08 Lip 2015, 14:50
Zgodnie z polityką firmy Lexus w zakresie bezpieczeństwa, w nowym modelu RX wprowadzone zostały znaczące ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa biernego i czynnego.
Do ulepszeń zalicza się między innymi zmodernizowany szkielet nadwozia, który podnosi ogólny poziom bezpieczeństwa biernego modelu RX oraz układ Lexus Safety System+, który pomaga uniknąć lub zmniejszyć skutki zderzenia przy różnych prędkościach jazdy.
Wprowadzony globalnie układ Lexus Safety System+ łączy w sobie kilka istniejących układów bezpieczeństwa czynnego. Należy do nich system ochrony przedzderzeniowej PCS, który wykrywa gwałtowną zmianę prędkości pojazdu z przodu i ostrzega kierowcę przed potencjalnym zderzeniem z przeszkodą lub pieszymi; funkcja ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDA, która włącza ostrzegawczy sygnał akustyczny, jeżeli samochód zacznie zjeżdżać z zajmowanego pasa ruchu; funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych AHB, która pomaga zapewnić optymalną widoczność do przodu podczas jazdy w porze nocnej.
Jako element wielokierunkowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa czynnego, w pakiecie Lexus Safety System+ wykorzystano radar milimetrowy, który współpracuje z kamerą, w celu utrzymania RX na założonym pasie ruchu - funkcja utrzymywania pasa ruchu oraz poprawia skuteczność wykrywanie obiektów, co jest z kolei wykorzystywane przez układ Dynamic Radar Cruise Control.
Aby dodatkowo podnieść poziom bezpieczeństwa, wyposażenie opcjonalne mogą stanowić: funkcja adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS), panoramiczny system wizyjny (PVM) i układ monitorujący martwe pole widoczności (BSM).
źródło: Lexus
Redakcja
Forum Samochodowe