Kao napisał(a):Jako że 2jz ciężko jest kupić i ekonomicznie już się nie kalkuluje to pojawił się konkurent który wygląda obiecująco, fordowka Barra w świecie sportu jest coraz bardziej rozchwytywana, nawet Grzesiek Hypki już upala w swoim driftowozie.
Moce zaczynają się od 1000 koni
Barra jest taki "egzotyczny" , na tą chwilę amatorzy łoją 2jz a grube tematy ls2/3.
Jeszcze niedawno 2jz vvti chodziły po 4k a 2jz ge po 5-6k. Teraz vvti po 8-9k co i tak jest śmieszną kwotą.
Co do 2jz to jego magia jest w głowicy (oczywiście żeliwny dół też jest fajny
![Szczęśliwy :D]()
). Jest to jeden z nielicznych silników który bez robienia góry (dołu też seryjne korby/wał/tłoki) przyjmie 600km i 600nm ładnego wykresu. Wersja vvti jest jeszcze ambitniejsza bo głowa ma vvti jest problem z korbami które pasują od GE.
Dyfry to samo po 700-800nm na spokojnie dawały radę i były do nich szpery oem i tuningowe.
Nie wiem czy wiecie że 2jz miał big brata który bił 2jz na głowę ale nigdy nie stał się tak popularny. Był to 4,5 r6 z Landcrujsera.
Z ciekawostek to były też 1uz V8 do 94r (lexus Ls) gdzie te silniki bez otwierania brały na klatę 600km i 700nm !
![Szczęśliwy :D]()