Listwa Diody 24 led

05 Wrz 2009, 21:31

witam wszystkich jestem nowy i nie wiem czy dobry temat wybrałem wiec prosze o wyrozumiałość
mam pytanie odnosnie listwy diod 24 led

podaje dwie strony z tymi diodami

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

oto moje pytanie otoż:
czytałem na jakimś forum że instalacja tych diod nie jest zabronione ale tez pisało ze na przegladzie i gdy policja nas złapie wezma nam dowód
i pytam sie was czy to jest prawda czy tylko plotka ?

wg.mnie na stronie z tym przedmiotem pisze ze można używać jako postojówki i dzienne wiec chyba jak jedziemy do przegladu to nie wezma dam dowód

Prosze o Pomoc
Z góry dziękuje ;)

Dodano: Nie Wrz 06, 2009 16:14
ref
wolacinio
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Dębica

31 Paź 2009, 17:17

jezeli diody maja homologacje i sa prawidlowo zamontowane nie oslepiaja innych co sie czesto niestety zdaza to nie powinno byc problemu z dowodem przy kontroli i przegladzie
pitbullr7
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: konstancin leśny

31 Paź 2009, 17:33

Homologacja niby jest ale to sa swiatla nie fabryczne. I jak ktos to pisal policja moze zabrac dowod.

@pitbullr7 jak masz zamontowane oswietlenie podwozia z homologacja to czemu nikt nie jezdzi z tym obok policji????

Jezdzi sie na ryzyko jak policja zlapie to mozna stracic dowod i zadne tlumaczenie nie pomoze ze masz na to HOMOLOGACJE.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI

01 Lis 2009, 14:36

RNI - znowu wprowadzasz w błąd - zaczynam się denerwować.
Światła absolutnie nie muszą być fabryczne,żeby je zamontować w samochodzie.Jeżeli mają homologację i są prawidłowo założone(każde swiatła mają swoje miejsce zamontowania,co określa odpowiednie rozporządzenie).Jeżeli by było tak jak piszesz,to 90% samochodów ze światłami dziennymi musiałoby stracić DR...Piszę 90%,ponieważ są samochody z fabrycznie montowanymi tymi światłami.
Co do bzdur o oświetleniu podwozia - pokaż mi lampy przeznaczone do podświetlania podwozia z homologacją.
Co do tych listw diodowych - może przeoczyłem,ale nie doczytałem się tam nic o homologacji.I przypuszczam też,że hologacji one nie mają.Tak więc nie można ich montować do samochodu jako oświetlenie zewnętrzne.Możesz je sobie ewentualnie zamontować jako lampkę na podsufitce,oświetlenie bagażnika.

Dodano: Nie Lis 01, 2009 20:41
Żle mnie zrozumiałeś.Pisząc "fabryczne" miałem na myśli oryginalne.A takowych zakładać nie trzeba - można założyć przecież o wiele tańsze zamienniki,byle tylko miały homologację.Po co zakładać oryginalne reflektory np. Daewoo,skoro można założyć o wiele tańsze reflektory Helli bądz jeszcze tańsze Depo.
Co do ksenonów - tak jak piszesz,wiadomo,że nie można ich założyć do np. Poloneza,bo Polonezów z ksenonami nie było.Ale np. Mercedes klasy E okularnik - jedne mają zwykłe światła,a jedne ksenony.I do takiego Mercedesa ze zwykłymi światłami możemy założyć ksenony.Ale niekoniecznie musimy zakładać ksenony takie jakie montuje Mercedes,czyli fabryczne.Możemy założyć np. ksenony wyprodukowane przez Hellę.Byle tylko miały homologację.
Ale to tylko gwoli wyjaśnienia,bo odbiegamy od tematu.A autor tematu pytał o całkiem coś innego.I chyba zgodzisz się ze mną,że tych listew diodowych raczej nie warto zakładać do samochodu jako światła do jazdy dziennej ani jako światła postojowe z oczywistych względów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2009, 19:25

MotoAlbercik napisał(a):RNI - znowu wprowadzasz w błąd - zaczynam się denerwować.
Światła absolutnie nie muszą być fabryczne,żeby je zamontować w samochodzie.Jeżeli mają homologację i są prawidłowo założone(każde swiatła mają swoje miejsce zamontowania,co określa odpowiednie rozporządzenie).Jeżeli by było tak jak piszesz,to 90% samochodów ze światłami dziennymi musiałoby stracić DR...Piszę 90%,ponieważ są samochody z fabrycznie montowanymi tymi światłami.
Co do bzdur o oświetleniu podwozia - pokaż mi lampy przeznaczone do podświetlania podwozia z homologacją.
Co do tych listw diodowych - może przeoczyłem,ale nie doczytałem się tam nic o homologacji.I przypuszczam też,że hologacji one nie mają.Tak więc nie można ich montować do samochodu jako oświetlenie zewnętrzne.Możesz je sobie ewentualnie zamontować jako lampkę na podsufitce,oświetlenie bagażnika.

Kolego podjedź na najbliższy posterunek drogówki i się dopytaj co i jak, bo teraz ty pleciesz i wprowadzasz w błąd.
Jeżeli mamy auto i chcemy zamatować Xenony to możemy? (oczywiście fabrycznie nie było montowanych) Teoretycznie tak ponieważ jest homologacja, mamy spryskiwacze reflektorów (może nawet wycieraczki) auta do 2001r nie miały wymaganego samo poziomowania więc jeżeli mamy przed, to nie musimy montować, jest tylko jedno ALE auto fabrycznie nie otrzymało homologacji na światła z xenonami i teoretycznie każdy Policjant może zabrać dowód rejestracyjny (chodzi o to że każdy pojazd otrzymuje również specyfikacje z jakim wyposażeniem wyjeżdża z fabryki i jeżeli producent nie przewidział tam xenonów to My ich nie możemy zamatować bo złamiemy prawo)
A na przeglądzie nigdy nie zabierają dowodu (przynajmniej o czymś takim nie słyszałem) ponieważ nie mają odp. uprawnień, a jeżeli zabiorą to nielegalnie. Co najwyżej nie podbiją dowodu.
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

02 Lis 2009, 22:33

Przepraszam za źle zrozumiane słowa :smile:
A co do homologacji świateł montowanych od spodu to można uzyskać lecz na montaż np. jak pisałeś bagażnika lub komory silnika. A potem ktoś pisze że jest homologacja tylko nie dodaje Na Co i do czego :???:
Ogólnie rzecz ujmując światło(a) nie może(gą) rozpraszać naszej uwagi, ani innych kierowców. A w przypadku takich diod niestety to się zdarza
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekomobilność - podróżowanie wymyślone na nowo
    Pojęcie ekomobilności obejmuje nie tylko niskoemisyjne pojazdy, lecz także wszystko, co ułatwia korzystanie z nich, np. zróżnicowanie środków transportu i dostosowanie ich do potrzeb użytkowników, nowe ...

16 Sie 2010, 22:28

Witam!

A takie coś jest dozwolone?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


?
Chciałbym taki efekt w aucie mieć, ale czy nikt się nie przyczepi?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam ;)
r2d2d
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Krk

17 Sie 2010, 21:14

Każdy samochód zanim trafi na rynek musi spełniać różne warunki technicznie, normy itp itd i tylko z takimi może wyjechać na ulice jakie kol wiek modyfikacje pociągają za sobą podróż do urzędu i podbicie przez urzędnika że samochód spełnia nadal warunki techniczne.

Więc gdyby policjant miał zły dzień i akurat trafi na twój zmodyfikowany samochód czy to dodatkowe oświetlenie zewnętrzne, czy wystające opony poza nadwozie może to kosztować utratę dowodu, a potem de-instalację niespełniających warunków technicznych elementów.

Dotyczy to także instalowanie halogenów do starych samochodów które tego nie miały przez producenta zgłoszone i zatwierdzone.

Przede wszystkich znany przykład przynajmniej u starczych kierowców to popularne 3 światło stopu.
prkcomputers
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Warszawa

18 Sie 2010, 10:45

nie rozumiem, mi chodzi o oświetlenie wewnętrzne, sama podłoga z dołu ale od wewnątrz, tak jak na zdjęciu...

To można mieć takie czy nie?
r2d2d
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Krk

30 Cze 2011, 20:50

MotoAlbercik napisał(a):RNI - znowu wprowadzasz w błąd - zaczynam się denerwować.
Światła absolutnie nie muszą być fabryczne,żeby je zamontować w samochodzie.Jeżeli mają homologację i są prawidłowo założone(każde swiatła mają swoje miejsce zamontowania,co określa odpowiednie rozporządzenie).Jeżeli by było tak jak piszesz,to 90% samochodów ze światłami dziennymi musiałoby stracić DR...Piszę 90%,ponieważ są samochody z fabrycznie montowanymi tymi światłami.
Co do bzdur o oświetleniu podwozia - pokaż mi lampy przeznaczone do podświetlania podwozia z homologacją.
Co do tych listw diodowych - może przeoczyłem,ale nie doczytałem się tam nic o homologacji.I przypuszczam też,że hologacji one nie mają.Tak więc nie można ich montować do samochodu jako oświetlenie zewnętrzne.Możesz je sobie ewentualnie zamontować jako lampkę na podsufitce,oświetlenie bagażnika.

Dodano: Nie Lis 01, 2009 20:41
Żle mnie zrozumiałeś.Pisząc "fabryczne" miałem na myśli oryginalne.A takowych zakładać nie trzeba - można założyć przecież o wiele tańsze zamienniki,byle tylko miały homologację.Po co zakładać oryginalne reflektory np. Daewoo,skoro można założyć o wiele tańsze reflektory Helli bądz jeszcze tańsze Depo.
Co do ksenonów - tak jak piszesz,wiadomo,że nie można ich założyć do np. Poloneza,bo Polonezów z ksenonami nie było.Ale np. Mercedes klasy E okularnik - jedne mają zwykłe światła,a jedne ksenony.I do takiego Mercedesa ze zwykłymi światłami możemy założyć ksenony.Ale niekoniecznie musimy zakładać ksenony takie jakie montuje Mercedes,czyli fabryczne.Możemy założyć np. ksenony wyprodukowane przez Hellę.Byle tylko miały homologację.
Ale to tylko gwoli wyjaśnienia,bo odbiegamy od tematu.A autor tematu pytał o całkiem coś innego.I chyba zgodzisz się ze mną,że tych listew diodowych raczej nie warto zakładać do samochodu jako światła do jazdy dziennej ani jako światła postojowe z oczywistych względów.

Witam wszystkich. Z tym Okularnikiem to nie do końca jest tak jak napisałeś. Reflektor ksenonowy MUSI posiadać układ AUTOMATYCZNEJ regulacji wysokości świecenia(nie ręczne pokrętło). MUSI mieć też SPRYSKIWACZ szkła reflektora.Czy widziałeś na drodze żeby fabryczny ksenon oślepiał :?: Bo ja nie.

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-87,t-reflektory_ksenonowe___jeszcze_luksus.html
DAWID-89RW
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Chełmza
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen BX 16 RS