Maksimum tłumienia kraterów - sedan czy SUV?

27 Gru 2018, 20:55

Ekhangel napisał(a):Czyli ML320/350 byłby dość miękki, a w każdym razie miększy, niż X5 (to podpowiada zresztą intuicja), tak?


ML ze zwykłym zawieszeniem jest bardzo twardy, wersja z pneumatyką jest komfortowa, ale albo musisz trafić na auto "po serwisie" albo przygotuj się na duży koszt remontu zawieszenia.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Gru 2018, 20:57

Ekhangel napisał(a):Czyli ML320/350 byłby dość miękki, a w każdym razie miększy, niż X5
dokładnie, według mnie bmw to jeden z twardszych suvów
Ekhangel napisał(a):jeden pisze, że zawieszenie super miękkie, a drugi zaraz po nim, że twardawe
a to dlatego ze nie mają porównania z innymi i dlatego takie opinie albo porównania jeździł hondą potem przejechał się Kasztanem i mowi ze mięciutki. Sam musisz obrać kilka modeli które Ci pasują i zrobic jazdy próbne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 21:06

Pytanie tylko czy koszty użytkowania takiego ML-a będą dla Ciebie przystępne. Tutaj masz koszt regeneracji zawieszenia pneumatycznego (AIRMATIC):
http://regeneracja-airmatic.pl/mercedes ... w164-2005/

Do tego W164 ma stały napęd 4x4, a więc droższa zawiecha, wyższe spalanie (na średnie poniżej 10l w 320 CDI bym nie liczył). Sama masa auta to 2165 kg (!!!). Skrzynia 7 GTronic też nie jest tak trwała jak stare 5-biegowe automaty.

Jeśli może być sedan/kombi to rozsądniejszą opcją będzie E-klasa W211.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Gru 2018, 21:24

Każde hydro kosztuje, przy żadnej marce nie zrobisz pneumatyki za kilka stówek, da jeżeli zadbamy o taki zawias to odwdzieczy nam sie super komfortem przez 200 tys i wiecej bez problemu przy C5 problemy wypływają już przy 150-200 tyś w marcu lepiej sie to trochę ma. Taki plus ze nie siada nam wszystko na raz ze musimy wydać odrazu 10k
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 21:31

A moja propozycja jest bez hydro i innych bajerów - Volvo S80 I - [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Auto mnie zachwyciło tym jak bardzo jest komfortowe, w dodatku fotele w welurze i mega wygodna pozycja za kierownicą.
W tych pieniądzach według mnie ciężko kupić coś tak wygodnego i relatywnie taniego w utrzymaniu.

Suvy zazwyczaj są taczkowate, nawet Beemki
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

27 Gru 2018, 21:35

Koszty zawieszenia bym ewentualnie przeżył. W końcu to loteria - rozsypie się, albo i nie - ja autem i tak zbyt dużo nie jeżdżę, praca w domu. Ale właśnie donosy o usterkowej skrzyni mnie również zniechęciły do tego modelu. Nawet jeśli się od razu nie rozleci, to będzie szarpać, a wtedy jest zawsze "konflikt wewnętrzny " - babrać się z trudną diagnostyką i naprawiać za grube pieniądze czy przyzwyczaić do jazdy jak w Autosanie.

W211 to już trochę staruszek... W212 zdecydowanie świeższy designersko, i w sumie do 60k coś tam da się teoretycznie wyrwać.

Volvo S80 jest fajne i też rozpatrywałem, ale kombi nie ma (?), i liftbacka z tego co widzę też nie ma, więc nie da rady.
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 95

27 Gru 2018, 21:39

W volvo "s" oznacza sedan, "v" oznacza kombi. Odpowiednik kombi modelu z linku to V70

A jak z lexem rx? W sumie sam nie wiem ale jednak pneumatyka
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Gru 2018, 21:40

Vogue napisał(a):Auto mnie zachwyciło tym jak bardzo jest komfortowe


S80 II jest na płycie Mondeo Mk4 i ma niektóre części wspólne np. amortyzatory.

S80 I ma te praktycznie te same zawieszenie co moje S60 I - i nie, to nie jest jakieś super komfortowe zawieszenie. Miałem W210 wcześniej, więc mam porównanie, Mercedes to była rewelacja. S60/S80 ratują za to bardzo wygodne fotele, samo zawieszenie powiedziałbym, że jest średnio komfortowe (na oponach 205/55 R16).

Kombi masz V70 - III-generacja to to samo podwozie co Volvo S80 II i Ford Mondeo Mk4.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Gru 2018, 21:43

Na w212 to bym powiedział że masz tak na styk budżet, 1.8 kompressor trochę mało do takiej budy, diesla od Mercedesa bym się bał (a kiedyś brałem pod uwagę 2.2 to zniechęciło mnie mnóstwo złych opinii) i to moje subiektywne zdanie.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

27 Gru 2018, 22:19

S80 to tylko sedan no i bardzo fajna propozycja. Solidne auto proponuje silnik d5. Alternatywą w postaci suva moze być xc90 który tez jest fajnym autem wartym polecania
Rx chyba każdy odpuści kto zagłębi się w temat
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Gru 2018, 00:25

Kao rx każdy odpuści kto na nich się nie zna...natomiast Ci co jeżdżą nimi a jeździli innymi autami premium już tak ochoczo sobie ich nie odpuszczą...szczególnie wersji starszych 300,330,400h... więc jak ktoś szuka odcięcia dupki od drogi to fajna propozycja oczywiście w kategorii suv w klasie premium.

P.s.

Jak możesz to byś zgłębił temat bo prawdę powiedziawszy sprawdziłem zagaraniczne fora, sprawdziłem polskie fora, sprawdziłem akcje naprawcze tych aut, obd zwoniłem ludzi handlujacy gratami do rx i śladów ponad przeciętnej awaryjności brak.
Oczywiście nasyawiałem się na znalezienie awarii związanych ze skrzyniami co już opisywałeś. Znalazłem kilka tematów o solenoidach skrzyni...no ale to chyba nie o to chodzi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Gru 2018, 08:25

Kao napisał(a):Rx chyba każdy odpuści kto zagłębi się w temat

ale tak jest z każdym samochodem (nawet nowym) ;)
Nie bez powodu mówi się, że im więcej wiesz o samochodach tym trudniej coś kupić.
Prawda jest taka, że jakby się wgłębiać w SUVy premium tj. X5, Range Rover, ML, czy w późniejszych generacjach Q7 to nie ma tragedii ale to nie będzie tanizna rodem z Fiata Punto. Niestety większość myśli rzadko = drogo a wychodzi potem jak z IS (6k) vs. e46 (12k) w jednym z ostaniach tematów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Gru 2018, 20:16

V70 - kanciasty nie do zniesienia tył, Lexus z zewnątrz wygląda z kolei jak jakiś Ssang Yong, a środek też trochę nazbyt cudaczny… Co ludzie w tych autach widzą?

W212 ma elegancki i zrównoważony design, jak na szkopa przystało; Citroen C5 z zewnątrz mocno przeciętny, ale beżowe wnętrze i premiumowe fotele przemawiają do mnie (z wyjątkiem poliftowej wersji ze schowkiem zamiast jednostki radia - porażka). Jeśli to hydrozawieszenie jest faktycznie tak wygodne, to byłby to całkiem poważny konkurent.
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 95

29 Gru 2018, 20:54

Ekhangel napisał(a):Co ludzie w tych autach widzą?
też tego nie wiem :wink:

Każdy pneumatyk może odbić się na kieszeni tylko teraz musisz się zastanowić hydro czy pneumat? hydro w francuzach będzie bardziej komfortowe ze względu na inne działanie ale za to jest wiele elementów które są dość drogie a dostępne niestety tylko w ASO za to tu plusuje technika pneumatyki bo coś się rozszczelniło wymieniasz cały miech za 1.5 tysia i pozamiatane dodatkowo można pokusić się o regeneracje lub zamienniki jeżeli ktoś chce taniej. Trzeba też wspomnieć o kompresorach które nie są wieczne a w ASO koszt to ok 3 tysi. Cenowo wyjdzie podobnie hydro czy pneumatyk z pneumatykiem mniej komplikacji moim zdaniem.

Silnikowo wybrałbym Citrynę bo mercowi w benzynie można zarzucić rozrząd ale pocieszające jest to że nie jest drogi, wykończeniem, prowadzeniem, wyglądem, spadkiem wartości wybrałbym Merca.

A dodam jeszcze że mając pneumatykę trzeba mieć też mechanika który ogarnia temat, wie co z czym się je, gdzie zajrzeć co sprawdzić bo większość mózgów nawet nie zna budowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Gru 2018, 22:29

Tylko, że W212 za 60 tysięcy to będzie jakaś taksa z Niemiec albo auto po przejściach. I to na zwykłym zawieszeniu, bez pneumatyki.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002