Lanos 1.5 1998 Cewki zapłonowe się przegrzewają

13 Lip 2013, 20:13

Witam mam taki problem wymieniłem kabel rozruchowy i podczas dłuższej jazdy te 3 cewki są strasznie są gorące nie znam się ale wydaję mi się że tak być nie powinno i do tego co chwilę odpina się jedna cewka po czym auto szarpie nie idzie jechać . Zatrzymuję się wciskam i znowu z kilometr ujadę , myślałem że po prostu ta cewka jest luźna i po najechaniu na dziurę wypada bo wypadała cały czas ta sama , ale chyba nie w tym problem bo odłączyła się też raz środkowa :( Czy możliwe że przez to że się przegrzewają wybija je..? I w czym problem co mam zrobić ..
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Lip 2013, 21:02

...i do tego co chwilę odpina się jedna cewka...

A co to znaczy, że cewka się wypina? Wylatuje przewód zapłonowy, wtyczka zasilająca?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2013, 21:17

Nie znam się na tym ale chodzi o te 3 przewody co do śilnika idą po dłuższej jeździe śa strasznie gorące i co chwilkę wypada jedna cewka ...wszystko było okej , ale wymienili mi kabel świece były jeszcze okej ale kabel był jakby pogryziony więc wymienili i od tego czasu jest problem ..najgorsze że jak ta cewka się poluzuje praktycznie nie idzie jechać zero mocy i szarpie..:( zatrzymuje się wciskam spowrotem tylko muszę przez ścierke gdyż takie gorące są te cewki nie wydaje mi że tak powinno być
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Lip 2013, 21:32

Sorki za błąd nie chodzi o cewki ..chodzi o kabel zapłonowy strasznie grzeje i wypina ..czyt. wyżej
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Lip 2013, 21:40

to jest ten kabel ...............................
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Lip 2013, 11:44

Sorki za błąd nie chodzi o cewki ..chodzi o kabel zapłonowy strasznie grzeje i wypina ..czyt. wyżej

No i o to chodziło. Cały czas się głowiłem, jak cewka może się wypinać, skoro to jest cały element przykręcony śrubkami. Już myślałem, że rozwaliła się obudowa cewki i ją widać i wypada z mocowania w środku.
To, że ten przewód się grzeje, to normalne w tej sytuacji, ponieważ jest słaby styk. Winny jest zacsk na tym przewodzie - pod tą czarną gumką jest zacisk koloru żółtego ( złotego, jhak kto woli ). Jest on na końcu przecięty na pół. Ściśnij go delikatnie kombinerkami i włóż spowrotem do cewki. Musi wchodzić ciasno. Jak znowu się poluzuje i wypnie, to znaczy, że te przewody są do d..y, ponieważ ten zacisk nie ma prawa się luzować. No i z powodu luzu jest to szarpanie itd. Zajmij się tym jak najprędzej, ponieważ możesz przegrzać cewkę zapłonową.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zmienia się Toyota GT86 Kuby Przygońskiego zimą
    "Przerwa zimowa to najważniejszy moment w rozwoju technologicznym, bo wtedy wprowadzamy wszystkie duże zmiany. I tak się dzieje w każdej dziedzinie motorsportu" mówi Kuba Przygoński, który szykuje swoją Toyotę ...

14 Lip 2013, 15:55

dzieki kolego jutro podjadę do tego mechanika co te kable zamówił że na wtorek mają być nowe i to jakiejś dobrej firmy bo za te z wymianą skasował mnie 90pl więc sporo patrząc na ceny kabli na alledrogo ...z tymi kombinerkami spróbuję ale ewidentnie coś z tymi kablami jest nie tak skoro same z siebie nie wskakują i trzymają jak powinny ...do tego nawet jak są wciśnięte na maxa to strasznie się grzeją no chyba że przez ten czas zanim się zatrzymuję jak wyskoczy i wciskam z powrotem zdąży się tak nagrzać ..
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Lip 2013, 19:44

Nie dziw się, że jak styk jest luźny, to przewodu w momencie się grzeją - tymi przewodami płynie napięcie od 14 do 36kV - tak - 36 tysięcy voltów.
Spróbuj ścisnąć te zaciski na tych kablach kombinerkami i włóż je - muszą wchodzić ciasno i nie mogą siedzieć luźno na świecach ani w cewce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2013, 22:21

Hej Albercik dopiero teraz znalazłem czas żeby z tymi kombinerkami spróbować ale jest problem , nie ma jak pisałeś o złotych zatrzaskach tylko na końcu są takie sprężynki więc ich nie ściskałem żebym nie uszkodził bo nie wymienił by ich za darmo..Ale to w tym problem bo ta co wypada cały czas jest taka że można ją wyginać na boki , druga co też raz wypadła także jest luźna tylko ta co nie wypadła ani razu jest zamocowana tak że nie rusza się na boki i nie idzie nią poruszać ..Zaraz poszukam i wkleję foto tych kabli jakie ja mam ja takowe znajdę ...:) może powiesz coś więcej mi o nich że np. są gorsze , tańsze itd..pozdro
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Lip 2013, 22:35

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

taki kabel jak mam z tymi sprężynkami co znalazłem na aledrogo jedną sztukę do tego używane ..daję foto ...ALBERCIK liczę że coś mi napiszesz na ich temat ..Wszystkie na aledrogo są bez sprężynek takie jak Ty opisywałeś..
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

15 Lip 2013, 09:22

Ja uważam ( ale niekoniecznie muszę mieć rację ), że te ze sprężynkami są niczego warte. Nigdy takich nie polecałem i nigdty też takich nie zakładam. Zawsze kupuję normalne, standardowe kable. Najlepzse wg mnie są kable silikonowe. Zazwyczaj zakładam kable Sentech i ani ja ani żaden z klientów nigdy nie narzekał. Ja mam samochody na LPG, a jak wiadomo, te są bardzo wymagające dla układau zapłonowego. I nigdy nie miałem z nimi problemów. Więc takie też polecam. Świece z kolei zawsze zakładam nasze Iskry.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2013, 11:42

byłem u tego mechanika i okazało się że przez tą osłonkę metalową nie dochodził do końca kabel do świec ..coś tam ponaciągał i trzymią teraz jak należy a czy nie wypadną znowu po 20km zobaczymy z czasem.
marioo123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 05 04 2002
Auto: lanos
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998