Lanos 1.5 16V-nie odpala-HELP

10 Cze 2008, 09:00

Już mam powoli dosyć tego koreańskiego wynalazku... ale do rzeczy...
Były ostatnio problemy z odpalaniem i gaśnięciem zapłonu w czasie jazdy... Pompę paliwową raz było słychać raz nie - mechanik zatem co zrobił??? Oczywiście wymienił pompę paliwową (sam wkład). Odbieram auto i niby ok... po przekręceniu zapłonu pompa pracuje -głośniej niż stara, ale pracuje. Podczas jazdy nie jest już tak ciekawie - Lanos dławi się, nie ma mocy, nie ciągnie przy dodawaniu gazu. Zaznaczę, że od kilku dni jezdże tylko na benzynie - nie miałem jak dojechać zatankować gaz. Tankuję tylko NoPb 98 - Orlen, Shell lub BP. Auto po drodze zgasło, przy próbie odpalania rozrusznik ledwo kręcił - słychać było wyraźnie spadek mocy akumulatora - dodam, że nigdy nie był jeszcze ładowany - jest na gwarancji. Lanos jakoś odpalił, na drugi dzień znowu do mechanika. Męczył się chłop 2 dni io poddał się. Wręczył mi drugi komputer,twierdząc że ze starym coś nie tak, ale on nie podejmuje się wymiany - nie umie go zaprogramować. Dodam, że naładował akumulator - rozrusznik kręci, posprawdzał kable, styki doprowadzające prąd do pompy, sprawdził przekaźniki i bezpieczniki i nic...
W aucie przestało działać sterowanie z pilota centralnym zamkiem i autoalarmem, brak wszystkich świateł (z wyjątkiem długich), po przekręceniu zapłonu miga dioda od immo. Check nie pokazuje żadnego błędu (poza 12, czyli 2 długie mignięcia i 1 krótkie)
POMOCY- auto stoi u kolejnego mechanika - co ma gośc sprawdzć w pierwszej kolejności - w Lanosie niezły bałagan. Czy samemy można wymienić bez większego ryzyka komputer - jak go zaprogramować? HELP HELP HELP
nic
cadd
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łowicz
  • 10 Cze 2008, 20:14

    Ja sprawdzanie zacząłbym od stacyjki i jej przewodów.Następnie warto sprawdzić napięcie ładowania akumulatora.Inną,dodatkową przyczyną problemów z silnikiem,może być stosowanie benzyny Pb98 - Lanos nie jest do niej przystosowany.Paliwem dla Lanosa jest PB95.Poczytaj na necie na temat tych dwóch paliw,a dowiesz się,że stosowanie paliwa Pb98 zamiast PB95 nie podnosi żadnych osiągów samochodu(chyba,że w podświadomości) a nawet wręcz przeciwnie - powoduje pogorszenie kultury pracy silnika,a nawet większe spalanie.Oczywiście tych wad nie da się wyczuć od razu,tylko dopiero po jakimś czasie.Tak jak w twoim przypadku.Zacznij przez jakiś czas tankować paliwo,jakie zaleca producent i zobaczymy,czy nastapi poprawa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Cze 2008, 20:16

    Ja bym zaczął sprawdzanie od stacyjki i jej przewodów oraz kostek.Warto też sprawdzić napięcie ładowania akumulatora.
    Co do pozostałych problemów z silnikiem,radzę zacząć stosować paliwo,jakie zaleca producent samochodu,czyli PB95.W necie jest wiele artykułów na temat stosowania paliwa Pb98 zamiast PB95,jeżeli silnik nie jest przystosowany do tego paliwa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      MOTO Session 2013 / relacja
      Moto Session 2013 to wielkie lubelskie święto motoryzacji, na którym zaprezentowały się aż 22 marki. Najnowsze modele wielu marek samochodów kusiły wielbicieli nowinek motoryzacyjnych. Dzięki motocyklom i samochodom ...