LEXUS ES 330 drganie przy hamowaniu

26 Sty 2017, 17:54

Witam wszystkich. Mam problem z drganiem na kierownicy w trakcie hamowania oraz jazdy powyżej 100 km/h w Lexusie ES 330 rocznik 2004-2005. Maglownica po regeneracji (skasowane luzy i wycieki), nowe tarcze i klocki hamulcowe, sprawdzone i wyważone koła, zrobiona zbieżność kół, a problem nadal występuje. Czy ktoś może spotkał się z taką usterką, albo może ma pomysł jak problem rozwiązać? P.S. problem z drganiami na kierownicy występuje zarówno na zimowych jak i na letnich oponach. Pozdrawiam
Memel
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: LEXUS ES 330
Silnik: 3.3 VVTI 208 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sty 2017, 14:18

Jeżeli wszystko zrobione tak jak piszesz to problem może być w półosi. Delikatnie skrzywiona półoś może generować takie problemy przy przyspieszaniu i wyższych prędkościach.

Memel napisał(a):P.S. problem z drganiami na kierownicy występuje zarówno na zimowych jak i na letnich oponach.
Masz jeden komplet felg i przekładasz opony?

Przed regeneracją maglownicy występował ten sam problem?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sty 2017, 19:45

Jeden kpl. felg 17 oryginał. Problem występował już wcześniej... Ostatnio nasiliło się to gdy na początku grudnia zablokował mi się zacisk hamulcowy lewy przedni... więc zostały sprawdzone i zregenerowane wszystkie zaciski, wymienione tarcze przód Brembo i wszystkie klocki TRW oraz luzy i wycieki na maglownicy. Dziś przeszedłem kilka ścieżek diagnostycznych w różnych stacjach...Amorki i szarpaki i wszystko OK. Jedynie co to mam oberwane gumy(tuleje) w wahaczach dolnych ale czy to może mieć wpływ na ten problem? I powielająca się sugestia...że wina jest kół. Byłem na kolejnej wulkanizacji (z polecenia) w celu kolejnego sprawdzenia kół i okazało się, że wczorajsze wyważanie na innej wulkanizacji jest nieprawidłowe. Później jazda próbna i nadal bez zmian. Będąc dzisiaj w serwisie TOYOTY uzyskałem opinie, że to wina piast...I usługa sprawdzenia u nich miernikiem zegarowym kosztuje 350zł. Co wy na to?
Memel
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: LEXUS ES 330
Silnik: 3.3 VVTI 208 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sty 2017, 19:54

Problem z drganiami na kierownicy przy większych prędkościach miałem już wcześniej jak jeszcze jeździłem na "18. Ale wtedy na wulkanizacjach słyszałem diagnozy, że opony mają bicia w pionie i poziomie. Więc zrezygnowałem z nich i wróciłem do "17. Na nowych oponach było o wiele lepiej ale na krótki czas.
Memel
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: LEXUS ES 330
Silnik: 3.3 VVTI 208 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Sty 2017, 23:42

Jeszcze dzisiejsze dodatkowe spostrzeżenia...podczas jazdy miejskiej...30-40km/h odczuwalne delikatne bujanie całym autem. Co do szybszej jazdy "autostrada" oprócz drgań na kierownicy dochodzi wrażenie jakby przednie koła miały luzy i każde z nich toczyło się swoim torem (efekt rozjechanych kół w resoraku)... takie bardzo zbliżone porównanie z dzieciństwa :) odrazy może przychodzić na myśl "Geometria kół" ale jest wykonana. I jak teraz sobie przypominam to geometrię robiłem poprzednio dwa lata temu bo już wtedy bywały (ale tylko) delikatne drgania na kierownicy przy jeździe powyżej 140km/h. Później jakoś nie wracałem do tematu bo nie był tak uciążliwy jak obecnie. Czy ktoś ma jakieś spostrzeżenia w tym temacie? Pozdrawiam
Memel
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: LEXUS ES 330
Silnik: 3.3 VVTI 208 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004