LPG/Diesel do 7-8tys.

23 Lut 2017, 22:04

W takim razie bede szukac Vectry, bo lepszego nic nie ma. Obym znalazl cos do 7K z LPG.
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

23 Lut 2017, 22:39

Koniecznie weź pod uwagę Volvo V40. Wiem, każdy swoje chwali ale na prawdę uważam, że jest to bardzo dobre. Fotele to mistrzostwo świata. Silnik 1.9DCI to inna bajka w porównaniu do tych w Renault (krótsze interwały wymiany oleju w ASO, znacznie większy filtr oleju, brak filtra odmy i turbina, która nie kisi się w ciasnocie jak we francuskich autach). W Volvo problemu padających panewek praktyczne nie ma. Silniki benzynowe podobno również udane, ale większość poliftowych ma dwumasę oraz koło zmiennych faz rozrządu, które trzeba wymieniać przy każdej wymianie rozrządu. Auto wbrew pozorom tanie w utrzymaniu, zawiecha nieskomplikowana, może trochę bardziej tył, dobre światła, podłokietnik w standardzie. Ceny części dobre i nie psuje się zanadto. Jakość wykończenia bardzo dobra, w środku jak na diesla jest zaskakująco cicho. Teraz wady: jest ciasno. zawieszenie jest twarde i niskie (trzeba uważać na polnych drogach), za to właściwości jezdne są dobre, zabezpieczenie antykorozyjne nie jest idealne ale nie jest źle, nie będziesz walczył z blachami jak w japońcach.
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lut 2017, 22:47

Jak toleruja gaz te samochody ? Diesla chyba raczej nie chce, robie za male przebiegi ? I czy do tej kwoty mozna znalezc cos sensownego ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

23 Lut 2017, 22:55

No nie powiem, zaciekawik mnie ten model. Jaki silnik jest dobry do gazu ? I czy obawiac sie diesla ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

23 Lut 2017, 22:59

Dużo tych Volvo jeździ na gaz, użytkownicy nie narzekają. Tylko należy uważać na silnik 1.8 Mitsubishi z bezpośrednim wtryskiem - tanio tego silnika nie zagazujesz. Po za tym ma jeszcze inne swoje dolegliwości. Są też silniki 1.8 Volvo o mocy 115 i 122KM. One gazują się bez problemów, Są jeszcze motorki 2.0 z turbiną i bez. Też się nadają do gazu.
Za tą cenę kupisz jak poszukasz. Ja 9 m-cy temu kupiłem swój za 7k z niekręconymi, potwierdzonymi 321tys (ASO do 234tys) od drugiego właściciela i jestem zadowolony, chociaż korci mnie zmiana na coś innego.
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lut 2017, 23:03

A jak sprawuje sie Diesel ? Jakie spalanie i koszty ewentualnych napraw jak cos padnie ? No i cena czesci na jakim poziomie mniej wiecej.
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Klasyki Audi na Goodwood Festival of Speed
    Na linii startowej tegorocznego Goodwood Festival of Speed, który w dniach od 4 do 7 lipca odbędzie się w południowej Anglii, Audi Tradition wystawi trzy historyczne samochody. Do angielskiej Mekki miłośników ...
    Smog w samochodzie - czy to możliwe?
    Wielu kierowców sądzi, że osoby poruszające się samochodem są w mniejszym stopniu narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń powietrza niż rowerzyści czy piesi. Tymczasem kierowcy nie mogą lekceważyć problemu smogu, ...

23 Lut 2017, 23:22

Przez ten krótki czas, przez który go poosiadam musiałem tylko wyczyścić EGR. Regeneracja wtrysków jedna z najtańszych na rynku - w Bosch Service 250zł/sztuka. Ja jeszcze nie korzystałem. Regeneracja turbiny - pewnie 800-1000zł. Najdroższa jest dwumasa, komplet ze sprzęgłem 1.8kzł. Ale zarówno w tryski jak i dwumasa wytrzymują w tym silniku bardzo długo.
Ceny części nie są wysokie, nie ma tu jakiś wymyślnych patentów, ogólnie auto jest proste w naprawach i jeszcze ze starych dobrych czasów. Brak wielowahacza, reflektory ze szkła :mrgreen:
Spalanie - 7 litrów zimą 70% miasto 30% trasa przy dość ciężkiej nodze. Latem schodzi do 6.2.
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lut 2017, 23:36

DCI w Volvo? Pierwsze słyszę :o
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Lut 2017, 23:44

Tak, tak. W V40 montowano 1.9DCI od Renault.
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lut 2017, 23:47

Ok już się dogłębiłem :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012