Marka: Lexus
Model: IS 200
Rocznik: 2000r.
Silnik: 1988cm3, rzędowy, 6 cylindrów (1G-FE)
Moc: 155KM
Skrzynia biegów: Manualna
Napęd: Tylny
Moment obrotowy: 195Nm
Paliwo: Pb 95 i 98
Data zakupu: 03.05.2015r.
Przebieg w dniu zakupu: 201 500km (autentyczny)
Karoseria: Bezwypadkowy. 2 elementy malowane – błotnik lewy przód i klapa bagażnika w serwisie ASO Toyota w Niemczech przez pierwszego właściciela.
Specyfikacja wyposażenia to środkowa wersja (Elegance) składająca się dodatkowo z:
- podgrzewanych pokrytych skórą i alkantarą foteli,
- elektryczną regulacją fotela kierowcy,
- podgrzewanej przedniej szyby w miejscu wycieraczek
- felgi aluminiowe 17”
- …i pewnie o czymś jeszcze o czym nie pamiętam.
Takie rzeczy jak podgrzewane i elektryczne lusterka, automatyczna klima, ABS, ASR (TRC), halogeny, pełna elektryka szyb, zmieniarka CD (awaryjna) oraz audio wysokiej jakości to standard w każdym IS mk1. Najciekawsze jest to co ma dokupione, czyli pakiety SPORT I i SPORT II o ówczesnej wartości ok. 1000 euro składające się z:
SPORT I
- fabrycznie przyciemnione szyby
- aluminiowe nakładki na pedały i progi
- grafitowe wykończenie wnętrza
SPORT II
- sportowe drążki stabilizatora
- obniżone zawieszenie o 15mm
- …i najważniejsze, czyli to co każdy chce mieć w IS-ie - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (LSD) tzw. szpera typu Torsen. Było stosowanych kilka wersji, a u mnie umieszczona jest o oznaczeniu A02B. Używki chodzą po 1000zł, bo radocha w zimie przednia
Z przyziemnych to jeszcze opony letnie DUNLOP 17” oraz zimowe GOODYEAR 16” na stalowych felgach.
Modyfikacje:
Montaż tabletu oraz konsoli nawigacji z wersji po lifcie w miejsce fabrycznej półki – 780zł. Temat szerzej opisany pod linkiem:
lexus-is-200-montaz-tabletu-w-miejsce-fabrycznej-nawigacji-vt87479.htm
Zastosowanie cyfrowej zmieniarki USB/SD – fabryczna się zacina, a cyfrowa sprawuje się świetnie – 250zł.
Zastosowanie świateł pozycyjnych w lampach przeciwmgielnych tylnych przy zachowaniu ich działania - 40zł
Naprawy i koszty eksploatacji:
- 180 000km - wymiana rozrządu (przez poprzedniego właściciela)
- 200 000km - wymiana oleju na syntetyk 0W30 Castrol (przez poprzedniego właściciela)
- 202 300km - wymiana żarówki pozycyjnej W5W lewy przód - 0zł
- 202 750km - wymiana podświetlenia tablicy rejestracyjnej na LEDowe - 70zł
- 204 100km - 16.07.2015 - wymiana przednich tarcz hamulcowych TRW, wymiana przednich klocków hamulcowych TRW, wymiana płynu hamulcowego TRW DOT 4, regeneracja zacisków hamulcowych obydwu osi - 1000zł
- 205 250km - wymiana wycieraczek na hybrydowe Denso - 89zł
- 205 500km - wymiana żarówki pozycyjnej W5W prawy przód - 0zł
- 206 600km - wymiana żarówek mijania HB4 na OSRAM Cool Blue - 76zł
- 206 650km - wymiana żarówek pozycyjnych W5W w reflektorach na niebieskie - 6zł
- 209 100km - wymiana dwóch łączników stabilizatora na FEBI Bilstein (270zł), montaż 8miu poliuretanów w przednich wahaczach i 3 w maglownicy (500zł), wymiana zacisku hamulcowego lewy przód na używany z IS300 (120zł), wymiana dwóch sworzni wahacza na OYODO (240zł), wymiana klocków hamulcowych tył TRW (146zł). Łącznie z robocizną - 1606zł
- 209 120km - ustawienie pełnej geometrii obydwu osi - 120zł
- 210 600km - 11.05.2016 - wymiana: oleju na Motul 8100 X-Clean+ 5W30 (152zł), filtra oleju Bosch (25zł), oleju w skrzyni biegów i dyferencjale na RedLine MT-90 (417zł), filtra powietrza na KNECHT (51zł). Łącznie z robocizną - 715zł
- 211 900km - wymiana akumulatora na Centra CB605 60Ah - 330zł
- 215 100km - wymiana wycieraczek na Bosch Eco (23zł), żarówek pozycyjnych na Philips White Vision (11zł) oraz kupno wycieraczek hybrydowych Denso na wiosnę (79zł)
- 219 050km - wymiana filtra powietrza na sportową wkładkę K&N (215zł), wymiana 6-ciu świec irydowych DENSO SK20R11 (270zł)
- 219 500km - 10.08.2017 - wymiana sprzęgła komplet AISIN (docisk, tarcza, łożysko), wymiana łożyska na wałku sprzęgłowym, wymiana płynu do wspomagania, wymiana oleju Motul 8100 X-clean+ 5w30 i filtra oleju Bosch, wymiana płynu chłodniczego, uszczelnienie wycieku płynu chłodniczego w okolicach skrzyni biegów, nabicie i odgrzybienie klimatyzacji, wymiana filtra kabinowego. Łącznie z robocizną - 1100zł
- 219 900km - wymiana żarówek świateł mijania HB4 na Osram Cool Blue Hyper+ - 98zł
- 224 100km - wymiana sondy lambda Bank 1 Sensor 1 (przed katalizatorem dla cyl. 1-3) na Denso DOX-0236 - 310zł
Suma: 6 118zł
OC:
2015: 430zł
2016: 475zł
2017: 661zł
Suma: 1 566zł
Spalanie:
Spalanie na bieżąco uaktualniane w tablecie po każdym tankowaniu - wyniki tutaj:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Moje przebiegi to 70-80% miasto na krótkich 4km odcinkach w jedną stronę (codzienne dojazdy do pracy).
Plusy i minusy (subiektywna ocena):
Wady:
- słabej trwałości manualne skrzynie biegów – w każdym egzemplarzu powyżej 200tys. „miauczą" łożyska i wyrabiające się synchronizatory – na szczęście można z tym jeździć bez większych problemów;
- dwumasa kosztuje 3000zł – na szczęście się nie „sypie”;
- zapiekające się tłoczki hamulcowe;
- padająca zmieniarka CD (mnie nie dotyczy skoro jest cyfrowa);
- brak ksenonów w wersji przed liftem;
-/+ spalanie? Pali tyle co e46 320i i Audi 1,8T;
-/+ osiągi – mi wystarcza innym mało.
Zalety:
+ nietuzinkowość;
+ niska awaryjność;
+ ceny części w ASO zaskakują, że nie opłaca się czasem kupować zamienników;
+ koszty eksploatacji nie wyższe niż w przypadku niemieckich konkurentów;
+ RWD + szpera;
+ dźwięk silnika;
+ VVTi (zmienne fazy rozrządu)
+ wygłuszenie wnętrza;
+ bardzo dobre audio nawet w serii, co mnie cieszy jako melomana;
+ dobre hamulce - 36m od 100km/h do 0km/h;
+ świetne prowadzenie;
+ jakość spasowania wnętrza - nic nie skrzypi;
+ pancerne automaty obniżające jeszcze koszty eksploatacji.
Jeśli chodzi o wady i zalety warto obejrzeć test mojego egzemplarza na kanale autovloger:
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Tak wygląda, „krótki” opis mojego auta, więc teraz fotki - enjoy