też się grzeje i to jeszcze bardziej, przy sprawnym czujniku wskażnik zadziała, nawet zapali się czerwona lampka alarmująca przekroczenie tem.

jeśli nei ma płynu wskaźnik leży :wink: powietrze nie przenosi tak dobrze temperatury jak płyn i ogólnie czujnik wtedy nie działa :mrgreen:
rzecz znana i sprawdzona przy katowaniu wszelakich terenówek ostatni moment przed detonacją głowicy :mrgreen: oczywiście u kolegi to najmniej prawdopodobna przyczyna ale warto sprawdzić :!:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy?
    W samochodach do miasta najbardziej cenimy niskie spalanie i wysoki moment obrotowy pozwalający na szybsze włączanie się do ruchu, dostępny w możliwie najniższym zakresie obrotów. Jeszcze do niedawna warunki te spełniały ...

24 Wrz 2009, 14:24

Niestey po sprawdzeniu coś było już kombinowane przy liczniku,lub silnku wcześnie:/..wskazówka mi odleciała(była klejona jakas krpoelka)jak tylko dotknalem..pd drugie to jakis czarny kabelek przy liczniku z gory jest albo odciety albo z ktorejs wsówki wyskoczyl..a gdzie znajduje sie czujnik temp (podobno wyglada jak swieca z wtyczka)przy silniku,z góry,dołu,pod osloną,pionowo,poziomo wkręcony??? :sad: :razz:
Vader
lgilowski9
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Miejscowość: Godziszka

24 Wrz 2009, 17:33

czarny przewodzik przy liczniku też mi odstaje, ale wszystko mi działa.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

24 Wrz 2009, 22:26

Pocieszny, zapominasz o pewnym drobiazgu – czujnik nie wisi w powietrzu i w zależności od tego w jakim miejscu bloku silnika się znajduje grzeje się razem z nim, w skrajnym przypadku temperatura ta wyrównuje się. Latem to porażka, i tu masz racje, a zimą … na minusie można jeździć. Oczywiście to skrajność, na nowych silnikach lepiej nie próbować.
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Wrz 2009, 12:15

Kabelek przy liczniku to niby antenka do modułu alarmu z centralką;)sie dowiedziałem,teraz tylko kwestia tego czy:mam uszkodzony licznik a dokłądnie modół od tego wskaźnika,czy po prostu jak to elektryk powiedział brak obwodu(przecięty kabelek,urwany,wogóle nie ma,nie podłączony)lub ostatecznie uszkodzony czujnik temperaury..jak myślicie oddać auto do dobrego elektryka na ekspertyze?ciekawe jakie koszty to beda :sad: :neutral:
Vader
lgilowski9
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Miejscowość: Godziszka

26 Wrz 2009, 18:47

pytanie czy sam jesteś w stanie to sprawdzić, wystarczy nieco czasu, miernik i do roboty.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Wrz 2009, 18:53

Takiej rzeczy to ja bym szukał sam. Wybebeszyć wskaźnik obejrzeć dokładnie i podłączyć na krótko, jak Ci drygnie to obwód jest zwalony, jeżeli nie to kupił bym nowy czujnik temp. i abarot, jak drygnie to czujnik był padnięty jak nie to znaczy że wskaźnik Ci zdechł! Takie moje skromne zdanie. Decyzja należy do Ciebie.
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

29 Wrz 2009, 13:39

friluś1 napisał(a): czujnik nie wisi w powietrzu i w zależności od tego w jakim miejscu bloku silnika się znajduje grzeje się razem z nim
w bloku masz obudowę czujnika, która jest od samego czujnika izolowana, żeby nie było przekłamań :mrgreen: , oczywiście jak macie układ ciśnieniowy to wcześniej wam się zapali kontrolka poziomu płynu, ale czasem kontrolki nie działają :mrgreen:
a co do wybebeszania to na samym początki zdejmij wtyczke z czujnika przeczyść i załóż z powrotem, przedwczoraj tak naprawiłem układ chłodzenia w Patrolu :mrgreen: panika właściciela była wielka, już chciał głowice zrzucać :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)