Lpg czy diesel ?

29 Lis 2015, 23:59

Witam. Na wstępie zaznaczam, że przeczytałem temat pt. czy stać cię na diesla, ale mi to jeszcze bardziej namieszało :)

Proszę Państwa, chciałbym kupić Volvo V70 II z silnikiem D5 163km lub benzyna+lpg 170km (jak bym miał kupować to drugie, to czystą benzynę, a gaz założyłbym we własnym zakresie), tylko nie wiem, który silnik będzie dla mnie bardziej odpowiedni.
Do tej pory jeździłem dieslami, ale ostatnio coraz bardziej mnie zaczął zastanawiać lpg jako paliwo, ze względu na przynajmniej teoretycznie niższe koszty utrzymania samochodu. Wiadomo, że przy lpg dochodzi jeszcze wymiana filtrów, regulacja, padający reduktor, +60zł za przegląd i szybsza utrata na wartości niż w przypadku diesla, ale może mimo to bardziej się będzie to opłacało?
I tu też rodzi się drugie moje pytanie: czy po 5-7 latach eksploatacji, silnik z lpg nie będzie po tym czasie trupem z którym są co jakiś czas tylko problemy?

Miesięcznie mam zamiar robić ok. 1000km z czego 700 w mieście na krótkich odcinkach 5, 7, 10 km... Co w tym przypadku będzie lepsze do takiej jazdy na co dzień? Dynamika obu silników z tego co się orientuję jest podobna.

P.S. Pomijam to, że diesla w dobrym stanie będzie trudniej kupić.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
WRAY
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: ---

30 Lis 2015, 00:24

W tym przypadku, zdecydowanie lpg. Diesel Volvo jest dobry, ale też drogi w eksploatacji, więc nie warto się w to pakować, jeśli robisz takie przebiegi.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

30 Lis 2015, 00:52

Bardzo nieuważnie przeczytałeś tamten temat... Na takie przebiegi nie kupuje się diesla. Przy takich przebiegach diesel będzie palił jak benzyna i będzie się psuł 5 razy częściej. Przy takich przebiegach ja bym się zastanawiał czy zakładać gaz, bo o dieslu nawet by mi myśl nie przyszła.
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Lis 2015, 10:58

Oczywiście że benzyna +lpg ewentualnie.
Filtry trzeba zmieniać bez względu na silnik, a jednak szybciej i drożej padnie coś właśnie w dieslu, tym bardziej, że mowa o używanych autach.
Dobra instalacja a polata się min 10lat....
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

30 Lis 2015, 13:28

WRAY napisał(a):I tu też rodzi się drugie moje pytanie: czy po 5-7 latach eksploatacji, silnik z lpg nie będzie po tym czasie trupem z którym są co jakiś czas tylko problemy?


Po 5 latach takiej eksploatacji to trupem będzie diesel, silnik będzie pracował na niedogrzanym oleju. Policz ile kosztuje regeneracja turbospreżarki, wtryskiwaczy CR, sprzęgło z dwumasą (do 2.4 D5 3000zł). Wyjdzie Ci ponad pół auta. Jak nie będziesz robił po 30 tysięcy km rocznie w trasach to nie opłaci Ci się.

Skup się na wolnossącej benzynie 2.4 (wersję 140 koni bezproblemowo przerabiasz na 170, bo moc jest sztucznie zaniżona). Jak dużo jeździsz po mieście to możesz rozważyć automat, ale musi to być zadbany egzemplarz.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lis 2015, 23:27

Przy takich przebiegach diesel będzie palił jak benzyna i będzie się psuł 5 razy częściej.

Do tej pory miałem 1.9 tdi na pompie i przez ostatnie 80 000km nie miałem poważniejszych awarii (poza regeneracją turbo), ale to też może zależy od danego egzemplarza...

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Racja, tylko ile będzie mnie to kosztowało? Z tego co się orientuję (a mogę się mylić) to koszt ok.1000-1500zł.

I mam jeszcze jedno pytanie: po jakim czasie/odcinku przejechanej drogi ten silnik benzynowy osiągnie te magiczne 30 stopni Celcjusza? Mam na myśli mróz ok.5 na minusie.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
WRAY
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: ---
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Urban Concept Spyder - samochód studyjny
    Samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder, gwiazda Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w 2011 r. we Frankfurcie, stanowi konkretną propozycję dla mobilności jutra. W swoich założeniach przeznaczony jest dla nowoczesnego ...

30 Lis 2015, 23:38

WRAY napisał(a):Do tej pory miałem 1.9 tdi na pompie i przez ostatnie 80 000km nie miałem poważniejszych awarii (poza regeneracją turbo), ale to też może zależy od danego egzemplarza...


Bo to był 1.9 TDI na pompie, a tu jest 2.4 D5 z Common Rail.

Na forum Volvo podadzą Ci koszt przeróbki, ale w nieautoryzowanym serwisie będzie to około 600-800zł.

Specjaliści od LPG powiedzą Ci jak szybko powinien się rozgrzać silnik i przełączyć na LPG. Ale na 5km odcinku to nawet ten diesel 2.4 D5 będzie bardzo dużo palił (niewiele mniej od benzynowego).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Gru 2015, 17:52

Ossy napisał(a):
WRAY napisał(a):Do tej pory miałem 1.9 tdi na pompie i przez ostatnie 80 000km nie miałem poważniejszych awarii (poza regeneracją turbo), ale to też może zależy od danego egzemplarza...


Bo to był 1.9 TDI na pompie, a tu jest 2.4 D5 z Common Rail.

Na forum Volvo podadzą Ci koszt przeróbki, ale w nieautoryzowanym serwisie będzie to około 600-800zł.

Specjaliści od LPG powiedzą Ci jak szybko powinien się rozgrzać silnik i przełączyć na LPG. Ale na 5km odcinku to nawet ten diesel 2.4 D5 będzie bardzo dużo palił (niewiele mniej od benzynowego).

na 5-o kilometrowych odcinkach może palić nawet więcej, niż benzyniak.
Jeśli chodzi o LPG u mnie automatycznie przełącza się po przejechaniu 2-3 km
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Gru 2015, 21:52

Rozumiem. Jednak jest spora różnica w obu tych dieslach...

Natomiast jeszcze wpadł mi w oko Lexus IS200 - zachwalany z tego co zauważyłem na forum, ale niestety spalanie (2 litrowej jednostki) jest nie stety dla mnie za duże (to co spali volvo 2.4 to i tak max, a te 15l gazu w mieście lexysa i do tego sporo benzyny na rozpałkę robi swoje w portwelu :( . Byłbym wdzięczny, gdybyście polecili mi coś podobnego, tzn. sedan, w miarę dynamiczny, trwały i nie aż tak paliwożerny silnik oraz aby miało całkiem świeży wygląd (jak na 1999r lexus wygląda oszałamiająco dobrze).
WRAY
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: ---

02 Gru 2015, 22:40

Nie chcę wprowadzać w błąd, ale z tego co wyczytałem w zimę auto z sekwencją i silnikiem 2.0 powinno przełączyć się na LPG po 2-3 kilometrach i to mówię o pierwszym odpaleniu z rana, później powinno być trochę szybciej. Lexus IS200 spali podobnie jak Volvo 2.4. Jeśli oczekujesz spalania na poziomie 10l LPG na 100km to w mieście spali tylko jakiś kompakt np. Corolla E12 1.4.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Gru 2015, 09:54

Skoro robisz powiedzmy te 10km odcinki codziennie po mieście,to moim zdaniem lpg i tak będzie się opłacać i koszty instalacji zwrócą Ci się maks po 2 latach w zależności od przebiegów. Jaki budżet na zakup auto w ogóle posiadasz?
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

03 Gru 2015, 17:57

Odcinki w mieście średnio będą wynosić 7km (do pracy, 2 razy dziennie) - tdik w zimie po takiej odległości dopiero był zagrzany w okolicach 90 stopni : /

Budżet - hmm... Powiedzmy, że z gazem i opłatami to do 20k zł, więcej nie mogę przeznaczyć (no chyba że samochód jak dla mnie naprawdę byłby extra wytrzymały oraz och i ach. Samochód musi być dla mnie bardziej dynamiczny niż ten wspomniany 1.9 110km. Na początku też zastanawiałem się nad hondą civic vii 1.6 (pomimo kiepskiego wyposażenia), ale niestety był to muł w porównaniu z 110km diesla.
WRAY
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: ---

03 Gru 2015, 19:28

Silnik benzynowy, zwłaszcza VTEC, ma inną charakterystykę niż diesel, więc trzeba przyzwyczaić się do kręcenia silnika do wysokich obrotów.

90 stopni to była temperatura cieczy chłodzącej, temperatura oleju silnikowego była niższa, przeczytaj:
http://warsztatvw.blogspot.com/2013/05/ ... aucie.html
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Gru 2015, 20:32

90 stopni to była temperatura cieczy chłodzącej, temperatura oleju silnikowego była niższa

to miałem na myśli

Coraz więcej czytam o instalacjach gazowych i coraz bardziej mnie od nich odpycha. Pomijając znaczną utratę wartości i problem ze sprzedażą potem takiego auta (uwzględniając ile włożę w niego pieniędzy na instalację) oraz dodatkowy koszt roczny filtrów 100zł i przeglądu 60zł, to jeszcze (gdyby było tego mało) zbyt wiele z nią problemów. Poza tym, nawet gdybym jeździł na trochę dłuższe odcinki, to i tak sporo będzie palił benzyny na rozruch, a to już oszczędności w porównaniu do diesla znikome. Chyba jednak sobie odpuszczę ten rodzaj paliwa i wrócę do diesla.

A jeśli chodzi o samą benzynę - może to i dobre rozwiązanie, ale dla osób, które wg mnie poruszają się samochodem na prawdę sporadycznie lub tych co nie patrzą na koszt utrzymania auta, bo spalanie 15 l w mieście mnie nie przekonuje do codziennej jazdy...
WRAY
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: ---

03 Gru 2015, 21:40

Przy Twoich trasach po kilka km to sama benzyna bez gazu będzie Cię wychodzić podobnie jak diesel.
Cóż takiego groźnego jest w tym LPG? Dobra instalacja i dbanie o samochód czyli regularne serwisowanie jest dużo tańsze od niedbalstwa w benzynie bez gazu :P
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999