

RC F opuszcza stoiska wystawowe, by dać przedsmak swoich możliwości w próbach prędkościowych, przeprowadzanych w ramach pokazów premierowych na pagórkowatym torze festiwalowym. Pobliskie wzgórze szturmował również Lexus LFA, jako jeden z festiwalowych supersamochodów.
Trafiający pod koniec tego roku do salonów sprzedaży RC F napędzany jest najpotężniejszą jednostką V8, jaka do tej pory została zastosowana w seryjnym samochodzie marki Lexus. Ten 5-litrowy, 32-zaworowy silnik, współpracuje ze specjalnie zestrojoną, ośmiostopniową skrzynią biegów Sports Direct Shift.
Lexus RC F na Festiwalu Prędkości w Goodwood
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Wśród najnowocześniejszych rozwiązań, które sprawiają, że tylnonapędowy RC F doskonale się prowadzi i jest prawdziwym demonem prędkości, jest mechanizm różnicowy typu torque vectoring, pozwalający przekazywać na oba tylne koła różne wartości momentu napędowego. Trzy tryby pracy – standardowy, slalomowy i torowy – umożliwiają kierowcy odpowiednie korygowanie charakterystyki działania w celu uzyskania optymalnych własności trakcyjnych oraz maksymalnej kontroli.

Kluczowym elementem, umożliwiającym uzyskanie wyjątkowych własności jezdnych, jest niezwykle sztywne nadwozie typu coupe, w którym zastosowano szereg specjalistycznych technologii łączenia, w tym nowoczesne metody klejenia, laserowe spoiny śrubowe i zgrzewanie wielopunktowe.
Lexus RC F powstał na bazie modelu RC – nowego coupe Lexusa, które pojawi się na rynku w roku 2015. Oprócz zaawansowanej techniki, RC F jeszcze mocniej wyróżnia stylistyka, w postaci znamionującej przynależność do marki Lexus wyrazistej osłony chłodnicy o klepsydrowo wciętym zarysie oraz szeregu zapożyczeń z modelu LFA. Wśród nich są wyloty powietrza w pokrywie komory silnikowej oraz przednie chwyty powietrza. W celu obniżenia masy, niektóre elementy nadwozia, między innymi dach, pokrywa komory silnikowej i aktywne tylne stateczniki, wykonane zostały z włókna węglowego.
Lexus LFA na Festiwalu Prędkości w Goodwood
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Dane techniczne Laxusa RF C:
Pojemność skokowa silnika (l) i układ cylindrów: 5,0 V8
Skrzynia biegów: 8-stopniowa Sports Direct Shift, automatyczna, z "inteligentnym" sterowaniem elektronicznym
Przeniesienie napędu: Napęd na koła tylne
Liczba miejsc: 4
Długość całkowita (mm): 4705
Szerokość całkowita (mm): 1845
Wysokość całkowita (mm): 1390
Rozstaw osi (mm): 2730
Masa własna (kg): 1800 (docelowo)
Hamulce: Brembo ze wspomaganiem i wentylowanymi tarczami
Felgi przednie: 19 x 9J
Felgi tylne: 19 x 10J
Opony przednie: 255/35R19
Opony tylne: 275/35R19

źródło: Lexus, materiały prasowe