Lekkie szarpanie silnika 1.6 sr (AKL) Wszystkie podzespoły nowe

17 Cze 2017, 16:04

Witam. Proszę o rade a mianowicie kupiłem 4 miesiące temu audi a3 98 rok 1.6 sr akl auto fajne zadbane wiec po zakupie postanowiłem założyć gaz i się zaczeło, Po jakiś 3 tyś kilometrach wypaliło mi gniazdo zaworowe na 4 cylindrze. Niestyty gdy to się zdarzyło byłem na autostradzie i miałęm do domu jakieś 120 km i musiałem dojechać tak do domu czego skutkeim było spalenie przy okazji kolektora dolotowego (który jest plastikowy) po remoncie i zakupie przy okazji nowych Kabli świeć cewki wszystkie uszczelki pod kolektory itd samochód już nie chodzi tak jak wcześniej. Ogólnie buta ma ale jednak na wolnych obrotach coś nie równo pracuje niby oboroty trzyma ale ma takie szarpnięcie. Jest to również odczuwalne podczas jazdy gdy przy małych obrotach dodaje mu sie lekko gazu szarpie i gdy się puszcza gaz też ma takie szarpnięcie oraz przy nagłym dodaniu gazu do spodu. Dodam jeszcze że dawałem auto do mechaniki ( bo remont silnika robiłem sam ) ale on ma cało dniowym jeżdzeniu sprawdzaniu samochodu na kompie itd nie stwierdził żadnych nieprawidłowości według niego wszystkie czujniki przepływka oraz przepustnica jest ok. Dodam jeszcze że na bęzynie i na gazie chodzi tak samo ale na bęzynie jest to mniej odczuwalne. Prosze o pomoc wiem że jest to stare auto ale nie lubie jak coś jest nie tak. po włożeniu jeszcze tylu pieniędzy w ten remont. Bo jeszcze robiłem sprzęgło bo się rozsypało.
mateusz1995
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 19 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat b6
Silnik: 1.9 105km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

18 Cze 2017, 13:53

A jak jest na wolnych obrotach ,silnik pracuje rowno?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Cze 2017, 17:40

Dzieki za zainteresowanie włąsnie też nie równo pracuje takie jakby szarpanie ale na obrotach aż tak tego nie widać jakby coś nie wiem z iskrą było nie tak i dzisaj np wyskoczyła mi kontrolka łądowania może być ze alternator nie domaga i nie daje takiej mocy na cewke i cewka nie daje takiej iskry jak powinna ? to tylko moja teza ostatnio wymieniałęm szczotki alternatora i niby było 14 ale nie wiem może jakaś dioda już siedzi a akumulator nowy
mateusz1995
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 19 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat b6
Silnik: 1.9 105km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Cze 2017, 10:46

mateusz1995 napisał(a):dzisaj np wyskoczyła mi kontrolka łądowania może być ze alternator nie domaga i nie daje takiej mocy na cewke i cewka nie daje takiej iskry jak powinna ? to tylko moja teza ostatnio wymieniałęm szczotki alternatora i niby było 14 ale nie wiem może jakaś dioda już siedzi a akumulator nowy
Sprawdź napięcie spoczynkowe akumulatora, następnie po odpaleniu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu i pod obciążeniem. Możesz też dodać gazu na około 2,5tyś. obr. i też sprawdzić wartość napięcia. Napisz nam co Ci wyszło.
Przyjrzyj się czy napięcie jest raczej stałe i nie zmienia się skokowo.

mateusz1995 napisał(a):po zakupie postanowiłem założyć gaz i się zaczeło, Po jakiś 3 tyś kilometrach wypaliło mi gniazdo zaworowe na 4 cylindrze.
Czy instalację gazową masz ponownie wyregulowaną po tej naprawie? przyczyną wypalenia gniazda zaworowego mogła być tu nie prawidłowa mieszanka LPG.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Cze 2017, 14:38

regulowałem gaz po założeniu i wszystko było niby okey a co do ładowania to 13.6 ma na zapalonym silniku i waha się do 13.7 a nawet do 13.5 a na klimie to już całkiem padaka bo 13. 2 . Czy to może być przyczyna nie równej pracy silnika to małe ładowanie ??
mateusz1995
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 19 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat b6
Silnik: 1.9 105km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Cze 2017, 15:58

mateusz1995 napisał(a):co do ładowania to 13.6 ma na zapalonym silniku i waha się do 13.7 a nawet do 13.5 a na klimie to już całkiem padaka bo 13. 2
Nisko, powinno być min. 13,8V przy włączonych odbiornikach prądu. Czy jak wymieniałeś szczotki to sprawdzałeś komutator czy nie kwalifikuje się do wymiany?
Regulator napięcia też może być problemowy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na czarny lód na drodze - niewidoczne zagrożenie
    Gdy temperatura powietrza w ciągu dnia wynosi kilka stopni na plusie, a nocą spada poniżej zera, są to sprzyjające warunki do powstawania tzw. czarnego lodu, czyli prawie niewidocznej, cienkiej warstwy zamarzniętej wody pokrywającej ...

20 Cze 2017, 19:01

Regulator również wymieniłem a czy zbyt niskie ładowanie może powodować że cewka ma za słaby prąd i dlatego on tak szarpie ??
mateusz1995
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 19 12 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat b6
Silnik: 1.9 105km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Cze 2017, 08:51

mateusz1995 napisał(a):czy zbyt niskie ładowanie może powodować że cewka ma za słaby prąd i dlatego on tak szarpie ??
Zbyt niskie ładowanie może mieć wpływ na pracę silnika szczególnie w benzynie gdzie potrzebna jest iskra do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999