Lupo 1.0 zalewanie świec przy ruszaniu

20 Sty 2016, 11:11

Czołem!
Mam problem który nie był raczej poruszany jak dotąd na forum. Problem to zalewanie świec w samochodziku VW Lupo z 1999 roku z silnikiem benzynowym 1.0. Problem pojawia się w wyniku nieprawidłowego rozruchu przy pomocy żony - żona nie jest obyta z benzyniakami i nie ma jeszcze "czucia" więc zdarza się że samochód zgaśnie jej jak rusza - I TU JEST PROBLEM - jeżeli zgaśnie jej na zimnym silniku, to ten broniąc się przed zgaśnięciem zalewa się paliwem i....nie chce odpalić po takiej akcji. Odczekanie 10-15 min pomaga, ale czy jest jakiś sposób, poza nauczeniem raczkującego geniusza motoryzacji prawidłowego ruszania, na to żeby samochód się nie zalewał tak łatwo? Na rozgrzanym silniku problem nie występuje, nawet jak uda się jej zgasić wozik przy ruszaniu. Wymienione świece.

Pozdrawiam,
Zdesperowany mąż :(
LupoUser
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 10 2000
Auto: Lupo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna

20 Sty 2016, 16:02

Witamy. Czy auto nie pali za dużo ? Może problem tkwi w składzie spalin i na zimnym silniku auto dostaję za bogatą mieszankę. Uszkodzona może być sonda lambda lub czujnik temp. płynu chłodzącego.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

20 Sty 2016, 16:35

Jeżeli to samochód z wtryskiem sterowanym komputerowo, to wątpliwe żeby się zalewał - to nie jest skuter Romet poj. 50 cm3. Czy przypadkiem silnik nie gaśnie na skutek nieumiejętnego operowania sprzęgłem ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

20 Sty 2016, 16:40

Właśnie tak, silnik gaśnie w wyniku nieumiejętnego operowania gaz+sprzęgło. Silnik jest chyba na monowtrysku...
LupoUser
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 10 2000
Auto: Lupo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna

20 Sty 2016, 16:42

No to na pewno się nie zalewa, bo gdy odcięte jest zasilanie kiedy silnik nie działa, to i paliwo nie jest podawane do komór spalania - pozostaje tylko plac manewrowy ewentualnie zmiana obuwia na takie na płaskiej podeszwie zamiast szpilek :naughty:
Ostatnio edytowany przez Anjin, 20 Sty 2016, 16:43, edytowano w sumie 1 raz
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

20 Sty 2016, 16:43

Trudno określić czy auto nie pali za dużo, bo jest to "świeży" nabytek. Podczas normalnej jazdy tym wozikiem, nic złego się nie dzieje, obroty są OK, nie falują, nie gaśnie bez powodu, pali bez problemów. Jedynie po nieumiejętnym starcie na zimnym silniku w wyniku którego auto gaśnie(za mało gazu za dużo sprzęgła) występuje ten objaw zalania.
LupoUser
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 10 2000
Auto: Lupo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Jadąc wolniej, szybciej dotrzesz do celu!
    Co można zrobić, by na autostradzie w czasie zwiększonego natężenia ruchu nie tworzyły się korki? W niektórych przypadkach może pomóc… obniżenie dopuszczalnej prędkości! Taką zależność wykazało belgijskie ...

20 Sty 2016, 16:47

Też mi się wydaje że czeka nas plac...tyle że co do zalania to nie jestem pewien. Wydaje mi się, że w ostatniej chwili kiedy silnik ma zgasnąć(czyli szarpie przed zgaśnięciem) podaje mieszankę zbyt bogatą w paliwo. Po tym kręci i nie odpala, albo odpala i chodzi jakby miał zaraz zgasnąć(niskie obroty) i gaśnie. Czekamy 10-15 min(czyli paliwo spływa) i startuje normalnie.
LupoUser
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 10 2000
Auto: Lupo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna