
Lexus przyspiesza
W maju Lexus sprzedał w Chinach 22 145 samochodów, z czego 34% stanowiły pojazdy zelektryfikowane. Ponad 22 tys. aut to wynik o 35,1% lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Podobnie jak cały rynek motoryzacyjny, Lexus również odczuł recesję związaną z koronawirusem. W pierwszym kwartale 2020 roku japoński producent sprzedał na chińskim rynku o 25% aut mniej. Jednak już w kwietniu sprzedaż ponownie zaczęła rosnąć, a po pierwszych pięciu miesiącach roku wynosiła ponad 78 300 samochodów.

Chiny istotne dla Lexusa
W ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków z perspektywy Lexusa. Wyższe wyniki sprzedaży japońska marka odnotowuje jedynie w Stanach Zjednoczonych, które od samego początku są kluczowe dla Lexusa. Co prawda rezultaty w USA są nadal wyraźnie wyższe – w 2019 roku producent z Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedał tam prawie o 100 tys. samochodów więcej. Jednak w tym samym roku miała miejsce sytuacja bez precedensu. W kwietniu 2019 roku miesięczna sprzedaż samochodów Lexusa w Chinach po raz pierwszy w historii była wyższa niż w USA.
Wagę chińskiego rynku dobrze pokazuje strategia produktowa japońskiej marki. Specjalnie z myślą o tej części świata Lexus opracował luksusowego minivana LM. Chiny były ponadto pierwszym krajem, w którym Lexus rozpoczął sprzedaż swojego debiutanckiego w pełni elektrycznego auta – crossovera UX 300e. I to również w Chinach Lexus pokazał po raz pierwszy najnowszą odsłonę sedana ES. To ostatnie auto zresztą w dużej mierze przyczynia się do świetnych wyników Lexusa w Państwie Środka. Chińczycy bardzo cenią luksusowe sedany.
źródło: Lexus | autor: Redakcja