

Układ Climate Concierge
Nowo wprowadzony układ Climate Concierge daje każdemu z podróżujących modelem LS niespotykane dotąd możliwości uzyskania komfortu cieplnego. Najnowocześniejszy na świecie sterownik układu nadzorującego klimat w kabinie łączy wszystkie zalety wielostrefowej automatycznej klimatyzacji, znanej z dotychczasowej generacji flagowego Lexusa, z możliwością integralnego sterowania podgrzewaniem i chłodzeniem siedzeń oraz podgrzewaniem kierownicy.
Gwarantujący wyjątkowy komfort cieplny, 4-strefowy układ sterujący realizuje znacznie więcej funkcji niż tylko regulacja temperatury w kabinie. Z możliwością pełnej indywidualizacji ustawień, reguluje również temperaturę wszystkich punktów kontaktu ciała z kabiną – siedzeń i kierownicy – umożliwiając każdemu z jadących maksymalnie szybkie uzyskanie preferowanych warunków temperaturowych.
W warunkach zimowych, na przykład, zanim funkcja ogrzewania w układzie klimatyzacji osiągnie maksymalną wydajność, samoczynnie włączane jest podgrzewanie kierownicy i każdego siedzenia z osobna, by kierowca i pasażerowie mogli się szybko rozgrzać. Gdy w wyniku działania funkcji szybkiego podgrzewania fotel rozgrzeje się do komfortowej temperatury, co zajmuje o połowę mniej czasu niż w poprzedniej wersji, następuje samoczynne przełączenie na mniejszą intensywność, a następnie wyłączenie podgrzewania.
Podobnie w upalne dni – zanim funkcja chłodzenia w układzie klimatyzacji osiągnie maksymalną wydajność, uruchamiane jest chłodzenie foteli z maksymalną intensywnością, by jak najszybciej osiągnąć komfortowe warunki temperaturowe.
Układ Climate Concierge wykorzystuje do 13 czujników, zarządzanych przez centralną jednostkę sterującą, w tym – jako element pakietu ekskluzywnego dla tylnych siedzeń w wersjach z powiększonym rozstawem osi – zamontowany w dachu unikalny, pracujący w podczerwieni czujnik matrycowy, mierzący warunki temperaturowe w całej kabinie. Na podstawie temperatury na powierzchni ciała pasażerów na tylnym siedzeniu układ ocenia ich komfort termiczny i precyzyjnie dostosowuje ustawienia klimatyzacji dla niezależnych stref operacyjnych z tylnej części kabiny.
Co najmniej 20 odrębnych wylotów wentylacyjnych rozprowadza ciepłe bądź zimne powietrze w kabinie nowego LS. Oprócz wylotów w środkowych słupkach nadwozia, pasażerowie na tylnych miejscach korzystają z dużych nawiewników dachowych. Umieszczone nad skrajnymi miejscami w tylnym rzędzie siedzeń, oferują niespotykane możliwości regulowania temperatury wokół głowy i szyi.
Wyposażony w napęd hybrydowy model LS 600h L ma dodatkowy wymiennik ciepła z integralnymi nagrzewnicami sterowanymi termistorem PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym). Urządzenie to szybko rozgrzewa przednią część kabiny po uruchomieniu samochodu, zanim silnik osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę, by dostarczać ciepło do układu klimatyzacji.
Funkcja Nanoe®
Standardowym elementem układu nadzorującego klimat w kabinie jest funkcja Nanoe®. Funkcja ta działa automatycznie, gdy włączona jest klimatyzacja. Powoduje ona uwalnianie do kabiny tzw. cząsteczek nanoe – ujemnie naładowanych jonów otoczonych cząsteczkami wody – o średnicy 20 do 50 nanometrów.
Przywierając do zawieszonych w powietrzu drobin i molekuł, jony nanoe wykazują połączone działanie oczyszczające i dezodoryzujące. Eliminują zapachy również z siedzeń i podsufitki, tworząc bardziej czyste środowisko w kabinie.
Ponadto, ponieważ cząstki nanoe zawierają około 1000 razy więcej wilgoci niż zwykłe jony, ich emisja powoduje nawilżanie skóry i włosów, przyczyniając się do lepszego samopoczucia osób w samochodzie.
źródło: Lexus