REKLAMA
Teoretycznie możesz nawet teraz przegazować zimny silnik i nic sie nie stanie,tylko robienie tak stale,może mieć zgubny wpływ na reduktor.
Spotkasz się też z jeszcze innym zjawiskiem,które może cie zaniepokoić. mam na myśli sytuacje kiedy wyłączysz silnik ,który od kilku minut dopiero 'chodzi" na gazie. Jeśli będziesz chciał go w niedługim czasie zapalić ponownie,to może ciężko zapalać na benzynie. nie martw się bo to normalne zjawisko fizyczne i nic nie jest zepsute.Generalnie idealnie zapala gorący silnik i całkiem zimny,a średni może fiksować. Dzieje się tak dlatego,że gaz ma minusową temperaturę i dopiero paruje jak się ogrzewa od płynu chłodniczego w reduktorze. Jeśli się zgasi silnik przy temp. niepełnej i do tego jeszcze postoi on kilka minut,to minusowa temp gazu zamrozi reduktor,a temperatura płynu (zbyt mała) tego nie zrównoważy.