Luzy w zawieszeniu

13 Gru 2013, 12:33

mam takie pytanko
czy sworzeń wahacza i końcówka drążka kierowniczego to one powinny byc sztywne czy nie?
czy ten pręt powinien obracać sie wokół wlasnej osi i w lewo, prawo, góra, dół?
kiedy element jest do wymiany bo ma tkz luz?
ogladałem na google jak wymienia sie koncówke drążka to nowy element facet kombinerkami ten pręt przekrecil
czy w takim przypadku zbiezność kół jest nadal zachowana?

Dlaczego nie stosuje sie w autach podwójnego drążka kierowniczego, jesli po najechaniu na dziure koncówka puści to kolo poleci sobie we własną strone i moze dosc do wypadku tak?

jak poznac czy luz jest na końcówce, drążku czy na sworzniu?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

14 Gru 2013, 06:35

piotrauto napisał(a):jak poznac czy luz jest na końcówce, drążku czy na sworzniu?

Na szarpakach w stacji diagnostycznej .. Za 10-20pln diagnosta wszystko obejrzy i powie..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

15 Gru 2013, 14:25

no wg niego jest OKEY!
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

15 Gru 2013, 14:28

na SKP mi sprawdzał na szarpakach
ale byłym u innego to mówił ze listwa,
trzeci mówił ze magłownica
a czwarty zarzekał się że do drążki ale końcówki że są IDEalne

Luzy są na kołach przednich na 9:30 lewo prawo ok 1cm
oraz na kole kierownicy luz
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

17 Gru 2013, 14:44

Nie pozostaje nic innego jak podjechać na diagnostykę,jeżeli nie masz doświadczenie to już przy skręcie kół wyczujesz czy są luzy np w kwestii końcówek drążków.
SklepMartec
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: Audi a3
Silnik: 1.9 140KM
Paliwo: Diesel