Maksimum tłumienia kraterów - sedan czy SUV?

27 Gru 2018, 17:06

Moje pytanie dla ludzi, którzy niejednym już jeździli (ja niby też niejednym już jeździłem, ale nie aż tak):

Chcąc zapewnić pośladkom maksymalny komfort jazdy, maksymalną izolację zada od paskudnych dziur w naszych pożal-się-Boże drogach miejskich, głębokich na pół metra studzienek, niewyrównanych torowisk, itd. wybralibyście raczej krowiastego SUVa typu BMW X5, czy raczej limuzynę typu Phaeton? Co daje przeciętnie wyższy komfort jazdy w tym jednym aspekcie - odczuwalność Polski pod tyłkiem?
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 95

27 Gru 2018, 17:17

To juz zalezy od konkretnego modelu, x5 jest dość sztywnym suvem, to że cos jest wyższe nie oznacza bardziej komfortowe. Trzeba szukać limuzyny z fajnym zawieszeniem, jakbyś podał budżet to cos mozna by bylo porozmawiać dokładniej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 17:36

40-60 tysięcy (w zależności od opłacalności "inwestycji"), musi mieć niekufrowy bagażnik (więc np. Phaeton na pewno odpada, ale pytałem poglądowo). Szukam czegoś w wyższej klasie wykończeniowej - stąd mogą być, a nawet muszą starsze roczniki. Ale w każdym razie mi przede wszystkim chodzi o ogólne tendencje - czy z natury mniej tyłek się odbija w SUVach, czy sedanach/kombi. Zdaję sobie sprawę, że crossoverowe wynalazki typu Mokka to po prostu przerośnięty w górę kompakt, stąd o nie nie pytam - pytam o poważne SUV-y o charakterze klasycznego SUVa - z dużymi, szerokimi kołami i może nawet zawieszeniem pneumatycznym (choć to akurat nie jest cecha charakterystyczna SUV-ów).
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 95

27 Gru 2018, 17:53

Ekhangel napisał(a):pytam o poważne SUV-y o charakterze klasycznego SUVa - z dużymi, szerokimi kołami
i wlasnie przez te kola auto czesto staje sie mniej komfortowe, koło 20-21 cali i niski profil robi swoje, czesto jeżdżę sobie x6 które ma pneumatyke i szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie tego auta bez niej bo na pneumatyce juz jest twardo. GLK bez pneumatyki jest duzo lepszy pod tym względem

Trzeba uderzać w dużego sedana lub limuzynę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 17:54

Ogólnie to SUVy są dosyć twarde, choć jest parę wyjątków. Ja mam doświadczenie z nowych aut. I tak do miękkich SUVów zaliczam Outlandera i Dustera, do twardych żoniną Vitarkę, Tucsona, Sportage. Uogólniając, to większość podniesionych aut ma mniej komfortowe zawieszenie, od ich niskich odpowiedników.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3806
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Gru 2018, 18:10

Dzięki.

Szkoda, na robolski rozum wydaje się, że w SUV-ie powinno być wygodniej (zad fizycznie dalej od kół, koła większe), ale pewnie jednak fizyka robi swoje.

Czy kojarzycie zatem jakieś sedany/limuzyny z bagażnikiem "przelotowym", niekufrowym - poza Mondeo, które mnie szczególnie nie interesuje? Rzecz w tym, że musi zmieścić się wózek dziecięcy złożony, ale zmontowany, a więc wymagane gdzieś 70-80 cm swobodnej przestrzeni w pionie. No i ogólnie kufrowy bagażnik w przypadku, gdy auto jest jedyne w rodzinie jest mocno "nieżyciowy".

A jeśli nie ma takowych, to które kombi będzie maksymalnie miękkie i zarazem nie odstraszało [...] plastikami wnętrza (piano black to wg mnie koszmarna pomyłka współczesnej motoryzacji) albo kosmicznym japońskim wzornictwem?
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 95
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


27 Gru 2018, 18:17

Bardzo wygodny jest Citroen c5 na hydro. W Twoim budżecie dorwiesz końcówkę produkcji, silniki praktycznie wszystkie ok z wyjątkiem 1.6 (zarówno benzyna jak i diesel; te pierwsze awaryjne, a drugie po prostu za słabe do takiej krowy).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Gru 2018, 18:27

A ta generacja C5 występuje w wersji liftback?
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 95

27 Gru 2018, 18:30

Tylko sedan i kombi
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Gru 2018, 19:01

Niezłym liftbackiem dla Ciebie może być Superb. Juz jako tako jest wygodny. Albo strzelać jednak w tego suva może ML? Dość miękkie auto
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 19:10

Superb jest ok, ale należy uważać z doborem felg, bo cały komfort pójdzie jak krew w piach
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Gru 2018, 19:24

Wielkość felg za komfort zawsze tak było więc trzeba pomyśleć czego naprawdę sie chce czy rozsądnego auta czy czegoś co będzie cieszyło oko lub było szybko.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 19:32

Jeśli ma być bardzo komfortowo to C5+hydro.
Z tradycyjnym zawieszeniem Superb II też jest spoko - ale jest podatny na podmuchy wiatru na autostradzie przy większych prędkościach.
Najlepszy kompromis - Mondeo Mk4 - bardzo dobre prowadzenie i lepszy komfort niż u niemieckiej konkurencji.
Ewentualnie jakiś Mercedes np. W211, ale to już nie ten komfort co w W210, które płynęło po drodze i miało ciche zawieszenie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Gru 2018, 19:45

Powiem Ci że z moich obserwacji Merc dalej trzyma poziom jeżeli chodzi o zawias i prowadzenie no ale w Mercu nie dostaniesz liftbacka niestety.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2018, 19:47

Myślałem o ML 320/350 z okolic 2008 roku, ale odstraszyła mnie trochę usterkowość osprzętu i elektroniki (według obiegowych opinii - padające czujniki parkingowe itp. przykrości) i radionawigacja technologicznie i wizualnie starsza w porównaniu z BMW X5.

Citroen C5 ma bardzo ładne beżowe wnętrza (w bogatych wersjach z automatem) - ale zewnątrz IMHO trochę paskuda. Do zastanowienia/przebolenia. Superb zarówno w środku jak i na zewnątrz kaszana.

Dzięki za sugestie.

Czyli ML320/350 byłby dość miękki, a w każdym razie miększy, niż X5 (to podpowiada zresztą intuicja), tak? Wiadomo, że najlepiej przejechać się samemu, ale nie lubię niepotrzebnie zawracać gitary handlarzom, zwłaszcza że zakup i tak za parę miesięcy i na razie tylko "głośno myślę". A czytając opinie użytkowników na portalach też można zbaranieć - jeden pisze, że zawieszenie super miękkie, a drugi zaraz po nim, że twardawe.
Ekhangel
Początkujący
 
Posty: 95