Land Rover Freelander

09 Gru 2008, 13:45

Witam jestem od niedawna użytkownikiem freelandera 1,8 z 2000r myślę o założeniu instalacji gazowej cz ktoś kto ma już założoną taką instalację , proszę o opinie i jaką instalację najlepiej zainstalować.
olemar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zamość

09 Gru 2008, 17:36

Mam diesela, ale myślę że jak założysz instalację gazową to bardzo sobie ograniczysz przestrzeń bagażnika, która i tak jest mała a jak będziesz coś wkładał do bagażnika to bedzie się poruszało i mogłoby naruszyć instalację.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

11 Gru 2008, 09:25

Mam freelka z 12.1999 1.8i 16V 120KM z instalacją gazową DREAM XXI sekwencyjna. Butla 35L (mała). Samochód kupiłem do 2 miesiące temu a instalacja jest 2,5 roku załozona. Dałem tylko zregenerować wtryski (110 zł) i jest OK. Nie czuję żadnej różnicy w jeździe gaz/benzyna. Spala 12,6..13,8 lpg/100 km. Myślę że jak przez 2,5 roku jeździł na gazie i cały czas był ten sam właściciel którą ją montował, to jest OK. Tylko tłumiki ma wydmuchane :(
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi 4x4/150KM
Megane Coupe 2.0i 96r/115KM
ferrit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Nowe/Warlubie

11 Gru 2008, 10:16

Dzięki za informacje o spalaniu bo to mnie bardzo interesowało czy instalowanie gazu będzie ekonomiczne i czy silnik nie traci na mocy, gazownik z którym rozmawiałem chce zainstalować 42litrową butlę w miejsce schowka w bagażniku jest to butla okrągła i wystaje ponoć ok 20 cm nad podłogą bagażnika więc zmniejszenie i pojemności jest nie wielkie i funkcjonalność bagażnika w zasadzie pozostaje.
olemar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zamość

11 Gru 2008, 10:38

Wiesz chciałem zmienić na większą, ale zrezygnowałem. Tak naprawdę to nie sprawdzałem ile spala na benzynie. Trochę mnie martwi to, że na skręconych kołach on ma duże opory - do tego stopnia, że na śniegu mi zablokowało przednie koła i one się ślizgały - było to niebezpieczne. Zjawisku temu nie towarzyszą żadne objawy: zgrzyty, wycie, szarpanie - wszystko OK. Ewentualnie krótki dźwiek toczenia kulek w oleju spod lewarka zmiany biegów - przy maksymalnym skręcie kół.
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi 4x4/150KM
Megane Coupe 2.0i 96r/115KM
ferrit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Nowe/Warlubie

11 Gru 2008, 13:37

zauważyłem podobne objawy przy cofaniu z maksymalnym skrętem wydaje mi się że wtedy zaczyna działać TC czyli kontrola trakcji i rozpoznaje poślizg koła i dołącza tylny napęd może to to
olemar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zamość
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

11 Gru 2008, 14:06

Nie wiem jak jest u mnie, bo ja mam od poniedziałku wymieniony czujnik abs w prawym przednim kole. I cały czas pali się TC i ABS od czasu jak go kupiłem (2 miechy temu), bo nie byłem na kompie tego skasować. Ciekawe, że poprzedni właściciel wiedział o tym czujniku, bo na nim były ślady, jak ktoś chciał go wybić z piasty. Ja go wymieniłem z całą piastą. Dziś jade na komputer - zobaczymy co się da zrobić. Ciekawe, czy to może właśnie te układy TC/ABS mogą powodować blokowanie przednich kół. Ciekawe, że wszystkie Frelki mają to blokowanie kół przednich przy skręcie, ale nikt nie mówił, że mu je zatrzymuje.
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi 4x4/150KM
Megane Coupe 2.0i 96r/115KM
ferrit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Nowe/Warlubie

11 Gru 2008, 14:13

CO ci zatrzymuje!?Ja jak jeżdziłem po płycie lotniska i w pełnym skręcie przy prędkości 40-45 km/h nic nie hamowało tylko TC się włącza.A jak sie śmiga po śniegu czu lodzie to nawet nie przy pełnym skręcie(przy połowie) się włącza i sie nic nie blokuje, nie hamuje tylko słychać jak TC harczy.Praktycznie nie ma możliwości aby się wpadło w poślizg.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

11 Gru 2008, 14:29

Może po usunieciu w pamięci komputera usterki TC/ABS i jak zgasną kontrolki to wszystko będzie OK ? Ale podczas tej jazdy po lotnisku lub na śniegu czułeś, że skręcając samochód ma jakieś opory (zwalnia) ?
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi 4x4/150KM
Megane Coupe 2.0i 96r/115KM
ferrit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Nowe/Warlubie

11 Gru 2008, 15:12

Panowie temat o instalacji gazowej, a frelek nie ma dolanczanego napedu na tylna os caly czas sie 4 kola kreca
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

11 Gru 2008, 21:38

Wszyscy piszą, że ma dołączany tył jak tylko przednie koła stracą przyczepność. Wracam do kontrolek TC i ABS. Byłem na komputerze usunąć błędy i kontrolki zgasły. Wszystko OK poszło. Od razu w błocie koła kręciły i TC się zapalało. A ABS przy mocnym hamowaniu czuć ze działa. Poczekam na śnieg i zobacze czy zblokuje koła.
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi 4x4/150KM
Megane Coupe 2.0i 96r/115KM
ferrit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Nowe/Warlubie

27 Sty 2009, 21:36

Ja tylko odnośnie napędu:
Freelander na stały napęd na cztery koła. Zaden tył się nie dołacza poprzez rzekome sprzęgła wiskotyczne. Tu nic takiego nie ma. Nie ma tez reduktora...jest normalna przekładnia kątowa jedynie. DOSC Z TYMI WSZYSTKIMI MITAMI !
konrig
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Sosnowiec

27 Sty 2009, 22:01

CZŁOWIEKU NA JAKIEJ PODSTAWIE TO PISZESZ I W JAKIM STANIE TO WERYFIKOWAŁEŚ :mrgreen:
Przekładnia kątowa jako skrót myślowy jest nazywana reduktorem.
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

30 Sty 2009, 22:31

konrig napisał(a):Ja tylko odnośnie napędu:
Freelander na stały napęd na cztery koła. Zaden tył się nie dołacza poprzez rzekome sprzęgła wiskotyczne. Tu nic takiego nie ma. Nie ma tez reduktora...jest normalna przekładnia kątowa jedynie. DOSC Z TYMI WSZYSTKIMI MITAMI !


Frelek nie ma stałego napędu tylko rusza 4x4 a dalej jedzie 2x4.Jak tracisz przyczepność to się włącza i masz 4x4.
A jeśli piszesz że nie ma sprzęgła wiskotycznego, reduktora to wyjaśnij mi dlaczego wszystkie jeżdżące frelki mają?To jakiś cud czy Marian w nocy dokręcił im reduktory i sprzęgła wiskotyczne?
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

02 Lut 2009, 22:01

motorro napisał(a):Frelek nie ma stałego napędu tylko rusza 4x4 a dalej jedzie 2x4.Jak tracisz przyczepność to się włącza i masz 4x4.


Niezupełnie tak :wink:

Wiskoza wstępnie przenosi ponad 20% (podobno nawet do 40%) mocy na tył. Przy dużej różnicy kątowej potrafi się całkiem "skleić". Możesz sam sprawdzić: daj auto ma podnośnik kolumnowy, aby wszystkie koła były w powietrzu i spróbuj pokręcić jednym prosząc kogoś o blokowanie innych - zobaczysz, co się dzieje. :)

Stąd można powiedzieć, że Freelander ma stały napęd 4x4.

Natomiast napędy rozłączane są sterowane, czy to elektronicznie, czy mechanicznie. Regułą jest, że wtedy w kabinie znajduje się klawisz (bądź dżwignia) opisany jako 4x2 i 4x4 (czasem lock, czasem inne). Jest to aktualnie postrzegane jako mocny chwyt reklamowy, więc żadem producent by tego nie przeoczył :wink:

Notabene: niektóre autka (typu RAV) pomimo włączenia 4x4 lock nie są w stanie całkowicie zblokować mostów, stąd niejednokrotnie mają poważny problem z wyjechaniem z błota, którego Freelander nawet "nie zauważa".
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000