Mało awaryjny i tani w serwisowaniu samochód do 10 tysięcy złotych

19 Mar 2020, 01:29

Cześć wszystkim :) Do tej pory nie czułem potrzeby posiadania auta, ale coraz więcej sytuacji mnie do tego zmusza. Czym warto się zainteresować do maksymalnie 10 tysięcy złotych? Jedyne wymagania to mała tendencja do poważnych usterek i tanie części. Wykorzystywany będzie głównie do jazdy po mieście, raz na jakiś czas trafi się jakaś trasa.
PierwiastekZ2
Obserwowany
 
Posty: 1

19 Mar 2020, 10:04

Poszukaj sobie czegoś z segmentu b. Proste, sprawdzone rozwiązania i w większości przypadków po prostu nie ma się co psuć.
Grande punto, corsa, fiesta, ibiza itd
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2020, 10:10

W tym budżecie masz dwa wybory:
-auto z tanimi częściami, w którym częstotliwość drobnych usterek może być trochę częstsza i czasem upierdliwa, ale ogólnie auto wyjdzie tanio w eksploatacji np. Corsa C, Grande Punto.
-coś bardziej trwałego mechanicznie pokroju Yaris - mniejsze ryzyko awarii;, ale ewentualne naprawy będą trochę droższe
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Mar 2020, 13:26

Chevrolet Aveo - bardzo niedoceniany samochód, a w tej cenie przedział roczników masz spory. Samochód ma banalnie prostą konstrukcje i niesamowicie tanie części. No i do dziś trzyma się dobrze.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2020, 14:18

Fiat Stilo 1.4 - tendencje do pierdół ale poważne awarie to tylko na własne życzenie.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 super production
    To jedyny egzemplarz Renault 5, który w pełni zasługuje na nazwę "super production". Opracowano go w 1987 roku do startu w wyścigach. Jest napędzany 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 370 koni. W latach ...