Lexus IS - samochód do driftu

22 Lut 2023, 12:22

IS od Lexusa jest bezpośrednim konkurentem serii 3 i również interesującą bazą na auto do driftu. Szczególnie, kiedy weźmiemy pod uwagę pierwszą generację modelu w wersji IS 300. W tym wariancie kompaktowego Lexusa wyposażono bowiem w legendarny silnik R6 3.0 2JZ w wolnossącej odmianie GE, znany chociażby z Toyoty Supry i bardzo ceniony w świecie driftu.
Lexus IS - samochód do driftu Chociaż fabrycznie jednostka wytwarza nieco ponad 200 KM, okazuje się niezwykle podatna na modyfikacje. Wyciśnięcie z niej 500 KM nie stanowi wielkiego problemu, a można pokusić się nawet o wyższe wartości. „W aucie, którym startuje mam właśnie motor 2JZ-GE z dołożoną turbosprężarką. Na większej mapie silnik wytwarza około 860 KM oraz 1000 Nm i wytrzymuje takie wartości bez problemu. Nic dziwnego, że z tego motoru korzysta większość driftingowego świata” – tłumaczy Paweł Trela.

Odmiany z silnikiem 2JZ kosztują więcej niż pozostałe warianty i występują niemal wyłącznie z automatem, bowiem w Europie ten motor nie był łączony z manualną skrzynią biegów. Części do Lexusa IS nie należą do najtańszych, jednak samochód słynie z bezawaryjności i jest ceniony przez użytkowników.

Auto do driftu Lexus GS
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3822
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

22 Lut 2023, 13:07

Redakcja napisał(a):motor 2JZ-GE z dołożoną turbosprężarką. Na większej mapie silnik wytwarza około 860 KM oraz 1000 Nm i wytrzymuje takie wartości bez problemu.
Niesamowita jest konstrukcja tego silnika. Zobaczcie jakim modyfikacjom był on poddawany i nadal jeszcze jest i wytrzymuje kolosalne moce. Ciekawe czy jak byśmy chcieli znaleźć taką konstrukcję silnika tak wytrzymałą jak 2JZ i podatną na modyfikacje w obecnie produkowanych samochodach czy dało by się znaleźć choć trochę coś podobnego.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

22 Lut 2023, 22:16

Jako że 2jz ciężko jest kupić i ekonomicznie już się nie kalkuluje to pojawił się konkurent który wygląda obiecująco, fordowka Barra w świecie sportu jest coraz bardziej rozchwytywana, nawet Grzesiek Hypki już upala w swoim driftowozie.
Moce zaczynają się od 1000 koni :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lut 2023, 20:15

Kao napisał(a):Jako że 2jz ciężko jest kupić i ekonomicznie już się nie kalkuluje to pojawił się konkurent który wygląda obiecująco, fordowka Barra w świecie sportu jest coraz bardziej rozchwytywana, nawet Grzesiek Hypki już upala w swoim driftowozie.
Moce zaczynają się od 1000 koni


Barra jest taki "egzotyczny" , na tą chwilę amatorzy łoją 2jz a grube tematy ls2/3.

Jeszcze niedawno 2jz vvti chodziły po 4k a 2jz ge po 5-6k. Teraz vvti po 8-9k co i tak jest śmieszną kwotą.

Co do 2jz to jego magia jest w głowicy (oczywiście żeliwny dół też jest fajny :D ). Jest to jeden z nielicznych silników który bez robienia góry (dołu też seryjne korby/wał/tłoki) przyjmie 600km i 600nm ładnego wykresu. Wersja vvti jest jeszcze ambitniejsza bo głowa ma vvti jest problem z korbami które pasują od GE.

Dyfry to samo po 700-800nm na spokojnie dawały radę i były do nich szpery oem i tuningowe.

Nie wiem czy wiecie że 2jz miał big brata który bił 2jz na głowę ale nigdy nie stał się tak popularny. Był to 4,5 r6 z Landcrujsera.

Z ciekawostek to były też 1uz V8 do 94r (lexus Ls) gdzie te silniki bez otwierania brały na klatę 600km i 700nm ! :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepsze duże SUV-y według Consumer Reports
    Pełnowymiarowe SUV-y to segment samochodów, które święcą triumfy przede wszystkim na rynku amerykańskim i rosyjskim. Nie oznacza to jednak, że w Europie samochody te nie znajdują swoich fanów na przykład ...