Limuzyna od 20-30 tys.

28 Lut 2013, 03:22

Witam,

Poszukuję ciekawej limuzyny z dobrych starych lat. Auta na które w moich młodzieńczych latach nie było mnie stać. Interesuje mnie segment "F" czyli auta pokroju BMW serii 7 lub Audi V8/A8.

Będzie to auto użytkowane hobbistycznie (3 w rodzinie), musi być w dobrym stanie i być powiedzmy możliwie bezawaryjne. Jeśli chodzi o moc to minimum 200-250 KM w górę. Auto nie będzie przerabiane na LPG. Również tuning w aucie odpada - ma to być samochód w oryginalnym stanie technicznym bez chipów i innych udoskonaleń.

Nie mam uprzedzeń do marki. Obecnie jeżdżę E36 2.8l. Jeździłem już (testowałem znaczy parę tygodni temu) Citroena XM 3.0 pallas z 92 roku, 3 litrowym Renaultem Safranem (w całkiem ciekawej opcji z doładowaniem mechanicznym) i Jaguarem XJ XJ40 z 90 roku. Jednak auta nie spełniły moich kryteriów.

Jakim autom się przyjrzeć może Audi 200/V8 z lat '80. BMW serii 7 z lat 90?

P.S Nie będę pisał do TVN Turbo i ZK.

Pozdrawiam i dziękuje za konstruktywne typy.

Robert Patelczyk
RobertP
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: BMW 328i E36
Silnik: 2.8 193 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Lut 2013, 09:13

[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
ten akurat z gazem :( :
[link do Otomoto wygasł]
nie limuzyny ale ciekawe :
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

28 Lut 2013, 09:34

Hej,

Dzięki za odzew, no tak, ale ja szukam limuzyny, nie auta sportowego. Z linków, które zarzuciłeś to faktycznie muszę zobaczyć jak jeździ Audi A8/S8-(wiem, że to sportowe a więc twardsze).

Lexus GS 430 nie wchodzi w grę, bo to klasa średnia i poza tym w miarę nowe auto.

Poszukuje czegoś maksymalnie do roku 2000. Żeby nie miało nawalone tyle elektroniki - szczególnie systemów, miliona kontrol trakcji, czujników, 50 poduszek.

Bardzo irytuje mnie Yaris żony, który wyje jak się pasem bezpieczeństwa nie przypnę.

Jutro jadę oglądać Audi V8 a więc będę miał de facto porównanie do następcy czyli A8.

Jestem nadal ciekaw propozycji.
RobertP
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: BMW 328i E36
Silnik: 2.8 193 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Lut 2013, 10:38

RobertP napisał(a):Hej,

Dzięki za odzew, no tak, ale ja szukam limuzyny, nie auta sportowego. Z linków, które zarzuciłeś to faktycznie muszę zobaczyć jak jeździ Audi A8/S8-(wiem, że to sportowe a więc twardsze).

Lexus GS 430 nie wchodzi w grę, bo to klasa średnia i poza tym w miarę nowe auto.

Poszukuje czegoś maksymalnie do roku 2000. Żeby nie miało nawalone tyle elektroniki - szczególnie systemów, miliona kontrol trakcji, czujników, 50 poduszek.

Bardzo irytuje mnie Yaris żony, który wyje jak się pasem bezpieczeństwa nie przypnę.

Jutro jadę oglądać Audi V8 a więc będę miał de facto porównanie do następcy czyli A8.

Jestem nadal ciekaw propozycji.


Szkoda że rezygnujesz z GSaV8 ponieważ wystarczyłaby jedna przejażdżka tym autem i wyleczyłbyś się z audi albo bmw.

Posiadałem Audi s4 V8, s8 i z perspektywy czasu oraz pieniędzy wydanych na serwis tych aut nie chciałbym brać ich pod uwagę porównując do GSaV8 gdzie do 300tyś. km. auto bedzie miało wszystkie oryginalne elementy zawiasu, spalanie bez ecobadziewia 9-14l (autostrada ponad 220km/h), a silnik w serii 441Nm !!!, super wyciszenie no i motorek bezpośredni następca 1uz.

Co do s8 to jest to taki folklor, koszula z żabotami czyli lampeczki, guziczki, aluminium i gdyby nie napęd 4x4 to było :no:
Proste porównanie:
s8 zawias non stop coś a w GSie nigdy no i jeszcze wszystkie elementy pasują od zwykłego GS300
s8 pompa wspomagania 30tyś. km. dwa razy robiona a jej wnętrze (materiał) jest jak z blaszanej zabawki 8latka.
Skrzynia biegów naprawa 5-8k i znaleźienie speca lipa w GS do 3k chyba że ktoś pomyśli to 1,5k oczywiście w teorii bo nigdy mi się to nie zepsuło.

Parametry s8 połączone z jego spalaniem w porównaniu do GSa są troszku :bored:

I jeszcze proponuje przeprowadzić test a8 i s8 jak wygląda realne przyśpieszenie, też to sprawdzałem :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2013, 13:57

Hej szybki.

Czytałem trochę o GS-ie właśnie - brzmi on i wygląda na sympatyczne autko, to taka Toyota Aristo japońska, tak piszą. Ale za nowoczesne ciut jak dla mnie. Szczególnie z nadwozia.

Ja szukam limuzyny z prawdziwego zdarzenia (kanciaki wskazane), skoro mowa o Lexach to znalazłem inny model LS400 z 93 roku. W bardzo dobrym stanie. Przyjże się także temu autu. Ogółem w superlatywach o nim piszą i mówią. Ciekawe jak z kosztami części - ale podobno nie psują się za często.

Samochód nie przejedzie rocznie więcej jak 10 000 km jakikolwiek bym nie kupił. Auto ma służyć do eskapad rodzinnych i do jazdy z rodziną w długie trasy. Zawieszenie może być bardziej miękkie niż sprężyste.

Kolega sugerował mi także Mercedesa W140 z dobrą V-ką lub BMW E32/E38 jednak BMW już posiadam i wiem że "7" będzie podobnym autem przynajmniej pod względem charakteru do mej "3". Ale będę miał okazję jutro zobaczyć i przejechać się starszym A8 4.2 z quattro z tiptronikiem, tyle że nie S8. Zobaczymy czy to twarde czy wygodne.

Nie zależy mi bardzo na astronomicznych przyspieszeniach jakie ma S8 - interesują mnie granice w widełkach 6,5-8,5 sekundy do pierwszej setki. Ma być to wóz mocny, szybki i mieć rezerwy mocy, elastyczność bardziej wskazana niż wyścigówka kręcąca się poza zakres skali. Co do S8 to myślę, że ogumienie tego modelu 245/18 cali nie są za ciekawym i komfortowym rozwiązaniem.

Na razie najwyższy komfort na nierównościach miał Jaguar XJ 40 i Cytryna XM z tych co jeździłem.

Ma ktoś jeszcze jakieś typy. Czy jest jakiś wóz na tyle komfortowy i cichy aby się nim zainteresować.
RobertP
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: BMW 328i E36
Silnik: 2.8 193 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Lut 2013, 16:32

Z tych wszystkich auto to właśnie 7 przypada mi najbardziej do gustu. Minus taki aut to koszt i serwisowanie, części są jednak troszkę droższe.
kolorowy
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: renault
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Porsche 550 Spyder
    Tworząc Porsche 550 Spyder, projektanci niemieckiej marki nie zaprzątali sobie głowy wyglądem. Zadaniem tego niewielkiego auta było po prostu wygrywanie wyścigów. Pomóc w tym miał 1,5-litrowy bokser umieszczony ...

28 Lut 2013, 17:23

Pewnie tak,jednak pamiętaj ze tutaj każda opinie będzie bardzo subiektywna w zależności od naszych doświadczeń z konkretnym modelem. Czy w przypadku Toyoty faktycznie jest zbyt "nowoczesne" nadwozie? Moim zdaniem absolutnie nie,a przecież wnętrze także świetnie się prezentuje.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

28 Lut 2013, 21:08

Jeżeli szukasz kwadratowego dziodka :D to między 20-30k wyrwiesz LSa po lift który w środku jest dziadkowy, super dopracoowany, ma nowocześniejszą skrzynkę (taką jak GS430/300), heble z supry IV :ok:
Co do awaryjności to raczej nie ma co porównywać do aut EU, dostępnośc części w miarę, chociaż o tyle może być problem że to jest po lift więc trzeba szukać na allegro.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Lut 2013, 21:13

Ja dla Mercedesa W140 3.0 turbodiesla nie widzę żadnej konkurencji,nawet wśród nowych aut,to auto deklasuje wszystkie inne!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Mar 2013, 02:32

Hej wszystkim,

Dzięki za wszystkie dotychczasowe opinie,

Jestem już po jeździe Audi A8 4.2 Quattro 310 KM, z 99 roku. Auto proste prawdopodobnie nie bite sprowadzone ze Szwajcarii, 267 tys przejechane wg. książki serwisowej, piękny butelkowy metallic. Auto bez instalacji gazowej, i co dla mnie ważne z 1-ręki.

+ Co do wyglądu to bardzo ładnie wygląda, tu udało się Audi zachować tradycyjność z nowoczesnością.
+ Napęd 4x4 bardzo fajnie w wyjeżdżaniu i podjeżdżaniu pod wzniesienia
+ W środku pełne wyposażenie, silnik bardzo dynamiczny i zrywny.
+ Ładne czarne wnętrze i uporządkowana i dobra funkcjonalność.
+ Dobre hamulce

- Zawieszenie moim zdaniem jest zbyt sprężyste i ma problem z kostką (kocie łby) np.
- Zbyt nerwowe i za lekkie wspomaganie

Szczególnie zawieszenie nie pasowało mi do tego typu limuzyny, za bardzo sportowe moim skromnym zdaniem. Ale zobaczę jak to się ma do Lexusa LS 400.

Audi V8 chyba nie będę nawet szukał, bo jak to jest poprzednik A8 to wątpię, że lepiej niż następca to jeździ.

Tego Lexusa muszę zobaczyć. Mój mechanik twierdzi, że LS-y to bardzo dobre auta i spokojnie do 30 tys zł. powinienem do roku 95 dostać z 1/2 ręki. Ciekawie wyglądają modele od 89-94 roku. Te mi się najbardziej "nadwoziowo" podobają i w środku.

Co do GS to powtarzam, że chciałbym dużą limuzynę, nie auto klasy E konkurujące z BMW serii 5 i Mercedesami W210. Poza tym wnętrze GS jest jak dla mnie trochę za awangardowe i plastikowe przynajmniej ze zdjęć. Zegary wyglądają jak podświetlenie zegarka Casio Indiglo :D Wizualnie XXI wiek:)

Auto musi mieć co najmniej około 5 metrów lub więcej - bez ograniczeń do góry. GS z tego jeśli wikipedia jest wiarygodnym źródłem ma ledwo ponad 4,8m.

Segment F jest jedynym jaki mnie interesuje. Auto może być stare pod warunkiem, że będzie unikatowe może "amerykaniec" jakiś ?

Czy Opel Senator to jest już klasa F? Omega A to przecież konstrukcja rywalizująca z W124 i z E34 BMW. Piekielnie tanie te Senatory są, a piękne auto - usterkowe czy jak? Czy ludzie narzekają na psujący się układ Dual Ram ?.

Co do W140 to podobno świetne auto, bardzo duże w środku i reprezentatywne z zewnątrz. Zapomniałem dopisać (przepraszam), że broń Boże nie turbodiesel/diesel. Nie wyobrażam sobie że 150 KM napędzi tak ciężkie auto. Chciałbym zaznaczyć, że miło by było, aby samochód miał co najmniej min. 250 KM i skrzynię automatyczną.

Dziękuje
RobertP
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: BMW 328i E36
Silnik: 2.8 193 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Mar 2013, 13:01

Senator to segment E. Tak samo jak Omega, tylko w założeniu Senator miał być jeszcze bardziej luksusowy od wspomnianej Omegi.

Są tanie przez znaczek na masce. Borykały się z tym samym problemem, co Omega. Mimo, że klasa premium, to ludzie jakoś niechętnie podchodzili do nich jako do limuzyn i za te pieniądze woleli kupić konkurencyjne modele - BMW serii 5 czy Mercedesa (późniejszą klasę E).
PanMaciej
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Omega B
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

02 Mar 2013, 11:06

Proponuję jakiegoś starego LS'a - klasyczną limuzynę, auta mało awaryjne.
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Mar 2013, 09:25

Witam,

Po intensywnym szukaniu aut w weekend, testowałem już Mercedesa W140 w wersjach 300 SE z rocznika (92) z 3 ręki, 500SEL (92) 1-ręki i 600L (*95 ) z 4 ręki. Po prostu szok. Nie spodziewałem się po 20 letnich autach takiego niesamowitego komfortu. Zafira B jaką posiadam jeździ jak taczka w porównaniu do tego starego auta. Przy 160 km/h jest jak w Zafirze przy 100 km/h. Zawieszenie ma dla mnie idealną charakterystykę, wiem jaki silnik by mnie interesował a jest nim 5.0 l 326 KM. 3.0 l jest zdecydowanie ospały w tym nadwoziu, a 6.0 l nie wiele się różni od 5.0 l jeśli chodzi o kulturę pracy. Osiągi są tylko ciut lepsze za to nieuzasadnione spalanie wynosi ok. 24 l/100 km wg. komputera w porównaniu do 17 litrów w 5.0 l. Więc W140 kontra Lexus LS 400. Muszę teraz znaleźć zadbanego Lexusa LS.
RobertP
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: BMW 328i E36
Silnik: 2.8 193 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995