LPG Opel Astra 1.4 60KM Czy warto?

08 Lut 2014, 17:57

Witam,
Posiadam Opla Astre 1.4 60KM i zastanawiam się czy nie opłaciłoby się założyć instalacji gazowej,
Opelek jest w bardzo dobrej kondycji powiedziałbym że salonowej chociaż ma 13 lat (rocznik 2000),
Chciałbym,aby była to instalacja senwencyjna koszt takiej to pewnie około 2000zł ale czy to się opłaci?
Miesięcznie robię 1000km po 30 dziennie w sumie 15 w jedną stronę i 15 w drugą.
Za benzynę płace jakieś 250zł miesięcznie opel spala mi 5,5l benzyny na 100km,
Czy warto pakować się w ten gaz?
Słyszałem,że przy dobrej instalacji te silniki dobrze znoszą gaz,
I ostatnie pytanie jak jest z mocą po założeniu gazu? Będzie gorzej jeździł niż na benzynie?
Pozdrawiam.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Lut 2014, 14:57

Taką Astrę kombi i z takim silnikiem jak Twój miałem 5 lat . Miałem ją na lpg. Od razu wyjaśnijmy sobie kwestię doboru instalacji,bo u Ciebie nie zakłada się sekwencji. Zakłada się do monowtrysku II generację. Sekwencja jest do MPI. Oczywiście były próby tzw. III generacji ale w praktyce nikt w PL tego nie zakłada,bo nie ma to sensu. Nie martw się tym ale...się ciesz ! :D Na gaz (dobry) wydasz 1700 zł. Astra F z silnikiem 60KM i 8 zaworową głowicą,jest ideałem pod gaz ! :) U mnie spalanie wzrosło o 1-1,5l na lpg. Silnik na samym lpg zrobił 80 tys ,a w sumie miał prawie 200 tys przebiegu. Osiągi też nie były gorsze i potrafiła się ta astra na lpg (kombi) rozpędzi) do 160 km/h.
Reasumując... Ja bym zakładał jeśli silnik jest sprawny i nie przepala oleju. Nie dosyć,że zaoszczędzisz szybko na wydawaniu pieniędzy na paliwo,to doposażasz auto i będzie ci je łatwo odsprzedać z gazem w przyszłości. :yes: Same korzyści..! :wink:
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania ,to pytaj. Jak jesteś z moich landów ,to mogę ci nawet podpowiedzieć gdzie zamontować taką instalację bez obawy o jej jakość i montaż. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2014, 19:28

Kolego niestety jestem z okolic Rzeszowa (Podkarpackie),
Bardzo dobrze,że odpowiedziałeś mi w tym temacie:)
Widzę,że jesteś doświadczony i mało tego masz widzę styczność z renault laguna bo chodzi o to że:
Mam dwa warianty,
1.Sprzedać tego opelka za rok czasu i go nie gazować i kupić właśnie lagune 2.0 dodając pieniądze które włożyłbym w gaz i będe miał lepsze wyposarzenie (opel jest bez wspomagania z poduszkami powietrznymi),
2. Nie przeszkadza mi kompletnie brak wspomagania,chyba się przyzwyczaiłem i mogę założyć gaz mam już polecany warsztat do "zagazowania" chcą mi dać do tego opelka z tego co zapamiętałem :
reduktor tomasetto sterownik bingo m i ma to chodzić miodzio,

I jestem w kropce bo nie wiem co zrobić,może Ty doradzisz?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Lut 2014, 21:17

Ile jeździsz rocznie? Instalacja zwróci się Tobie po ok 10 tys km. Jeśli przejedziesz więcej to warto zagazować i tak Astrę nawet na rok. :yes: Z gazem sprzedasz bez problemu i za rozsądną kasę.
Jak jeździsz mniej km,to jeżdżąc Astrą,możesz cierpliwie poszukać dobrej Laguny albo 406-ki.
Co do "bingo" ,to sam mam w Lagunie i jest super ok. :)
Pomyśl co ci się opłaca.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2014, 22:40

Liczyłem to wiele razy i wyszło mnie,że za 14 miesięcy taka instalacja wróci się bez problemu nawet już z kosztami benzyny do rozruchu:)
Co do kilometrów rocznie robie conajmniej 11 tys km.
Popatrz,a właśnie myślałem że bez gazu sprzedam szybciej a jest właśnie odwrotnie?:)
Aktualnie robię codziennie (prawie) 6 dni w tygodniu trasy 15km w jedną stronę i 15 w drugą:)
Myślisz,że brak wspomagania nie będzie stanowił aż takiego problemu przy sprzedaży?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Lut 2014, 14:04

Tak. Ludzie zwracają na to uwagę nawet przy Corsach B. Niestety wspomaganie jest standardem i nic z tym nie zrobimy. Wiem jakie masz obawy. Myślisz że jak zainwestujesz w gaz a masz auto bez wspomagania,to może być wyrzucona w błoto inwestycja,bo ciężko bez tego wspomagania je Tobie sprzedać. Różnie może być ale czy aby braku wspomaganie nie zrekompensuje właśnie to,że auto będzie z gazem..? Może to paradoksalnie wpłynąć znacząco na realną odsprzedaż. :)
Dużo w tym wypadku zależy jaki jest faktyczny stan techniczny tej Astry. ja bym tak do tego podszedł. Jak stan jest perfekcyjny to gaz. Jak średniawo to wygląda,to jeździj i pchaj bez gazu za rok. Ja tak bym zrobił w tej sytuacji. :yes:
Co do Laguny I. Auto ma łatkę francuskiego piętna. Użytkując to auto (ma prawie 300 tys przebiegu) nie doświadczamy z żoną żadnych problemów ,a już na pewno nie elektrycznych. Wszystko w tym aucie działa,auto się nie psuje,wygląda dobrze(zobacz w moich zdjęciach) pod nickiem (tam jest też nasza stara Astra 95). Owszem w Lagunie wymieniam na bieżąco co trzeba jak np łączniki stabilizatora czy tarcze hamulcowe ale z niczym co nie jest związane ze zużyciem eksploatacyjnym ,nie ma problemów. Auto z 2,0 8 zaworową głowicą i 114 KM ,jest w miarę dynamiczne,wygodne ,ma klim,e i dodatkowo elektryczny oryginalny szyberdach. miejsca jest w środku sporo i zawsze trzeba pamiętać jak się kupuje starsze auto,że celować należy w duże auto z segmentu np.D. :) Dlaczego? Bo auta duże były sztandarowymi marki jak Passat dla VW,Laguna dla Renault czy 406 dla Peugeota i w związku z tym są zrobione lepiej i lepszych materiałów niż małe auta. To przekłada się bezpośrednio na ich długowieczność. Dla przykładu np. jakieś auta z 95 roku Polo już gniją a Passaty nie... (oczywiście bezwypadkowe). Tak samo Megane w konfrontacji z Lagunami.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej niebezpiecznie… na prostej drodze?
    Najwięcej wypadków ma miejsce nie na zakrętach czy skrzyżowaniach, ale na prostej drodze. Co takiego ma w sobie jazda prostymi odcinkami, że kierowcy tracą rozsądek i zaczynają łamać przepisy? Jazda prostą drogą wydaje ...

16 Lut 2014, 14:28

Bardzo Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie :ok:
Myślę,że dostatecznie mnie przekonałeś i warto naprawdę zainwestować w ten gaz bo conajmniej się ta instalacja zwróci i myślę że dodatkowe wycieczki tym opelkiem będą naprawdę sporo tańsze niż na benzynce:)
Jeszcze jedno pytanie,zbliża się termin wymiany oleju w tym samochodzie czy warto wymienić go od razu po zainstalowaniu instalacji? Tam gdzie będę instalował gaz właśnie wymieniają też oleje i polecają jakąś firmę "vavoline" czy jakoś tak specjalnie pod samochody zasilane na "gazie".
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Lut 2014, 18:55

Co powinno być w 100% sprawne przed montażem instalacji to kable WN,świece i ...nowy filtr powietrza! Reszta jak np olej ,nie większego wpływu na działanie silnika na lpg. Tak więc ja bym olej wymieniał jak upłynie termin jego wymiany czyli minimum 10 tys.km. Co do samego oleju,to nie warto dać się naciągać. Silnik nie potrzebuje specjalnych olejów do gazu a...świeżego oleju wymienianego co 10 tys. Jaki olej? Jak był półsyntetyczny 10w40,to należy przy nim pozostać. Jak jest mineralny 10w15 to też taki powinien być lany. Jaka mara oleju do tej Astry..? Szkoda kasy na Valvoline. Ja kupuję GM w 5l bankach .Cena w necie ok 60 zł a w sklepach moto do max 80 zł. Taki do benzyny bym kupił i nie kombinował . Stosuję go ja w Renault a mój brat we Focusie. Zero problemów.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lut 2014, 19:50

Tylko nie wiem czy tak samemu można sobie taki olej kupić i dać mechanikowi wymienić?
Nie mam żadnych problemów z odpalaniem samochodu więc wydaje mi się,że wszystko jest sprawne a nie znam sie na mechanice zeby to wszystko sprawdzać typu kable itp...
Olej jaki mam teraz to castrol stan licznika 215tys zrobione a na kartce pod maską pisze "następny przegląd 222 (z kilometrami) tys km.
Jutro tam jadę,aby rzucili okiem czy autko jest gotowe do założenia lpg i ogólnie żeby sprawdzili-gościu mówił że nie ma problemu i żebym przyjechał to sprawdzą.
P.S.
A co ma filtr powietrza do instalacji LPG?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Lut 2014, 09:39

mateo199214 napisał(a):A co ma filtr powietrza do instalacji LPG?

Jest jednym z podstawowych czynników wpływających na pracę silnika na lpg. Zapamiętaj,że na lpg silnik jest bardziej czuły na wszelkie niedomagania układu zapłonowego i na zakłócenia w dolocie powietrza. na benzynie się tego nie czuje ,a na gazie może może mieć zakłócenia. Wiem co mówię,bo na lpg jeżdżę od 98 roku i to nieprzerwanie wszystkimi swoimi autami. z resztą jak masz wątpliwości ,to zapytaj w warsztacie jaki wpływ ma filtr powietrza na działanie instalacji lpg. Zobaczysz co Tobie powiedzą. :)
Oleju nie wymieniaj jak masz jeszcze 7 tys do przejechania do wymiany na starym. najważniejsze ,żebyś odczytał jaki tam jest olej i nie chodzi o markę tylko o parametr 15w/40 czy 10w/40.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2014, 10:54

Byłem w warsztacie u "gaziarza" jutro odstawiam samochód i w środę będą montować mi gaz,
Lotos 15W40 tak pisze na tej karteczce,
Jak zawiozłem dzisiaj do niego ten samochód w celu przeglądnięcia go przez "zagazowaniem" zajrzał pod maskę i mówi że to standardowy silnik i wszystko tak naprawdę wyjdzie w trakcie montażu jakby było coś nie tak.
Więc chyba zdam się na niego.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Lut 2014, 12:34

Daj znać po fakcie ale jestem ciekawy jakie Tobie tam klamoty tej instalacji włożą i ile to ma w sumie razem wynieść kasy.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2014, 13:18

Jestem duzym entuzjasta gazu, ale tutaj to widze sami fanatycy :)

Nie wiem jak wyliczyliscie ten rok, ale jak robisz 11 tysiecy rocznie to mi wychodzi prawie 2 lata zebys wyszedl na 0. pb kosztuje Cie ok 30zł, a 6,5 litra gazu + 0,5 litra pb to ok 20 zł, wiec na kazy 1000km oszczedzasz "tylko" 100zł.
Dodatkowo drozszy przeglad, przeglady instalacji gazowej + wymiana filtrow, czestsza wymiana swiec i ew przewodow.

Reasumujac - jak nie masz zamiaru zrobic przed sprzedaza min 25 tysiecy to zapomnij o lpg, bo instalacji nie zaklada sie po to zeby wyjsc na 0, tylko cos na tym zarobic, w koncu zmniejsza sie funkcjonalnosc auta (kolo w bagazniku +ponad polowe mniejszy zasieg).

Jesli nie masz wspomagania to klimy pewnie tez nie posiadasz - takie auto ciezko bedzie sprzedac korzystnie i lpg niewiele pomoze (ale troche pewnie tak), wiec tym bardziej nie inwestowalbym w to auto.


ps pewnie ze mozesz przyjsc ze swoim olejem do mechaniora - ja zawsze przywoze olej i filtry - nigdy nie wiadomo co Ci tam wleje, a jak sam kupisz to wiesz co kupiles.

Samochod bez wspomagania to mordega jesli masz niewiele miejsca do parkowania - tez kiedys mialem i jakos zylem, ale od kiedy mam wspomaganie nie kupilbym auta bez... Tak samo np wiele osob uwaza ze tempomat to zbedny gadzet, tez tak sadzilem, ale odkad go mam nie kupie juz auta bez. Na tej samej zasadzie klima, podlokietnik itd...

Polecam zmienic auto i wtedy zainwestowac w lpg, a nie inwestowac w to cos ;)
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

17 Lut 2014, 17:29

Głupoty opowiadasz,liczyłem to wszystkimi możliwymi sposobami i wychodzi mnie 27zł/100km benzyna i gaz 17zł/100km już z kosztami benzyny chyba że w zimie weźmie więcej na rozruch.
Obliczyłem też,że miesięcznie zyskam 100zł i to conajmniej,przeczytaj ten temat od początku ile mi auto pali itp. a dopiero potem się wypowiadaj bo próbujesz zrobić mi zamęt w głowie.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Lut 2014, 19:32

Yankee a za ile liczysz tą instalację,bo chyba nie wiesz że do wtrysku jednopunktowego sekwencji się nie zakłada ale zwykłą instalację.
Skoro benzyny auto spala 5,5l to gazu spali w takich samych warunkach ze 7l.
1l benzyny to ok 5,40 zł,a gazu 2,60 zł. Instalacja II gen. dobrej jakości to 1700zł.
5,5l benzyny X 5,40 zł = 29,70 zł za 100 km.
7l gazu X 2,60 zł = 18,20 zł.
29,70- 18,20 = 11,50 zł oszczędności na każde 100km.
Czyli na 1000km to 115 zł.
Instalacja zwróci się po ok 15 tys km (1725 zł).
:)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna