Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych

14 Maj 2019, 11:31

Amerykański ośrodek badawczy Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sprawdził poziom bezpieczeństwa nowego Lexusa UX. Konstrukcja crossovera i zainstalowane w nim systemy bezpieczeństwa okazały się tak skuteczne, że auto zdobyło wyróżnienie Top Safety Pick.

Najwyżej w testach zderzeniowych
Aby zdobyć wyróżnienie Top Safety Pick, Lexus UX musiał zdobyć najwyższe oceny Good w zakresie przedniego zderzenia średnią częścią samochodu i małego przednią częścią po stronie kierowcy, uderzenia w bok, wytrzymałości dachu i ochrony głów pasażerów, a także Good lub Acceptable w teście przedniego zderzenia małą częścią samochodu po stronie pasażera. Do uzyskania takiego rezultatu potrzebna była również ocena Advanced albo Superior w przypadku zderzenia czołowego oraz wynik Good lub Acceptable w teście przednich świateł. Lexus UX spełnił te warunki, a ponadto we wszystkich próbach zderzeniowych zdobył najwyższy wynik.
Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych Lexus UX zapobiega kolizjom
IIHS przyznało również najwyższą ocenę Superior systemowi ochrony przeciwzderzeniowej, w który Lexus UX jest wyposażony w standardzie. Amerykański instytut przeprowadził testy przy dwóch prędkościach - 12 oraz 25 mil/h i w obu przypadkach układ zapobiegł kolizji. System ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych (również̇ w nocy) i rowerzystów jest częścią pakietu Lexus Safety System + 2. W jego ramach Lexus UX, niezależnie od poziomu wyposażenia dysponuje również asystentami utrzymania i podążania pasem ruchu, systemami ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych, a także automatycznymi światłami drogowymi.

POLECAMY Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX

Nowoczesna platforma i 8 poduszek powietrznych
Na świetne wyniki w testach zderzeniowych miała z pewnością konstrukcja Lexusa UX. Samochód oparto na nowej platformie GA-C o wysokiej sztywności, która zwiększa bezpieczeństwo pasażerów w trakcie zderzenia, a nisko położony środek ciężkości ułatwia prowadzenie auta oraz jego opanowanie w ekstremalnych sytuacjach. Ponadto samochód jest w standardzie wyposażony w aż 8 poduszek powietrznych. Na tę liczbę składają się dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, dodatkowe poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne w oparciach przednich foteli oraz boczne kurtyny powietrzne. Crossover jest również wyposażony w przednie fotele o konstrukcji zmniejszającej urazy szyi i głowy w przypadku kolizji.

źródło: Lexus; iihs.org
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3817
Zdjęcia: 13124
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    OffRoad Show Poland 2017
    Już po raz VI w Warszawie odbył się OffRoad Show Poland. Zwiedzający mogli oglądać najnowsze modele aut z segmentu 4x4, samochody przygotowane do turystyki oraz do sportu, quady, motocykle, kampery oraz zapoznać się z bogatą ...