Male obroty

06 Lis 2006, 14:45

Witam!
Moze zadam glupie pytanie, ale nurtuje mnie jeden problem.
Przesiedlismy sie z mocnego diesla, na slaby silnik benzynowy (1.4 70km) - jest to kombiak Citroen Xsara.
Z przyzwyczajenia jezdzimy na niskich obrotach - 2 bieg zaraz po stracie, 3 ciut ponizej 40 km/h. 4-ty bieg okolo 50-60; 5-ty przy 70km/h. Generalnie zmiana biegow nastepuje przy okolo 1500-2000 obrotach (obrotomierz wyskalowany jest do 8000). Czy jest to prawidlowe i czy sa jakies niebezpieczenswta zwiazane z taka eksploatacja? Dodam, ze jezdzimy glownie po miescie w korkach.

Bede wdzieczny za rady.
mcz
marcin45678
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa
  • 06 Lis 2006, 15:10

    Silnik benzynowy na niskich obrotach nie rozwija w pełni swojego momentu obrotowego, zbyt wczesne przełączanie biegów jest sporym obciążeniem dla niego, a co za tym idzie szybsze jego zużycie.
    1500obr/min to trochę mało, 2500-3000obrotów/min będzie ok. 8)
    SCARAB TEAM
    Karson
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2335
    Zdjęcia: 20
    Miejscowość: Kielce

    06 Lis 2006, 16:29

    Gdyby to był diesel o podobnej mocy to może i wypadało by tak jeździć, ale benzynowy lubi jak się go trochę kręci.
    Pozdro.
    arek_89
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 903
    Miejscowość: Małopolska

    06 Lis 2006, 19:50

    Kręcić, kręcić, kręcić!
    Jak Huskvarnę... ;)

    A tak poważnie - jak pokręcisz na 2.5-3 (czasami, np przy redukcji do wyprzedzania nawet pod 5.5) krpm to "słaby silnik benzynowy" przestanie się wydawać taki słaby! Silnik będzie pracował z większą kulturą (mniejsze wibracje) i ... mniej spali!
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Latający samochód elektryczny - czy to jest możliwe?
      Toyota opatentowała nowy projekt latającego samochodu-drona, którego koła mogą pełnić funkcję śmigieł. Pojazd ma mieć napęd elektryczny zasilany bateriami lub ogniwami paliwowymi. Projekt opracowała Toyota Engineering ...
      Obłożona szlachetnym drewnem kierownica
      Drewniane kierownice są elementem często spotykanym w najdroższych autach klasy premium. Wykonuje się je zwykle metodą podobną do stosowanej przy produkcji uchwytów parasoli – przez gięcie podłużnych kawałków drewna w odpowiednio ...