Lexus LS z układem Climate Concierge

25 Sty 2013, 12:36

Układ Climate Concierge – pierwszy na świecie kompleksowy system nadzorowania klimatu w kabinie samochodu. Nowy LS wyposażony jest w mnóstwo zaawansowanych technicznie urządzeń pokładowych, do minimum ograniczających rozpraszanie uwagi kierowcy i jednocześnie zapewniających wszystkim jadącym najwyższy poziom komfortu podczas długich podróży. Jednym z nich jest pierwszy na świecie układ Climate Concierge.

Lexus LS z układem Climate Concierge

Układ Climate Concierge
Nowo wprowadzony układ Climate Concierge daje każdemu z podróżujących modelem LS niespotykane dotąd możliwości uzyskania komfortu cieplnego. Najnowocześniejszy na świecie sterownik układu nadzorującego klimat w kabinie łączy wszystkie zalety wielostrefowej automatycznej klimatyzacji, znanej z dotychczasowej generacji flagowego Lexusa, z możliwością integralnego sterowania podgrzewaniem i chłodzeniem siedzeń oraz podgrzewaniem kierownicy.

Gwarantujący wyjątkowy komfort cieplny, 4-strefowy układ sterujący realizuje znacznie więcej funkcji niż tylko regulacja temperatury w kabinie. Z możliwością pełnej indywidualizacji ustawień, reguluje również temperaturę wszystkich punktów kontaktu ciała z kabiną – siedzeń i kierownicy – umożliwiając każdemu z jadących maksymalnie szybkie uzyskanie preferowanych warunków temperaturowych.

W warunkach zimowych, na przykład, zanim funkcja ogrzewania w układzie klimatyzacji osiągnie maksymalną wydajność, samoczynnie włączane jest podgrzewanie kierownicy i każdego siedzenia z osobna, by kierowca i pasażerowie mogli się szybko rozgrzać. Gdy w wyniku działania funkcji szybkiego podgrzewania fotel rozgrzeje się do komfortowej temperatury, co zajmuje o połowę mniej czasu niż w poprzedniej wersji, następuje samoczynne przełączenie na mniejszą intensywność, a następnie wyłączenie podgrzewania.

Podobnie w upalne dni – zanim funkcja chłodzenia w układzie klimatyzacji osiągnie maksymalną wydajność, uruchamiane jest chłodzenie foteli z maksymalną intensywnością, by jak najszybciej osiągnąć komfortowe warunki temperaturowe.

Układ Climate Concierge wykorzystuje do 13 czujników, zarządzanych przez centralną jednostkę sterującą, w tym – jako element pakietu ekskluzywnego dla tylnych siedzeń w wersjach z powiększonym rozstawem osi – zamontowany w dachu unikalny, pracujący w podczerwieni czujnik matrycowy, mierzący warunki temperaturowe w całej kabinie. Na podstawie temperatury na powierzchni ciała pasażerów na tylnym siedzeniu układ ocenia ich komfort termiczny i precyzyjnie dostosowuje ustawienia klimatyzacji dla niezależnych stref operacyjnych z tylnej części kabiny.

Co najmniej 20 odrębnych wylotów wentylacyjnych rozprowadza ciepłe bądź zimne powietrze w kabinie nowego LS. Oprócz wylotów w środkowych słupkach nadwozia, pasażerowie na tylnych miejscach korzystają z dużych nawiewników dachowych. Umieszczone nad skrajnymi miejscami w tylnym rzędzie siedzeń, oferują niespotykane możliwości regulowania temperatury wokół głowy i szyi.

Wyposażony w napęd hybrydowy model LS 600h L ma dodatkowy wymiennik ciepła z integralnymi nagrzewnicami sterowanymi termistorem PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym). Urządzenie to szybko rozgrzewa przednią część kabiny po uruchomieniu samochodu, zanim silnik osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę, by dostarczać ciepło do układu klimatyzacji.

Funkcja Nanoe®
Standardowym elementem układu nadzorującego klimat w kabinie jest funkcja Nanoe®. Funkcja ta działa automatycznie, gdy włączona jest klimatyzacja. Powoduje ona uwalnianie do kabiny tzw. cząsteczek nanoe – ujemnie naładowanych jonów otoczonych cząsteczkami wody – o średnicy 20 do 50 nanometrów.

Przywierając do zawieszonych w powietrzu drobin i molekuł, jony nanoe wykazują połączone działanie oczyszczające i dezodoryzujące. Eliminują zapachy również z siedzeń i podsufitki, tworząc bardziej czyste środowisko w kabinie.

Ponadto, ponieważ cząstki nanoe zawierają około 1000 razy więcej wilgoci niż zwykłe jony, ich emisja powoduje nawilżanie skóry i włosów, przyczyniając się do lepszego samopoczucia osób w samochodzie.

źródło: Lexus
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

10 Gru 2017, 17:17

A wiecie co jest naj naj naj gorsze w tych wszystkich opcjach?
A no to że jeśli ktoś zna się na Atmegach i Arduino i dużo kuma na temat programowania i elektroniki i ma sporo wiedzy na temat motoryzacji to te wszystkie pseudo bajery zrobi sobie samemu za ... 500>1000zł a producenci robią na tym żniwa. Ten cały pseudo komfort to nic innego jak zwykły climatronic inaczej wysterowany + kilka mat grzewczych więcej + zestaw dodatkowych czujników no i dla bajeru + stacja pogodowa - którą można zrobić za 100zł z pomocą elektrody :mrgreen:
Jedyna rzecz do zakupu to wtryskiwacz Nanoe :mrgreen: choc tego też można było by obejść przypychając zwykły wtrysk :mrgreen:
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny Nissan Resonance
    Śmiała wizja Nissana dotycząca przyszłości crossoverów staje się rzeczywistością za sprawą europejskiego debiutu innowacyjnego samochodu koncepcyjnego Resonance. Model Resonance, który został stworzony przez ...
    Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...