Lexus is200 - rozjeżdżająca się mapa

27 Kwi 2016, 20:31

Studiując instrukcje staga tak oto ustawiłem gaz:

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]

te drobne niedociągnięcia kasuje regulacją mnożnika i jest OK. Ale do czasu, pojeżdżę trochę i końcowa część wykresu gazu wędruje ostro do góry;/
Jakieś sugestie dlaczego mapa się rozjeżdża? coś sprawdzić?

postanowiłem ustawić gaz po czasach wtrysków i do tego sprawdziłem LTFT na PB i LPG.Dodam że u mnie jeden bank jest od cylindrów 1,2,3 i drugi od cylindrów 4,5,6. Otóż na PB jest -2.3% i -3% ale za to na LPG jest -20.3% i +3%. o co Chodzi? coś nie tak z którymś wtryskiem gazu?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2016, 13:56

Piszesz że korygujesz błędy mnożnikiem i dalej rozjeżdża się. Sprawdź zatem czy reduktor nie jest czasem brudny, może też nie trzymać gdzieś ciśnienia. Czasy wtrysków gazu masz wszystkie na podobnym poziomie? Na załączonych obrazkach nie widać.
Mapę powinieneś zrobić do pięciu kilometrów i sprawdzić jak wygląda jak w tym czasie się nie zrobi to przypuszczam że jak będziesz jeździł i kolejne 20 to się nie zrobi.
Spróbuj przejechać się z kimś kilka km i podczas jazdy obserwuj parametry pracy instalacji LPG może zauważysz moment rozjechania się mapy. Możesz sobie nagrywać ekran do późniejszej analizy jak byś czegoś nie zauważył :)

Ile czasu ma instalacja w twoim samochodzie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Kwi 2016, 15:22

Czasy wtrysków raczej wszędzie są takie same +-0.2. Instalacja ma 3 lata i na latanie prawie 60k km.
Mam pytanie i proszę mnie od razu nie mieszać z błotem... bo do tej pory stroiłem instalacje za pomocą autoadaptacji teraz chce to zrobić po korekcie czasów wtrysków, czy po autokalibracji tak jak przy strojeniu przez autoadaptacjie usunąć mapę benzynową i gazu czy mapy benzynowej nie kasować?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2016, 17:51

damian87 napisał(a):ma 3 lata i na latanie prawie 60k km
No to trochę już ma więc sprawdź dokładnie też reduktor i wszelkie połączenia.

damian87 napisał(a):przez autoadaptacjie usunąć mapę benzynową i gazu czy mapy benzynowej nie kasować?
Jeżeli mapa benzyny jest ok to po co chcesz ją kasować? Jak chcesz ją skasować to dobrze jest później na samej benzynie pojeździć żeby zrobiła się nowa mapa i dopiero zrobić adaptację do LPG.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Kwi 2016, 20:16

Ale jak skasuje mapę benzyny trzeba włączyć autoadaptacji aby z powrotem zebrać mapę benzyny czy po autokalibracji wyjeżdżam poporostu na drogę i ustawiam mnożnik patrząc się na czasy wtrysku benzyny?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2016, 20:19

Ale jak skasuje mapę benzyny trzeba włączyć autoadaptacji aby z powrotem zebrać mapę benzyny czy mapa bedzie sie sama zbierała bez potrzeby włączania autoadaptacji?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux 1968 rok
    Projektanci pierwszego Hiluxa raczej nie byli świadomi, że to właśnie ta nazwa stanie się synonimem niezawodności. Hilux jest znany z tego, że nie sprawi zawodu w najtrudniejszych warunkach terenowych na świecie. W 2003 roku ...

06 Maj 2016, 11:17

damian87 napisał(a):Ale jak skasuje mapę benzyny trzeba włączyć autoadaptacji aby z powrotem zebrać mapę benzyny czy mapa bedzie sie sama zbierała bez potrzeby włączania autoadaptacji?
Tego nie pamiętam dokładnie, ale raczej nie potrzeba do mapy benzyny włączania autoadaptacji. W niektórych samochodach kasuje się ona jak np. odepniesz akumulator na dłuższy czas i komputer sobie sam radzi z tworzeniem nowej mapy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Maj 2016, 08:05

damian87 napisał(a):postanowiłem ustawić gaz po czasach wtrysków i do tego sprawdziłem LTFT na PB i LPG.Dodam że u mnie jeden bank jest od cylindrów 1,2,3 i drugi od cylindrów 4,5,6. Otóż na PB jest -2.3% i -3% ale za to na LPG jest -20.3% i +3%. o co Chodzi? coś nie tak z którymś wtryskiem gazu?

Ale to na LPG to ci się ustawia średnia taka po jakimś czasie, czy podałeś tą wartość dla jakichś konkretnych obrotów?
Tak czy inaczej, taka wartość może wskazywać, że któryś wtrysk porządnie leje i komp zubaża mieszankę. Pozamieniaj miejscami wtryski - nie zapomnij o zamianie wtyczek razem z nimi! Zobacz wtedy czy zmieniają się korekty.

damian87 napisał(a):Mam pytanie i proszę mnie od razu nie mieszać z błotem... bo do tej pory stroiłem instalacje za pomocą autoadaptacji teraz chce to zrobić po korekcie czasów wtrysków, czy po autokalibracji tak jak przy strojeniu przez autoadaptacjie usunąć mapę benzynową i gazu czy mapy benzynowej nie kasować?

Jak masz starą mapę benzynową to powinno się zrobić tak:
-zerujesz korekty w ECU samochodu, jeździsz tylko na benzynie kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów aż uśrednią się korekty dla PB
-kasujesz starą mapę benzyny i zbierasz nową, oczywiście nie robisz tego jak d...l i jak to niektórzy mówią, że sobie jeździsz parę dni czy kilometrów aż się zbierze tylko za jednym podejściem zbierasz to tak aby pokryć kropkami cały zakres obciążeń
-jak benzynowa jest zrobiona to możesz bawić się z ustawianiem LPG, nie musisz już kasować benzynowych, ale możesz cały czas kasować gazowe

Też mam Staga, ale miałem KME Diego i w Diego się sensowniej te mapy ustawiały. W Stagu jak trochę jeździsz to zaczyna się to na wykresach rozjeżdżać i odchyłka się zmienia co chwila :P
Zasada przy tym Stagu jest taka, że ma być dobrze ustawione w momencie pierwszej regulacji. Jak będziesz jeździł dłużej i potem wchodził w mapy to mogą wyjść dziwne rzeczy z tego co wiem i żeby się upewnić czy jest dobrze to znowu trzeba by sprawdzać po tych korektach itp.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999