Łożysko koła - jedno czy dwa?

13 Sie 2021, 08:20

Witam, chciałbym zaczerpnąć trochę opinii na temat wymiany łożyska koła. Otóż na badaniu technicznym diagnosta wskazał niepokojący dźwięk w prawym przednim kole. Lewe dobrze. Wskazał łożysko. Mówię ok, w najbliższym czasie wymienię. Pytam ( bo się nie znam) - " to pewnie z obu stron muszę wymienić?". Na co diagnosta odpowiada: " Broń Boże! To co oryginalne zostawić jak najdłużej...". I teraz nie wiem. W necie piszą że trzeba dwa, ale to też pewnie artykuły sponsorowane przez sprzedawców części. A tutaj jednak DIAGNOSTA. Coś tam jednak wie...
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

13 Sie 2021, 08:43

Ja zawsze wymieniam komplet, tak samo zawieszenie. Nie chce mi się za 3 miesiące jechać znowu do warsztatu i płacić kolejny raz za wymianę.

Chyba że koszt jednego łożyska jest naprawdę spory, jeśli zintegrowany z piastą to OK, przemyślałbym wymianę tylko jednego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Sie 2021, 12:50

galakty napisał(a):Ja zawsze wymieniam komplet, tak samo zawieszenie. Nie chce mi się za 3 miesiące jechać znowu do warsztatu i płacić kolejny raz za wymianę.

Chyba że koszt jednego łożyska jest naprawdę spory, jeśli zintegrowany z piastą to OK, przemyślałbym wymianę tylko jednego.


Tak. Peugeot 508 SW z 2011. Łożysko z jakimś czujnikiem mi wychodzi na stronach z częściami. Dobrej marki ok 200 zł + 150-200 zł wymiana...
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

13 Sie 2021, 21:44

dkozii napisał(a):diagnosta odpowiada: " Broń Boże! To co oryginalne zostawić jak najdłużej..."
Facet ma rację. Żadna cząstka nie wytrzyma tak długo jak fabryczna część . Co ciekawe np. TRW na pierwszy montaż a TRW na część zamienną to nie to samo .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2021, 10:06

dkozii napisał(a):diagnosta odpowiada: " Broń Boże! To co oryginalne zostawić jak najdłużej...".

Również popieram opinię diagnosty. Zresztą nie widzę ani nie znam przyczyn czy wskazań, żeby należało wymieniać dwa łożyska. Zawsze wymienia się to, które jest uszkodzone.
galakty napisał(a):Ja zawsze wymieniam komplet, tak samo zawieszenie. Nie chce mi się za 3 miesiące jechać znowu do warsztatu i płacić kolejny raz za wymianę.

Po pierwsze jak wymienisz jedno łożysko to płacisz za jedno. Jak wymieniasz dwa, to płacisz za dwa. Jak drugie jest dobre, to niepotrzebnie płacisz za łożysko i za jego wymianę. Dziwny tok myślenia. Idąc tym tokiem, to warto od razu warto by wyważyć wszystkie koła i pomyśleć o wymianie filtrów, rozrządu, tłumika itd. Bo to wszystko może w każdej chwili się zepsuć, a po co jeździć co chwila do mechanika :wink:
No i tu też mnie dziwi tok myślenia, żeby wymieniać części oryginalne, które są jeszcze dobre i nic się z nimi nie dzieje, na inne, nowe...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000