Luksusowa limuzyna do 25 tys ?

22 Kwi 2017, 21:28

Witam
Odnoszę się z zamiarem kupna drugiego w moim życiu samochodu.
Trochę oszalałem bo prawdzie rzeczy prawo jazdy mam tylko od niecałych dwóch lat a marzy mi się już luksusowa limuzyna ale prosiłbym o zrozumienie.
Ale przechodząc do rzeczy mam już kilka kryteriów związanych z przyszłym samochodem. Po pierwsze chciałbym aby była to wolnossąca benzyna o pojemności do 3 litrów maksymalnie 3.5. Po drugie priorytet jasne skóry i navigacja. Upodobałem sobie kilka modeli

Bmw 7 e38 - po lift
Mercedes S w220 po 2002
Mercedes E w211

Zdaję sobie sprawę z kosztów utrzymania takich samochodów i nie mówie tu tylko o paliwie do nich. Każdy z nich ma swoje wady i zalety a już jestem między młotem a kowadłem. Mam 30.000 zł z czego 25.000 zł do wydania na samochód a reszta to na ewentualny rozrząd filtry i itp.

Przeglądałem już oferty z portali aukcyjnych i jest kilka ogłoszeń w/w modeli.
Mam tylko problem z tym który z nich wybrać:
Chciałbym samochód który zapewni mi komfort podróżowania a zarazem nie będzie się co chwila psuł, wiem że czasem trzeba włożyć sporo pieniędzy w samochód aby dalej jeździł ale nie chciałbym żeby to była skarbonka bez dna.

Przeglądając słabe punkty w/w samochodów wyszło:
BMW 7 e38 - VANOS-y , alternatory chłodzone cieczą w V8
w Mercedesach prócz normalnych rzeczy eksploatacyjnych awaryjne może ale nie musi być zawieszenie air matic.

Chciałbym aby ktoś kto zna te samochody wypowiedział się z którym z tych trzech samochodów jest najmniej problemów , który ma mniej słabszych punktów. Dzięki z góry
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2017, 22:34

Obawiam się, że przy niektórych silnikach te 5k wystarczy tylko na rozrząd :mrgreen:
Mniejsza z tym skoro zdajesz sobie sprawę z kosztów. Mercedesy będzie ciężko kupić ze względu na masę niedoinwestowanego szrotu. W 7er sobie poprzebierasz więc powinieneś ustrzelić coś fajnego
Co zrobiłbym na Twoim miejscu? Zrezygnował z tych 3 modeli i poszukał czegoś innego? Co by to było?
- Phateon
- s80
- Lex GS 300

Szczególną uwagę zwróć na GS, jeśli kupisz zadbany egzemplarz to masz super-bezawaryjne i niegenerujące kosztów auto.
Phateon był ręcznie składany i już to świadczy o jakości (a normalnie hejtuję vw)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Kwi 2017, 22:44

Invi napisał(a):Szczególną uwagę zwróć na GS


Jakoś nie urzekł mnie ten samochód
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2017, 23:05

karol100a napisał(a):Jakoś nie urzekł mnie ten samochód


Mnie też nie urzekł ten samochód ale jeżdżę sobie V8ką która w serwisie kosztuje mniej niż a4 tdi już nie wspominając o wynalazkach s w220...

Lubię później te opowieści o "serwisie" typu "stary no wiesz marka premium musi kosztować" albo "no przecież w PL jest sposób na tanią naprawę"... albo "patenty na wymianę rozrządu bez wyjmowania silnika" itp...

Ogólnie nic innego mi nie pozostaje życzyć jak powodzenia :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Kwi 2017, 23:09

szybki napisał(a):Mnie też nie urzekł ten samochód ale jeżdżę sobie V8ką która w serwisie kosztuje mniej niż a4 tdi już nie wspominając o wynalazkach s w220...


może i masz rację sam już nie wiem :?
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2017, 23:38

karol100a musisz przyjąć jedną złotą zasadę "wszyscy Ci doradzają a Ty płacisz". Od dawna użytkuje różne mniej lub bardziej wytrzepane auta i gwarantuje Ci że w Twoim budżecie Twoje typy będą wtopą finansową i to konkretną. Może jak wybrałbyś najtańsze opcje bez bajerów chociażby takich jak pneumatyka byłoby ok. tylko tak naprawdę znowu będzie szukanie igły w stogu siana a i tak nie ominiesz zwykłego serwisu. Dla mnie marki premium z EU są nie współmiernie drogie do tego co oferują a w dodatku nowsze modele skomplikowane na tyle że nawet dobrzy mechanicy często rozkładają ręce.

Dam Ci prosty przykład co już tu pisałem 100razy:

Jak zapytasz na forum MB o silnik m113 to każdy Ci powie pancerny, niezniszczalny... taki superaśny a ciekawe kto Ci powie że trzeba w nim wymieniać rozrząd chociaż jest na łańcuchu koszt gratów ponad 2k, ciekawe kto Ci powie że trzeba wyjąć silnik i rozłożyć jego przednią część 1k, ciekawe co Ci powiedzą jak dołoży się sparciałe poduszki silnika + detale takie jak cieknące głowice... więc z prostej głupoty robi się 5k od tak sobie... do tego taki szczegół jak 16 świec zapłonowych !!!! 8litrów oleju!!! ... No i powiedz mi gdzie jeszcze zawieszenie albo elektro mechanika typu sbc...
Więc jeszcze nic mocno Ci się nie popsuje a już masz w plecy około 5k .

I co ciekawe miłośnicy marek premium dalej mówią że wszystko jest ok. Wydałem 25k na auto włożę 20k w naprawy w ciągu kilku lat no bo premium a sprzedam za 15k no bo nikt nie chce dużego silnika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rimac C_Two - elektryczny supercar
    Rimac C_Two to elektryczny supercar produkowany przez chorwacką firmę Rimac Automobili. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów na świecie, oferujący niezrównane wrażenia z jazdy i niezwykle wysoką ...

22 Kwi 2017, 23:47

karol100a napisał(a):BMW 7 e38 - VANOS-y , alternatory chłodzone cieczą w V8

Kup e38 z silnikiem m60 V8. Nie ma vanosów, nie ma alternatora chłodzonego cieczą.
Vanosy nie są jakies super awaryjne ani też kosmicznie drogie.
Sam od kilku miesięcy jestem posiadaczem e38 V8. E38 ciągle mnie zaskakuje, na prawdę pozytywnie. Koszta serwisu w moim odczuciu są na prawdę na przyzwoitym poziomie. Co prawda jak ktoś pisał rozrząd może kosztować kilka tys ale jest prawie wieczny. W m60 na podwójnym łańcuchu.
Dużym plusem jest wręcz ogromna ilość używanych części do kupienia za drobne. Można samochód do woli doposażać w co tylko dusza zapragnie.
Trzeba się wystrzegać zaniedbanych egzemplarzy, których niestety dużo jest w sprzedaży. Nie kupować od ludzi, których nie było stać na utrzymanie siódemy ! To najważniejsze, patrzeć od kogo kupuje się taki samochód.

Co prawda mój budżet na samochód wynosił 20 tys. ale wymagania miałem podobne do Twoich.
Myślałem o Lexusie LS I bądź II jednak jest ich tak mało, że ciężko coś konkretnego upolować a ceny i dostępność części trochę mnie zniechęciły. Ale kto wie, może i na lexusa przyjdzie jeszcze czas bo samochód niewątpliwie ciekawy.
Mercedesa w220 ciężko kupić dobrego za ok 20 tys. choć jest na prawdę super to wydaje się zbyt dziadkowy. Takie przynajmniej były moje odczucia.

Kolejna myśl, audi oczywiście a8 celowałem w B2 4.2 V8, dźwięk silnika na prawdę powala ale eksploatacja jest droższa niż e38 a stylistyka taka nijaka choć to wiadomo kwestia gustu.

Myślałeś może o jaguarze XJ? OD razu piszę, tanio nie będzie ale jest to pojazd tak urokliwy, że warto dołożyć trochę do kosztów eksploatacji.

Bez względu na co się zdecydujesz w tej klasie samochodów na prawdę bądź pewien, że samochód jest zadbany. Czy to będzie merc, czy lexus, czy bmw jak źle trafisz to skutecznie uszczuplisz portfel.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

22 Kwi 2017, 23:54

kirin88 napisał(a):Kup e38 z silnikiem m60 V8

Powiem ci że BMW było moim cichym faworytem wśród modeli które upatrywałem sobie. Marzyłem aby to było 3.0 lub 3.5 po lifcie (z okrągłymi lampami) , jasną skórą , navi 16:9. Lecz po przeczytaniu paru recenzji o altkach chłodzonych cieczą , o vanosach podwójnych BMW zeszło na dalszy plan.
Powiedz mi jakie tam były zawieszenia zwykłe czy pneumat i czy są drogie ?
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2017, 23:58

Honda Legend?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Kwi 2017, 00:12

mike napisał(a):Honda Legend?

:no:
karol100a
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Miejscowość: Białobrzegi
Prawo jazdy: 17 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI ASV 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Kwi 2017, 00:17

karol100a napisał(a):Marzyłem aby to było 3.0

Właśnie mam 3.0 i złego słowa nie powiem wbrew obiegowej opinii, że to 218KM to za mało na e38. Mi te 8 sekund z hakiem do 100 wystarczają w zupełności a po przełączeniu skrzyni na tryb sport na prawdę daję radę.
Jednak jak myślałeś o 3.0 to lepiej skusić się na 4.0 :naughty:
Vanosów nie ma się co bać, na prawdę. Nie psują się często a sprawiają, że samochód pali mniej od starszych jednostek bez vanosa.
Alternator chłodzony cieczą używka ok 400-500zł nowy coś ok 1300.
Zawieszenie zwykłe, nie wiem szczerze mówiąc czy występowało pneumatyczne. Może w jakiś wypaśnych wersjach iL ale głowy nie daję.
Czy zawias jest drogi. Zależy w jakie części celujesz bo są śmiesznie tanie zamienniki ale też drogie oryginały. Zależy ile chczesz włożyć w samochód, ile i jak długo planujesz nim jeździć. Warto odpalić allegro i po prostu sobie popatrzeć co ile kosztuje.
Wiadomo, każdy swoje chwali ale na prawdę e38 ma swój urok...
Przy zakupie e38 warto skupić się na skrzyni biegów bo wymiana/ remont automatu to kilka tys zł, niezależnie od marki samochodu.
Warto tez obadać silnik, czy głowice są ok, czy rozrząd nie klekocze...
Jak wpadnie Ci jakaś e38 w oko to wrzuć tu link, chętnie zobaczę i ocenie.
Trzeba też obadać blachę pod kątem korozji, niektóre e38 lubiły gnić.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

23 Kwi 2017, 09:55

Ja teraz choruję m.in na Lexa GS 430 (mam różne typy). Ostatnio pojawił się w MM Nice Cars za 30k w konkretnym stanie z pełnym serwisem z ASO (faktury itp.) z jakimś symbolicznym przebiegiem. Nie zdążył się pojawić w ogłoszeniu i już zarezerwowany.
A tu kolejny i też rezerwacja:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Trzeba codziennie sprawdzać ogłoszenia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Kwi 2017, 10:30

A tu kolejny i też rezerwacja: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 77160916c1


Dzwoniłem tam w czwartek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Kwi 2017, 10:36

Czyżbyś szukał dla siebie 430tke? :sly:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Kwi 2017, 17:06

Jak się nie mylę, to jest wystawiany po raz drugi.
Fajne ma radyjko, dosyć stonowane, ale nie zadzwonie, żeby spytać o radio...
Czy w GS-ach siedziska są takie lipne, czy to po prostu przebiegi?
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000