Luksusowa limuzyna do 25 tys ?

23 Kwi 2017, 17:10

Naturalna skóra się rozciąga, ktoś miał ciężkie dupsko
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Kwi 2017, 21:32

Autorze tematu, na początku byłem podobnego zdania jak ty - GS Mk2 jest paskudny, Daewoo Leganzą na sterydach. Ale nie, to auto po prostu nie jest fotogeniczne :D

Za każdym razem jak mijam to auto to robi piorunujące wrażenie - przede wszystkim jest dość niskie i szerokie, to już fajnie wygląda, tak masywnie i rozłożyście. Kolejna sprawa, jak uda ci się upolować czarną, do tego przyciemnisz szyby i dasz ładną felgę (ja bym osobiście szedł w szprychy bo takie mi leżą, ale co kto lubi) to już mamy sztos. Do tego zmienić tylne lampy (częsty mod jak zauważyłem i faktycznie robią robotę). No i masz limuzynę za niewielkie pieniądze, relatywnie tanie w utrzymaniu, z legendarnym silnikami. Fakt faktem, wiekowe, ale one wszystkie są już wiekowe, z tym się już chyba pogodziłeś.
Tak jak szybki pisze, jeśli zagłębisz się w szczegóły i realia utrzymania aut klasy premium, segmentu E czy F to szybko zrozumiesz, że albo Lexus albo Fiat Punto i mieć wyjebane :mrgreen:

Tutaj bodajże GS z Lexus Forum, robi robotę moim zdaniem: https://www.google.pl/search?q=lexus+gs ... URM9mzTPpM:

I na żywo poważnie, to auto ma w sobie coś. Nawet wnętrze, które na zdjęciach zawsze wyglądało jak zaprojektowany przez 6-letnie dziecko kawałek plastiku wygląda o wiele lepiej, widać tą jakość.


E32 to także ciekawa opcja, ale mi osobiście nie odpowiada. Pomijam ewentualne problemy z korozją które trochę nie pasują w aucie tej klasy, bardziej chodzi mi o wygląd, zdecydowanie nie. Co innego E34, to auto w kolorze wiśniowym i BBSami to arcydzieło, niestety, ciężko je już znaleźć w dobrym stanie :(
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

24 Kwi 2017, 08:10

Killaz, mam dokładnie takie same odczucia co do GS-a :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2017, 08:42

Killaz napisał(a):GS Mk2 jest paskudny, Daewoo Leganzą na sterydach


Koło mojego osiedla parkuje srebrny GS Mk2 (300) i zawsze jak koło niego przejeżdżam mam dokładnie taką samą refleksję - przerośnięta Leganza z Lexus-Lookami :D Chyba najbrzydsze auto w segmencie z zewnątrz (bo akurat w środku według mnie wygląda ciekawie). No ale największy swój atut ten samochód trzyma pod maską.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

24 Kwi 2017, 09:54

Killaz nie namawiaj tak mocno na Lexa bo za kilka lat zabraknie tych aut albo będą kosztować abstrakcyjną kasę :D
Każdy ma swoją motowizje i tu nie ma co na siłę kogoś uszczęśliwiać...
Dla mnie jedno jest pewne osoba która lubi jazdę powinna spróbować V8 a gs 3uz jest bezpiecznym i tanim sposobem na doświadczenie 440nm przy 3,4rpm. :ok: . Podkreślam ten parametr bo w zakresie do 90-100km/h dział w tym aucie piorunująco.
Co do wnętrza to jest troszkę dziadkowate ale skóra jeżeli nie był wyjątkowo źle traktowana nawet przy 200tyś.km. potrafi wyglądać jakby auto wyjechało z salonu.
Deska rozdzielcza jest dobrych materiałów a drzewo wydaje się drewniane :D
Zewnętrznie przód wygląda lipnie ale wystarczy pomalować środek grilla na czarno + środek świateł przednich i jest o wiele lepiej. Tył to tylko lampy FL.
Felgi mogą być 17ki (żeby były lekkie) tylko z małym et.

Ogólnie... nie będę namawiał nikogo na Lexa ale mając wokół siebie Mercedesiarzy, BMkowców z miejscowego klubu (nawet pomagałem im przy imprezie BMkowej :mrgreen: ), Ałdiwoców jedno co im muszę przyznać dla nich każda usterka jest wytłumaczalna i normalna... A potem jak słyszę ile ktoś wykonał czynności serwisowych przy V8 e60 to aż mi ciarki przechodzą a jak ja mówię że zrobiłem obecnym gs V8 25tyś.km. i wymieniłem świece oraz coś tam z elktromechaniki za 350zł to śmieją się ze mnie że kłamie... dokładnie jak ze spalaniem... :sly:

Ogólnie temat rzeka...


p.s.

I tak już na zakończenie u mnie w rodzinie wcisnąłem is mk2 awd osobie która jeździła zawsze wieśvagenami takimi droższymi. Zakup Lexa potraktował jako protest po 70naprawie caravelki 2,5tdi i... wczoraj się dowiedziałem że szykuje sie do zamówienia nowego auta hm... nie muszę mówić jakiego :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Kwi 2017, 10:39

A BMW 530i e60. Co myślicie o tym tego też jest sporo w necie do 26-7 tys. Do rzędówki to i rozrząd tańszy i wgl młodsze auto [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM mały elegancki samochód miejski
    Firma Opel wraz z całkowicie nowym pojazdem ADAM po raz pierwszy wprowadza na rynek mały elegancki samochód miejski, a tym samym toruje swojej marce drogę do rozwoju w modnym segmencie A. Opel ADAM łączy w sobie śmiałą ...

24 Kwi 2017, 10:51

A nie zastanawia cię czemu E60 kosztuje tyle, co dopieszczone E39 z silnikiem od 3.0 wzwyż?

Popatrz na Lexusy, GS Mk2 to zakładam minimum 20 tys. zł, zas Mk3 coś koło 45 tys. zł. W takim razie dlaczego E39 można kupić za 15 tys. zł a E60 za... 25 tys. zł? :) Nie znam się na BMW, nie chodzi mi bynajmniej o to, ale tak na chłopski rozum, coś tu jest nie tak, jednak rynek kształtuje cenę a czemu pozbywać się auta za tak śmiesznie niskie pieniądze?

Na twoim miejscu poważnie zastanowiłbym się nad E39 lub GS Mk2, w przypadku BMW to chyba ostatni wypust udanych BMW, z resztą kirin kiedyś coś podobnie pisał a na BMW się zna.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

24 Kwi 2017, 11:01

Killaz napisał(a):A nie zastanawia cię czemu E60 kosztuje tyle, co dopieszczone E39 z silnikiem od 3.0 wzwyż?

Czyli nie ma szans aby kupić e60 w nienajgorszym stanie. Prawdopodobnie vanosy i skrzynia będą do roboty ale nie wiadomo.
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Kwi 2017, 11:14

Killaz napisał(a):Popatrz na Lexusy, GS Mk2 to zakładam minimum 20 tys. zł, zas Mk3 coś koło 45 tys. zł. W takim razie dlaczego E39 można kupić za 15 tys. zł a E60 za... 25 tys. zł? :)


Chłopie odpuść temat ktoś po tych elaboratach pyta e60 to znaczy że jest miłośnikiem marki a Ty mu i tak nic nie przetłumaczysz... :ok:

Sprawę załatwia się taaak:

Szanowny autorze tematu kup sobie coś z niemieckiej świętej trójcy premium i będziesz zadowolony. Podejmij dodatkową pracę żeby pozyskać "troszku" kaski na serwis no i naucz się co masz mówić przy każdej awarii... będzie git.

No i tak jakbyś się nudził wkleję Ci cytat jednego z naszych forumowiczów z tego co pamiętam o e39 które uważane jest za o wiele mniej kłopotliwe niż e60.

Autotesto napisał(a):e39 trzeba niestety dobrze trafić. Dużo egzemplarzy jest jeszcze ze złotych czasów handlarskich, czyli jak jechało prawie wszystko w każdym stanie.

Zarówno 528i, jak i 530i będą bardzo dobre. Jednak jeśli się nastawiasz na to, że będzie dużo taniej, niż w e60, to możesz się lekko zdziwić. Wahacze przednie, tzw. "banany", to spory koszt, a to jest pięta BMW 5 i 7. Trzęsie kierownicą podczas hamowania i przeważnie ludzie pierwsze co robią, to wymieniają tarcze. Nic to nie daje i szukają dalej, trafiając finalnie do wahaczy. Oryginalne części są relatywnie drogie, a nie radzę kupować zamienników. Każdy, kto miał BMW to Ci powie, bo zamiennik to bardzo szybko ponowne problemy i znowu koszty. Z zawieszenia prawie zawsze polecany jest Lemfoerder lub Meyle. Ta druga firma robi części nieco bardziej "heavy duty". Tył jest równie drogi. Ceny części można sobie bardzo łatwo sprawdzić w internecie - we wspomnianej bazie. Wpisujcie w necie "części bmw" i wyskoczy Wam kilka linków, gdzie można podejrzeć ceny oryginałów. Oczywiście dobry zamiennik będzie kosztował sporo mniej. Wszystko sobie znajdziecie w internecie.

Kolejną piętą achillesową praktycznie wszystkich BMW jest łańcuch rozrządu. Nie jest on wieczny, jak się wielu użytkownikom wydaje. Rozciągnięty łańcuch to relatywnie spore koszty. Nie ma co się jednak zbyt przejmować, bo jak już się go zrobi, to do następnej sprzedaży na pewno wytrzyma. Gorzej jest w przypadku diesli N47/M57 w serii F, ale to osobny temat.

Następny problem BMW to uszczelniacze zaworowe. BMW bardzo długo miało z nimi problemy, więc warto przy zakupie sprawdzić, czy auto nie kopci, jak się przybutuje na postoju (najczęściej po odjęciu gazu wydmuchuje niebieski smog); ewentualnie zapytać sprzedającego, czy już je wymieniał.

Z rdzą w BMW nie musisz się specjalnie martwić. Poziom bym powiedział, że bardzo dobry. Jak nie trafisz ulepa po podrift'owych przygodach z lampą, to nie powinieneś mieć problemów. Z Mercedesem jest znacznie gorzej w tej kwestii.

Następna kwestia - przekładnia kierownicza. Sporo kosztuje i spory problem jest ją wyciągnąć. Regeneracja... różnie z nią bywa. Zależy na jaki warsztat trafisz. Nowa... hmm... 6500zł za samą część będzie ciężko odżałować.

Przy zakupie warto zwrócić uwagę na typ zawieszenia, bowiem w BMW jest bardzo fajne zawieszenie, tzw. EDC. Niestety sam amortyzator jako oryginał kosztuje wtedy ponad 2000zł/szt. Na szczęście w BMW jest on bardzo solidnie wykonany i usterki zdarzają się naprawdę rzadko. Zawsze można poddać go "po taniości" - regeneracji.

BMW czasami cechuje się wibracjami. Często one pochodzą od zawieszenia, a bardzo często od wału napędowego. Wystarczy wtedy przeważnie wymiana łożyska podpory wału (jakieś 200zł) i łącznika elastycznego (też ok. 200zł), żeby pożegnać problem.

Bardzo dużym plusem BMW jest baza części w necie (o której już wspomniałem powyżej). Możesz sobie wejść podając VIN bądź przez okna wyboru i możesz znaleźć numery części do Twojego auta, co znacznie poprawia szukanie właściwej wersji części.

Jeśli interesuje Cię LPG, to spokojnie można w ten silnik go aplikować. Dzisiaj temat jest już bardzo dobrze ogarnięty, choć na 6 garów w rzędzie będzie ciut drożej.

Jeśli planujesz sam naprawiać BMW, to wymaga on nieco więcej cierpliwości. Dobranie się nawet do miski olejowej to spory wyczyn.


Więc co tu dalej pisać powodzonka... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Kwi 2017, 11:19

to e60 jest z USA
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2017, 14:30

dzida napisał(a):to e60 jest z USA

Czemu, przecież tablice z tyłu widać że polskie prostokątne
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Kwi 2017, 14:38

Zwróć uwagę na prędkościomierz w dwóch skalach
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Kwi 2017, 14:52

oraz na reflektory z wersji USA (pomarańczowe obrysówki).

Klapę wymienili, bo pewnie tył nie przypominał auta po szkodzie całkowitej jak to w przypadku auta z USA.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2017, 15:07

dzida napisał(a):Klapę wymienili, bo pewnie tył nie przypominał auta po szkodzie całkowitej jak to w przypadku auta z USA.

OOOOOO :-O mogło tak być
Czyli wychodzi na to że najbezpieczniej będzie szukać e39 lub e38 do 25 tys ale to też nie pewnie
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Kwi 2017, 18:31

Obejrzyj na żywo GS Mk2, dobrze ci radzę. Jak nie podejdzie trudno, szukaj powyższych BMW. Pamiętaj, że to stare auta i te 5 tys zł to mało, ja w półtora roku użytkowania Accorda wydałem 7 tys zł na części eksploatacyjne wraz z robocizna, a gdzie Accordowi do premium? :-)
W tak starych autach nigdy nie wiadomo co i kiedy padnie, te 5 tys zł wydasz szybciej na kupno drugiego auta kiedy przyczyny problemów z twoja limuzyną będzie szukał któryś z kolei mechanik.

E39, E38, GS Mk2. I pół roku szukania czegoś w dobrym stanie :D

I serio, przejdź się najpierw tymi autami.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009