Łożysko?

05 Sty 2011, 14:02

Witam, jako że nowy to wypada się przywitać:) zakładam temat tylko dla upewnienia się...szumi, wyje jak skręcam w prawo, czyli prawe łożysko do wymiany, zgadza się? nie mam na razie $ na szastanie , powiedzcie mi czy to nagląca wymiana czy może poczekać np do wiosny?
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

05 Sty 2011, 14:24

Które łożysko to najlepiej podnieść auto i pokręcić kołami . Będzie słychać . Kiedy wymienić? . Teraz bo będzie bezpieczniej ( był taki co się zesrał ze strachu jak mu koło zablokowało )no i ciszej , być może taniej . Póżniej na wiosne będzie prawdopodobnie drożej o ewentualną wymianę zniszczonej piasty lub czopu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4949
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sty 2011, 15:01

nie szumi fest...ale przy skręcaniu wyraźnie inny dźwięk. To początek bo wcześniej łożysko się nie odzywało i było cicho...no ale jak trzeba to trzeba. Lepiej wczesniej niż zniszczyć piaste tak jak mówisz

[ Dodano: 5 Styczeń 2011, 21:46 ]
mam jeszcze pytanko...jakie jest łożysko do koła przedniego? i czy zakładając je trzeba nawalić gdzieś tam smaru? wiadomo że łożysko się układa przez ileś tam km, po mniej więcej ilu trzeba dokręcać wszystko na nowo?
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

05 Sty 2011, 22:48

tomektychy napisał(a): wyje jak skręcam w prawo, czyli prawe łożysko do wymiany, zgadza się?

Nie zgadza się bo do wymiany będziesz miał lewe łozysko.... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Sty 2011, 23:24

Tak jak kolega mowi lewe łożysko i sprawa raczej pilna moim zdaniem z łożyskiem lepiej nie czekac
<ZABRZAN>
Ciało rzucone na łoże traci na oporze :)
zabrzan13
Aktywny
 
Posty: 265
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 11 02 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes ML w163
Silnik: 2.7 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

06 Sty 2011, 09:23

Podnieś samochód z obu stron zakręć kołem raz jednym raz drugim jak nie będziesz nic słyszał to chwyć koło rękami i sprawdź czy koło ma luzy w pionie i poziomie jak będą luzy to łożysko do wymiany sprawdź sobie oba dla świętego spokoju.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z tymi samochodami właściciele nie chcą się rozstawać
    Wygląda na to, że właściciele aut Toyoty to ludzie najbardziej lojalni. Przynajmniej wobec swoich samochodów. Portal iSeeCars.com, badający amerykański rynek samochodowy, opublikował listę 15 aut najczęściej posiadanych ...
    Jak dbać o klimatyzację w samochodzie?
    Zadbana klimatyzacja odwdzięczy nam się dobrym chłodzeniem wnętrza samochodu i nie będzie przyczyną chorób dróg oddechowych. Co należy zrobić, aby uniknąć niespodzianek w upalne dni wyjaśniamy poniżej. Przegląd ...

06 Sty 2011, 13:57

PrezesArtek napisał(a):Podnieś samochód z obu stron zakręć kołem raz jednym raz drugim jak nie będziesz nic słyszał to chwyć koło rękami i sprawdź czy koło ma luzy w pionie i poziomie jak będą luzy to łożysko do wymiany sprawdź sobie oba dla świętego spokoju.
dokładnie :wink:
wycie przy konkretnym skręcie nie koniecznie musi przekładać się na stronę (zwykle się zgadza ale nie zawsze)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Sty 2011, 18:40

Proszę się zapoznać z tym
Proszę również zapoznać się z tematyką działów na forum i pisać tematy we właściwych tematycznie działach.
Przeniesiono.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2011, 18:53

pocieszny napisał(a):wycie przy konkretnym skręcie nie koniecznie musi przekładać się na stronę

Tak ...Tylko kiedy ono sie nasila... :?: :?: Myśle ze wtedy kiedy uszkodzone łozysko zostaje bardziej obciazone... :!: :!: A w tym wypadku przy skręcie w prawo które łozysko zostaje bardziej obciazone... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Sty 2011, 22:33

no teoretycznie skręcając w prawo obciążamy lewe łożysko... ale wydaje mi się że prawa strona wyraźnie buczy. na 100% to łożysko. Powiedzcie mi przy wymianie wybiję stare łożysko, wbiję nowe trzeba coś więcej smarować tam? czy smar w łożysku wystarczy? po jakim czasie trzeba dociągnąć śrubę?

co do łożyska
[link do oferty na Allegro wygasł] - wersja tańsza OPTIMAL

[link do oferty na Allegro wygasł] - wersja droższa SKF

jakie łożysko wybrać? trzeba aż tyle kasy wywalać? da zrobić to tak by nie ustawiać zbieżności potem? :)

P.S do admina: dzięki dostosuje się i przepraszam
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

06 Sty 2011, 23:53

tomektychy napisał(a):nowe trzeba coś więcej smarować tam? czy smar w łożysku wystarczy?

Nic nie smarujesz...
tomektychy napisał(a): da zrobić to tak by nie ustawiać zbieżności potem?

Teoretycznie tak.Musisz zdemontowac cała kolumnę amortyzatora z piasta to wtedy zbieznośc nie powinna się zmienić...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Sty 2011, 06:57

W golf 3 zbieżność jest właśnie na mocowaniu:zwrotnica- amortyzator także warto zaznaczyć położenie tych elementów przed demontażem aby później identycznie zamontować w to samo miejsce. Lub jak napisał Migi wymontować całą zwrotnicę wraz z kolumną Macphersona , a wymiana łożyska bez prasy raczej nie wchodzi w grę.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

07 Sty 2011, 16:33

mógłbym Was prosić o doradzctwo w sprawie wyboru łożyska? FAG, OPTIMA, SKF ? jakie wybrać by nie rozleciało się po kilku tysiącach znowu? i jak prawidłowo dokręcić łożysko by nie przedobrzyć?
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy

08 Sty 2011, 23:05

Zapraszam do działu https://www.forumsamochodowe.pl/lozyska- ... u-vf25.htm i kontakt z użytkownikiem RUFUS na pewno doradzi i pomoże.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

12 Sty 2011, 20:57

łożysko wymienone... dostała się wilgoć i pordzewiało, rozsypało się i dlatego tak szybko mnie zmusiło do wymiany. Teraz nowiutkie FAGowskie wsadzone mam nadzieję że polata trochę
tomektychy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Tychy