Male pytanie!

06 Sty 2009, 13:41

Witam wszystkich serdecznie!
Mam kilka pytan i moze ktos bedzie umial mi pomoc. Wczoraj kupilam w Niemczech auto- mam zamiar sprowadzic je i zarejestrowac w Polsce. Moze ktos wie jakie formalnosci musze wypelnic, ile to moze mniej wiecej kosztowac- akcyza , podatki, oraz polecic mi jakies dobre ubezpieczenie( jestem kierowca z rocznym stazem). Kupilam Audi A3 z 2005 roku o pojemnosci silnika 2.0 TDI.
Bede wdzieczna za kazde wskazowki!
Pozdrawiam
Kamila
Kami1983
Nowicjusz

06 Sty 2009, 15:09

Samochód Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 175 KM

Ubezpieczenie 870,00 zł (przy -60% zniżek w COMPENSA)
Rzeczoznawca 150,00 zł (bo jak by nie on zapłacił bym 3500 zł akcyzy)
Opłata za wypełnienie akcyzy 35,00 zł (samemu trudno się połapać)
Opłata dla UM za akcyze 17,00 zł (w kasie UC)
Akcyza 2 143,00 zł (13,6% od wartości auta w EuroTax bądź rzeczoznawcy, mi nie uznali wszystkiego od rzeczoznawcy ale to i tak dobrze, jeśli Twój silnik ma np. 1998cm3 to płacisz 3,1% -> będą to groszowe sprawy, jeśli ma np. 2002cm3 to przykro mi płacisz tak jak ja 13,6%)
Wpłata akcyzy w banku 10,00 zł
Przegląd 169,00 zł
Wydanie decyzji o zwolnieniu z VAT w US 160,00 zł
PCC3 380,00 zł (2% od kwoty rzeczoznawcy - jeśli nie to od kwoty EuroTax auta)
Tłumaczenie 105,00 zł
Recykling 500,00 zł
Tablice i tymczasowy dowód 245,00 zł

Wszystko robiłem od 22.12.2008 r. do 2.02.2009 r. (8 dni roboczych) za całość zapłaciłem 4 784,00 zł.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz

Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

06 Sty 2009, 18:22

Qki dziekuje slicznie za wyczerpujaca odpowiedz!!!! Piwo masz u mnie!
moje audi ma 1968 cm3, wiec mieszcze sie w tej 3.5% stawce. I teraz pytanie- weszlam na stronke eurotaxu, znalazlam swoj model, byla jakas tam cena wyliczona, ale nie wiem czy to od niej to bedzie liczone czy od tej ktora mam w umowie kupna. Slyszalam ze o ile cena na moim rachunku bedzie o ilestam procent zgodna to wyliczaja ta akcyze od mojej podanej.