O tym, że Lexus przygotowuje wyczynową wersję flagowego coupe LC, wiadomo już od półtora roku i w mediach pojawia się coraz więcej danych dotyczących nowego samochodu, a nawet szpiegowskie zdjęcia wykonane podczas jazd testowych. Australijski portal Drive podaje nowe, zaskakujące informacje. Lexus zarejestrował znak towarowy LC F w lutym 2017 roku, praktycznie potwierdzając krążące niemal od dnia premiery pogłoski o przygotowywaniu podrasowanej wersji swego flagowego coupe. Początkowo obiektem najgorętszych spekulacji była kwestia silnika, bo już standardowy Lexus LC 500 jest wyposażony w silnik znany z wyczynowych modeli RC F i GS F – pięciolitrową, wolnossącą jednostkę V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Około roku temu w mediach pojawiła się informacja, że napęd Lexusa LC F ma stanowić czterolitrowy silnik V8 twin turbo o mocy ponad 600 KM, współpracujący z dziesięciostopniową przekładnią automatyczną i od tej pory można to uznać za wersję obowiązującą.
Tymczasem dziennikarze portalu Drive uważają, że możliwe jest również zastosowanie sprawdzonego, pięciolitrowego silnika V8 w wersji doładowanej kompresorem, czyli sprężarką o napędzie mechanicznym. W tej sytuacji dostępna moc i moment obrotowy mogłyby być zbyt duże dla napędu przekazywanego tylko na dwa koła, co uzasadniałoby zastosowanie napędu na obie osie. Zaznaczają przy tym, że platforma GA-L, którą wykorzystuje Lexus LC, jest do takiego wariantu przygotowana.
Australijscy dziennikarze komentują także wygląd prototypu LC F, sfotografowanego niedawno podczas jazd próbnych w Niemczech. Samochód ma poszerzone błotniki, przygotowane na przyjęcie szerszych kół o zwiększonym rozstawie, a także powiększone hamulce. Niektóre detale, występujące normalnie w kolorze nadwozia – np. lusterka wsteczne – polakierowane są na czarno. Przedni zderzak zyskał dwa duże wloty powietrza po obu stronach charakterystycznego grilla w kształcie klepsydry. Z tyłu można zauważyć nowy dyfuzor o bardziej agresywnym wyglądzie i dwa wydechy o imponujących rozmiarach. Brak stałego spojlera oznacza, że zachowano dotychczasowy aktywny spojler, wysuwający się automatycznie przy większych prędkościach.
Reasumując, wyczynowy Lexus LC F ma wyraźnie bardziej dynamiczny, agresywny charakter od standardowych wersji – konwencjonalnego LC 500 z silnikiem V8 i 10-biegową przekładnią automatyczną oraz hybrydowego LC 500h, napędzanego nową jednostką Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 359 KM i średnim zużyciu paliwa 8 l/100km – jednak wprowadzone zmiany zachowane są w dobrym guście, tak jak to było w przypadku modeli IS F, RC F i GS F.
Elektryczne i hybrydowe SUV-y – czy to przyszłość motoryzacji? Rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie jedną z największych rewolucji w swojej historii. Tradycyjne pojazdy spalinowe powoli ustępują miejsca nowym, bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Szczególnie interesującym segmentem ...
(Nie)Bezpieczna muzyka w samochodzie i na rowerze - słuchać czy nie? Wielu kierowców nie wyobraża sobie jazdy samochodem bez słuchania radia czy własnej muzyki. Jak to wpływa na bezpieczeństwo jazdy? Wiele zależy od rodzaju muzyki czy ustawionego poziomu głośności. Słuchanie muzyki ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki LEXUS. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne LEXUS
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.