
Z twarzy podobny do Lexusa
Nowy GX zwraca uwagę większym grillem w kształcie klepsydry o charakterystycznym dla Lexusa, plecionym wzorze, a także bardziej agresywnie zarysowanymi przednim, 3-wiązkowymi światłami LED, podobnymi do tych zastosowanych w większym modelu LX. Pod względem stylistycznym GX lepiej integruje się teraz z pozostałymi modelami japońskiej marki. Dla poszukujących dodatkowych designerskich smaczków SUV jest również dostępny z pakietem Sport Design Package. Ten wzbogaca jego wygląd o m.in. inne wykończenie dolnej części atrapy chłodnicy i bocznych lusterek, końcówkę wydechu pokrytą czarnym matem i 19-calowe, aluminiowe felgi wykończone lakierem Gunmetal Metallic.

Lexus Safety System + i zdalne sterowanie
Od teraz w Lexusie GX w standardzie dostępny jest pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +, w skład którego wchodzą m.in. układ przeciwkolizyjny z wykrywaniem pieszych, układ ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Ciekawostką jest także system Lexus Enform Remote, który pozwala na zdalne zablokowanie i odblokowanie drzwi, włączenie silnika i klimatyzacji, a także sprawdzenia poziomu paliwa przy pomocy smartfonu, smartwatcha albo urządzeń obsługujących rozwiązania Google Assistant oraz Amazon Alexa. W GX-ie znajdziemy również układ Lexus Enform Safety Connect, który ułatwia uzyskanie wsparcia w awaryjnych sytuacjach na drodze. A jak przystało na epokę urządzeń mobilnych, SUV-a wyposażono także w 4 porty USB, w tym 2 przeznaczone dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.

Pod maską Lexusa GX 460 pozostała sprawdzona V-ósemka o mocy 301 KM i pojemności 4,6 l, która wytwarza 446 Nm momentu obrotowego. Mocarny motor sprawia, że samochód może pociągnąć nawet ponad 2900-kilogramową przyczepę, w czym dodatkowo pomaga układ stabilizacji toru jazdy przyczepy.
POLECAMY Japońskie odpowiedniki słynnych Lexusów. Znasz wszystkie?
Spokrewniony z Toyotą Land Cruiser GX ma także wszystko, by być samochodem sprawnym w terenie. SUV-a wyposażono w stały napęd na wszystkie koła z centralnym dyferencjałem Torsen. Auto dysponuje także znanymi z terenówek Toyoty i Lexusa systemami, w tym Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który dostosowuje zachowanie drążków stabilizujących do podłoża, układem aktywnego zawieszenia Adaptive Variable Suspension (AVS) z trybami Normal, Sport oraz Comfort, a także asystentem zjazdu ze wzniesienia - Downhill Assist Control.

źródło: Lexus