Małe, żwawe auto do 5 tysięcy

29 Gru 2012, 02:52

Witam, poszukuję odpowiedniego dla mnie samochodu. Powinien być dosyć mały (najlepiej hatchback, choć niekoniecznie), żwawy i nie palić jakiś ogromnych ilości paliwa, choć oczywiście liczę się z tym, że z takimi wymaganiami nie znajdę nic pijącego 6l LPG/100km :). Poza tym liczy się dla mnie solidność - w takiej cenie dostanę jedynie ok. 20-letnie auta, jednak chcę tym samochodem jeździć a nie tylko celować nim nad kanał w garażu :) Zapewne przy tak wiekowych autach liczy się stan danego egzemplarza i nie ma co uogólniać, w każdym razie ekipę poglądową mam załatwioną i oględziny przed ew. zakupem na pewno będą bardzo konkretne. Mimo wszystko na pewno są jakieś marki/modele powszechnie uznawane za bardziej żywotne od pozostałych i raczej tych chciałbym się trzymać. Budżet 5 tysięcy.

Póki co zastanawiam się nad:
1) Honda Civic V 1.5/1.6
2) Opel Astra F 2.0 GSi
3) Toyota Celica V 2.0 GT
4) Mitsubishi Colt CA0 1.6/1.8

Co sądzicie o tych modelach? Chodzi mi głównie o to, czy nie sypią się jakoś na potęgę. Słyszałem że Civic podobno rdzewieje w oczach, a szkoda bo wg. mnie wśród tych 4 aut budę ma najładniejszą :)
A może polecicie mi coś innego?
jacob205
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Nie mam

30 Gru 2012, 12:55

Ja bym polecił jak już astrę gsi ale jedynie 2.0 8v najlepszy silnik w dziejach opla ciężko znaleść egzemplarz w przyzwoitym stanie za rozsądne pieniądze dużo łatwiej będzie znaleść civica 1.5 spali około 1.5 litra mniej od astry.A co do korozji tych aut to oba lubią gnić ale dużo zależy od sztuki i jak kto dbał poprostu jeździć i oglądać .A colt i celika to też fajne autka ale są mało popularne może być problem z cześciami głównie to blacharskimi .
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

30 Gru 2012, 13:05

seicento abarth, fajnie śmiga jak za te pieniądze.
acha
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: różne
Silnik: różne
Paliwo: Inne

30 Gru 2012, 13:21

Ja tak jak kolega wyżej,również polecam Seicento i świetnie spełnia Twoje wymagania:jest mały,silnik 1.1 jest żwawy (jeśli jedziemy w 2-3osoby),po mieście przy spokojnej nodze łyknie 7l pb (teraz w zimie zdarzy sie czasami 8l ale to max),za tą kase co masz kupisz egzemplarz z 2000roku w góre no i poza tym części są bardzo tanie i nawet w razie awarii każdy mechanik Ci go zrobi.
Ale jeśli dla Ciebie będzie mało mocy to można pobawić sie w swap (bez większych problemów wsadzisz mu silnik 1.2 75KM lub 86KM - z Punto) lub poprostu modzić to 1.1 i spokojnie można wymodzić 60-65KM.
Ja osobiście mam seryjne 1.1 54KM,rok 2003 i jeżdzi że aż miło,wizualnie igłą nie jest ale technicznie idealny.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Gru 2012, 13:26

Jak również polecam GSI 2.0 8v. Sam mam i autko fajnie chodzi. Realne spalanie to ok 12l pb95 w mieście przy dynamicznej jeździe. Silnik jest bardzo ciężko zajechać, to jeden z ostatnich dobrych silników od Opla (ludzie robią nim 400tys na lpg bez remontu). Do tego ma bezkolizyjny rozrząd. Większość części bardzo tania. Jedyna wada to blacha. Rudej można się spodziewać prawie wszędzie. No i cięzko jest znaleźć egzemplarz zadbany który nie miał poważnej przygody, a jak już się znajdzie to kosztuje sporo ponad 5 tys.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota S-FR Racing Concept
    Rok po premierze S-FR Toyota pokazała na Tokyo Auto Salon 2016 jego wyczynową wersję – S-FR Racing Concept. Model powstał w japońskim studiu Toyota Gazoo Racing, które opracowało do niego bogaty pakiet aerodynamiczny, ...