LR Freelander

04 Gru 2009, 12:18

Jako, że najprawdopodobniej mam walnięty przekaźnik, bo świece grzeją raptem 1-2 sekundy, co nie wystarcza i mam problemy z odpalaniem zwłaszcza teraz gdy jest zimno. Nie wiem gdzie ten przekaźnik się znajduje, czy przekaźnik w kabinie (mniemam ze znajduje się gdzieś przy stacyjce) jest jedynym przekaźnikiem od grzania świec? Czy np. jest on sterownikiem dla drugiego przekaźnika znajdującego się w komorze silnika? Gdzie znajdę ten przekaźnik w kabinie? W komorze silnika koło komputera zauważyłem 3 małe i 1 duży przekaźnik czy to któryś z nich? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Legion1349, 26 Sty 2010, 23:15, edytowano w sumie 1 raz
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

04 Gru 2009, 16:09

Są dwa przekaźniki – R4 w komorze silnika w skośnym pudełku, który podaje zasilanie przez F1 (to samo pudełko) na cewkę drugiego przekaźnika, ten podaje prąd z akumulatora przez FL6 (to samo pudełko) bezpośrednio na świece żarowe. Ten drugi przekaźnik musi gdzieś „wisieć” w komorze, dojdź po przewodach – z FL6 brązowo/biały i dalej z tego przekaźnika do świec - brązowy. Do jego cewki dochodzi z F1 czerwono/biały a wychodzi czerwono/czarny. Jeśli dojdziesz gdzie jest ten przekaźnik daj znać.
Pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Gru 2009, 17:01

jesteś pewien że to przekaźnik nie świece? przy przekaźniku nie powinno ci się nic świecić, sprawdź świece zanim zaczniesz grzebać w elektryce :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Gru 2009, 01:03

rafciuch a orientujesz się jaki to ma być przekaźnik? na forum roverowym dowiedziałem się że ten główny (od samego grzania) ma być 80A ale nie wiem jaki ma być ten drugi w komorze silnika. Pocieszny świece wymieniłem tak że są nowe, zaworek zwrotny na gruszce jest nowy, kat wtrysku jest ok, a on dalej słabo pali na zimnym ;/ im zimniej tym gorzej, wczoraj przy lekkim mrozie musiałem kręcić 30sekund ;/
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

26 Gru 2009, 12:01

Nie wiem czy to będzie off topic czy nie, ale dodam od siebie, że nie dość, że musiałem bardzo długo kręcić silnikiem żeby łaskawie zapalił to jeszcze w tej chwili dodatkowo nawet nie chce zakręcić.... Po prostu przekręcam kluczyk i ...... nic nawet nie łaskaw obrócić.
Troszkę jestem zniesmaczony, bo to moja pierwsza terenówka no ale co zrobić :-(
No właśnie co? Może macie poczciwi forumowicze jakieś pomysły? Auto stoji mi pod domem i póki co na razie tylko ładnie wygląda...
Paweł tu był :D
pablo406
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Zabrze

26 Gru 2009, 12:23

a rozrusznik masz sprawny?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX hybrid - 2,6 sek., 581 KM
    Legendarny, najszybszy model Hondy w wielkim stylu powrócił po ponad 10 latach przerwy, debiutując w 2015 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Napędza go hybryda, będąca połączeniem turbodoładowanego silnika 3.5 ...

26 Gru 2009, 12:49

No właśnie nie wiem. Działał do tej pory. Ale wychodzi na to że po świętach czeka mnie wizyta u elektryka. A może powiecie mi czy można tego typu silniki ,, na pych'' odpalać?
Paweł tu był :D
pablo406
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Zabrze

27 Gru 2009, 00:30

... może musisz podładować akumulator ? pytanie jakimi rocznikami koledzy dysponują, może kompresja nie jest najlepsza ?
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Gru 2009, 09:13

Ja mam rocznik 1998. Podładuję dziś i zobaczymy. Chociaż wszystko się świeci, działa, alarm tak samo... Ale warto spróbować dzięki.
Paweł tu był :D
pablo406
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Zabrze

27 Gru 2009, 19:19

nawet jak by nie miał kompresji to i tak by chociaż kręcił, mnie się wydaje że po prostu rozrusznik umarł.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

28 Gru 2009, 15:48

No i masz kolego rację. Styki z rozrusznika zaśniedziały i rozrusznik nie kręcił bo nie miał prądu. Teraz już wszystko ok. Jeszcze tylko świece żarowe zmienie bo czasami długo muszę kręcić.
Dzięki za radę
Pozdrawiam
Paweł tu był :D
pablo406
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Zabrze

28 Gru 2009, 17:43

Cieszę się że mogłem pomóc :) A co do świec to, najpierw je sprawdź bo może się okazać (jak u mnie) że niepotrzebnie wydałem kasę i wymieniałem dobre świece. Sprawdź je na iskrzenie, sprawdź (jak masz jakaś wolną świecę) czas grzania świec (czy przekaźnik jest ok). Ja bym szukał problemu gdzieś indziej, nie w świecach. Byłeś na kompie? Kąt wtrysku sprawdzałeś? filtr paliwa nie jest zawalony? nie cofa Ci się paliwo do baku?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

09 Sty 2010, 14:31

Sprostowanie dla zainteresowanych... Na pych można odpalać tego typu auta (diesle) ale na wysokim biegu.... 3 najlepiej. Świece żarowe wymieniłem i samochód odpala w każdych warunkach.. Znaczy się wymienili mi w warsztacie... Patrzałem na łapki żeby zostały wymienione wszystkie. Póki co jest ok.
Pozdrawiam
Paweł tu był :D
pablo406
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Zabrze

10 Sty 2010, 13:02

tą za pompą też Ci wymienili?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

10 Sty 2010, 14:49

Tak. Też. Tylko długo to trwało. Czekałem od 9 tej do 17 prawie. A mechanika już plecki bolały :-)
Paweł tu był :D
pablo406
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Zabrze