
Wyraźnie zainspirowany linią stylistyczną koncepcyjnego LF-NX, Lexus NX został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu niezbyt często kojarzonego z modelami typu SUV poczucia zwinności oraz o przystosowaniu do miejskich warunków użytkowania. Agresywna forma nie pozostawia wątpliwości co do jego funkcjonalności i wysokich osiągów.
Mocno uwypuklone przednie i tylne nadkola są płynnie zespolone z romboidalnie uformowanym nadwoziem, którego linie spina osłona chłodnicy o wciętym, klepsydrowym zarysie. Wyraziste przetłoczenia nadają żwawy wygląd i znamionują skoncentrowaną wewnątrz niesamowitą siłę. Głęboko wyprofilowane łuki nadkoli, kryjące 17- lub 18-calowe koła, dodają sylwetce muskularności. Nowatorskie diodowe reflektory i światła do jazdy dziennej dobitnie odzwierciedlają śmiałą formułę stylistyczną Lexusa.

Boczny profil charakteryzuje wspinająca się ku tyłowi linia dachu, oznaczająca dużą ilość miejsca nad głowami pasażerów na tylnych siedzeniach i kreująca zwartą sylwetkę.
Wyrzeźbione zewnętrzne lusterka wsteczne oraz będące nowością w świecie motoryzacji klamki drzwi z ukrytym mechanizmem zamka i integralnym podświetleniem dodają posmaku ekskluzywności.
Tył jest zdominowany przez uformowane na wzór litery L diodowe światła, podkreślające przynależność do marki, natomiast układ linii nadwozia nawiązuje do klepsydrowej osłony chłodnicy.
Wzornictwo wnętrza
Podstawowym zamysłem było połączenie strukturalnego piękna tego dynamicznego samochodu ze znamionującymi ekskluzywność i funkcjonalność materiałami oraz teksturami powierzchni.
Mocno zarysowane środkowe obramowanie deski rozdzielczej symbolizuje siłę przynależną modelom typu SUV. Wstawki ochronne po obu stronach środkowej konsoli tworzą stabilne oparcie dla kolan kierowcy i pasażera. Wrażenie obcowania z najnowocześniejszą techniką potęguje ergonomiczny interfejs użytkownika (Human Machine Interface), zapewniający intuicyjną interakcję z urządzeniami pokładowymi. W NX odnajdujemy kontynuację obowiązującej w marce Lexus koncepcji podziału kokpitu na strefę wyświetlania i strefę operacyjną.

Istotnym kryterium przy projektowaniu kabiny była jej przestronność, a pod tym względem szczególną uwagę zwrócono na siedzenia. NX oferuje mnóstwo przestrzeni nad głowami oraz duży odstęp pomiędzy miejscami w przednim i tylnym rzędzie. Do dyspozycji jest też najdłuższa w tej klasie przestrzeń bagażowa.
Pikowane wykończenie siedzeń i zróżnicowana grubość wyściółki piankowej wyrażają crossowy charakter tego samochodu.
Surowe metaliczne wykończenie centralnego obramowania deski rozdzielczej kontrastuje z teksturą otaczających materiałów.
źródło: Lexus