Małe auto do 5 000 zł / Warszawa

13 Lip 2018, 23:02

Poszukuję małego auta do miasta (Warszawa). Zaznaczę, że jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o motoryzację, dlatego przed zakupem chciałbym wziąć auto do jakiegoś warsztatu. Wymagania to:
- do 5 000 zł
- rocznik > 2000 rok
- przebieg < 200 000 km
- jak najtańsze koszty wynikające z posiadania auta (tj. spalanie, awaryjność, koszty napraw, konserwacji, OC itp.)
- jak najmniejsze rozmiary (smart odpada)
- auto krajowe

Mam na oku kilka aut. Co o nich sądzicie?
1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Nagiąłem nieco budżet, dlatego że wydaje mi się, że panda jest najlepszym autem pod względem kosztów wynikających z jej posiadania. Mało pali, jest mała, mało awaryjna, tanie części. Poza tym auto od pierwszego właściciela, prywatnie. Niestety auto swoje kosztuje + brak OC + 2% podatku po zakupie.

2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Mały przebieg, 2x tańsza od pandy + posiada polisę OC. Ogólnie clio mało awaryjne, niedrogie w utrzymaniu, ale nie tak tanie jak panda.

3. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Mały przebieg, cena nieduża, żywotny silnik, jednak w tym modelu auta często szwankuje tylna belka, a koszt naprawy to ~ 1000 zł. Poza tym jak clio, mało awaryjne, niedrogie w utrzymaniu. Niemniej jednak na pewnej stronie w opiniach jedynie 61%
użytkowników kupiłoby to auto ponownie.

4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cenia niewielka, długo ważne OC, tylna belka nie była tu wymieniana, i nie wiem czy to + czy -, bo być może trzeba będzie ją zrobić, jednak na tę chwilę jest ona ok.

5. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cena niewielka, ogólnie nieduże koszty posiadania takiego auta (ale nie tak małe jak u pandy ;p), duży przebieg.