Lanos 1.5 - problem z rozrusznikiem

01 Maj 2014, 13:54

Wydałem już 1/3 wartości samochodu na taką bzdurę jak w temacie...

Wymienili mi rozrusznik, przekaźnik stacyjki i samą wkładkę stacyjki. Kupię jeszcze dla pewności nowy akumulator (aktualny ma już swoje lata) i jeżeli to nic nie da, to po prostu się poddaje...

O ile wczoraj po którejś próbie rozrusznik się w końcu zlitował i stawiając wyraźny opór zaczął się kręcić i odpalił, o tyle dzisiaj jest już cisza... tzn. słychać pompę paliwową, ale rozrusznik ani drgnie...

Wszystko zaczęło się całkowicie niespodziewanie (po 14'stu latach eksploatacji samochodu w rodzinie, nigdy nic takiego nie miało wcześniej miejsca) w okolicach lutego, dlatego początkowo łączyłem ten problem z niską temperaturą na dworze. Po sprawdzeniu multimetrem akumulatora i ładowania (alternator) doszedłem do wniosku, że to nie tu tkwi problem (to samo stwierdził mechanik).
Mam za sobą już 3 wizyty u elektromechanika w tej sprawie i zawsze kończy się tak samo...

Sam problem przedstawia się następująco:

Samochód spędził już w sumie 5-6 DNI na serwisie.

Po każdorazowej wizycie u mechanika samochód zapalał od ręki. Po paru dniach zaczynały być drobne problemy w stylu opóźnionego uruchomienia rozrusznika. Po kolejnych dobach coraz częściej zdarzało się, że po przekręceniu kluczyka do końca rozrusznik w ogóle nie załapywał - zawsze natomiast działał po drugiej próbie.
Po upływie następnych dni zaczynały się ww. jaja czyli całkowite unieruchomienie pojazdu.
Zwykle po jednym-dwóch dniach "odstania" dało się odpalić i normalnie jechać ryzykując kolejne unieruchomienie po wyłączeniu silnika... (to był zwykle etap, w którym po odpaleniu kierowałem się prosto do 'speca')
RazorSE
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V 86KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

01 Maj 2014, 19:13

Masz bardzo prosty sposób,niestety musisz dostać się do kabli przy rozruszniku i połączyć plusy,czyli plus z grubego kabla ze stycznikiem do którego dochodzi cienki kabelek,jeśli rozrusznik będzie gdakał za każdym razem a normalnie nie,to problem leży albo w stacyjce albo w kablu plusowym tzw.rozruchowym(uruchamia bendix)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Maj 2014, 09:28

RazorSE napisał(a): Po sprawdzeniu multimetrem akumulatora i ładowania (alternator) doszedłem do wniosku, że to nie tu tkwi problem (to samo stwierdził mechanik).

Posprawdzaj wszystkie połączenia masowe a najlepiej odkręcić je i wyczyścić.
PhantomASA1 napisał(a):stycznikiem

Tak dla ścisłości w samochodach nie występują żadne styczniki tylko przekaźniki.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...