Landrover freelander 1.8 problem z uruchomieniem silnika!!!!

19 Kwi 2009, 19:05

Witam,
Bardzo prosze o pomoc bo juz nie mam koncepcji co jest grane...
Landrover ze zrobioną uszczelka pod głowicą, wszystkie ustawienia rozrzadu są ok, sprawdzam -iskra na świece jest(po wykręceniu świece są ewidentnie zalane), silnik kręci, paliwo jest, cewka zapłonowa nowa...nie odpala, bardzo proszę o pomoc i podpowiedz!!!!!!

pozdrawiam ,

Greg :(
greg
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 19 Kwi 2009, 19:09

    A kto ustawiał zapłon i rozrząd? Ty czy mechanik?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    19 Kwi 2009, 19:11

    Najprawdopodobniej masz problem ze sterownikiem wtrysku,musisz dac samochód na kompa!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8610
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    19 Kwi 2009, 19:17

    zapłon i rozrząd był juz ustawiony ale sprawdzalem i wszystko wygląda ok ,ale uszczelke robił ktoś inny
    greg
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    19 Kwi 2009, 19:25

    Panie Andrzeju cz jest to kwestia wymiany sterownika czy ustawien nie znam sie na elektronice?
    greg
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    19 Kwi 2009, 19:28

    Rozrząd musi być tak ustawiony,że jak się pokryją znaki to tłok pierwszego cylindra musi być do góry-przypominam o tym bo piszesz,że była robiona uszczelka pod głowicą. I wydaje mi się,że coś jest nie tak z wyprzedzeniem zapłonu ale tak jak pisał kolega może też być i sterownik wtrysku. A jak odpalasz silniki to próbuje zaskoczyć czy tylko kręci i zero ducha w sobie?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora
      Przed zamontowaniem akumulatora należy za pomocą ciepłej wody oczyścić klemy (zaciski akumulatorowe) i podstawę mocowania akumulatora. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć montaż. Należy także pamiętać, iż ...

    19 Kwi 2009, 19:34

    Panie Piotrze Niestety tylko kręci ale nie daje znaku odpalenia
    greg
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    19 Kwi 2009, 19:43

    jestem pewien ustawien jesli chodzi o rozrzad i ustawienia poniewaz robilem juz wczesniej uczelki w landroverze od podstaw nie mialem zadnych problemow z opaleniem i pózniejsza eksploatacją teraz moim zdaniem wszystko zrobione jest jak nalezy tylko jest ten problem z rozruchem...moze rzeczywscie to te sterowniki
    greg
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    19 Kwi 2009, 19:43

    Na tym forum Kolego nie ma panów!
    Sprawdź ten zapłon i tak jak pisał kolega Phantom auto należy podłączyć pod komp. jest to kwestia ustawień lub zlokalizowania niedziałającego czujnika lub sterownika.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    19 Kwi 2009, 19:48

    równie dobrze Piotr może mieć racje!Każdy podpowiada możliwe warianty,każdy może trafić ,każdy moze się mylić!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8610
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    19 Kwi 2009, 19:59

    dziękuje za rady, sprawdzę go na kompie
    greg
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    08 Maj 2009, 15:25

    Witam. Z tego co rozmawiałem z moim mechanikiem to rozrząd w tym modelu powinien być ustawiony na znaki a potem opuszca się pierwszy tłok do połowy (obrót o 90 stopni) gdzieś to wyczytał w autodacie.
    bialy-80
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Gliwice

    27 Lut 2010, 21:16

    Land rover nie odpala na zimnym i ciepłym silniku. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
    Jerzyk 5551
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: POLSKA

    27 Wrz 2010, 20:40

    Rozrząd powinien siedzieć na znakach.

    Na kołach zębatych wałków rozrządu ssącego i wydechowego są znaki.
    Ustawia się je tak aby napisy EXHAUST na obydwu kołach były skierowane w kierunku kolektora ssącego w idealnym poziomie. Łatwo to zobaczyć ponieważ wówczas dwa znaki po przeciwnej stronie kół muszą się schodzić na środku (jak szczerbinka z muszką w spluwie ;)). Dodatkowo na kole pasowym wału korbowego jest znak (nacięcie od zewnetrznej strony) które musi się pokryć ze znakiem na korpusie pompy olejowej. Ale ten najdalej wysunięty w prawą stronę (po lewej stronie masz inne znaki 16 12 8 4 TDC). Znak z którym ma się pokryć wycięcie na kole jest umieszczony na korpusie pompy olejowej po prawej stronie osi wału na godz 1-szej. Trudno to zobaczyć bez zdejmowania osłony bocznej prawej silnika.

    Aby dokładnie ustawić/sprawdzić znaki wału korbowego trzba zdjąć koło pasowe wału korbowego, jest ono zabezpieczone klinem i śrubą ale tutaj chyba się nie obejdzie bez blokady silnika (wału) z drugiej strony silnika.

    Następnie pod kołem pasowym wału (gdy je zdejmiemy) mamy koło paska rozrządu, a na nim dwie kropki między którymi ma się znaleźć znak na korpusie pompy olejowej mniej więcej w okolicach god. 1-szej.

    Podsumowując należy ustawić wg w/w opisu:
    1. Znaki na wale korbowym silnika
    2. Znaki na wałkach rozrządu

    Dodam, że doświadczeni mechanicy rzucą okiem na rozrząd i wiedzą czy jest ok po ustawieniu krzywek i zaworów ;) jeśli mieli zablokowany wał korbowy.

    Z tego co pamiętam to otwarte są w tej pozycji zawory ssące 3-go cylindra i wydechowe 4-go cylindra. Sposób z ustawianiem tłoków w środkowym położeniu też jest stosowany.
    Sprawdzamy wówczas ustawienie rozrządu poprzez otwory w świecach długim prętem kontrolując czy tłoki 1 i 2 są w połowie tulei cylindra (nie potrzeba sprawdzać wszystkich tłoków :) ) Jeśli mamy różnicę w poziomach tłoków należy się zastanowić nad wymianą małego zębatego kółka pod kołem pasowym wału korbowego.

    UWAGA: Po założeniu paska rozrządu należy 2 razy przekręcić wałem i ponownie sprawdzić ustawienia na znakach czy są OK.

    I musi być OK.
    tlukom
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Miejscowość: Sieradz