Malowanie

02 Maj 2011, 17:22

Witam
Wyczyscilem popsute miejsce ze starego lakieru i szpachli. Polozylem cienko nową szpachle, za pare godzin podklad dekoral antykorozyjny czerwony tlenkowy unikor c, na drugi dzien przetarlem rozcienczalnikiem nitrocelulozowym Pikko, pol godziny pozniej psiknalem lakierem akrylowym Motip. No i zaczely sie pojawiac malutkie pękniecia (wyglada to jak spękana ziemia od suchosci). No i pytanie czemu sie to troche "zważyło"? Oraz jak to naprawic zanim naloze lakier bezbarwny.
kowalsky
Początkujący
 
Posty: 202
Prawo jazdy: 01 01 2008
Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Maj 2011, 21:02

Trzeba wszystko zrobić od nowa używając odpowiedniego podkładu. Unicor c do tego się nie nadaje. Do przemywania używaj dedykowanych zmywaczy lub benzyny ekstrakcyjnej. Żadnych rozpuszczalników . Odpowiednie materiały kupisz tam gdzie sprzedają lakiery samochodowe .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2011, 21:10

Za bardzo nakombinowałeś i przekombinowałeś!Czyścisz do srebrnego,to możesz pomalować cynkiem w sprayu,potem jeszcze raz,lekko zmatowić ściernym,na to podkład ,raz ,matowisz ,potem drugi raz podkład ,matowisz,na to bazę,matowisz,jeszcze raz baza i na nią bezbarwny.Możesz pominąć cynk.Za każdym razem wszystko musi dobrze wyschnąć.

[ Dodano: 2 Maj 2011, 22:12 ]
Ach,zapomniałem o szpachli,kładziesz ją na zmatowiony cynk lub podkład,nie na gołą blachę :!: Nie zapominaj o odtłuszczaniu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Maj 2011, 22:09

PhantomASA1 napisał(a):Za bardzo nakombinowałeś i przekombinowałeś!Czyścisz do srebrnego,to możesz pomalować cynkiem w sprayu,potem jeszcze raz,lekko zmatowić ściernym,na to podkład ,raz ,matowisz ,potem drugi raz podkład ,matowisz,na to bazę,matowisz,jeszcze raz baza i na nią bezbarwny.Możesz pominąć cynk.Za każdym razem wszystko musi dobrze wyschnąć.

[ Dodano: 2 Maj 2011, 22:12 ]
Ach,zapomniałem o szpachli,kładziesz ją na zmatowiony cynk lub podkład,nie na gołą blachę :!: Nie zapominaj o odtłuszczaniu.


Kolega podał bardzo czasochłonną wersje .......bardzo czasochłonną . Hmmmm . Wydaje mi się ( tak z praktyki ) że można to zrobić szybciej i tak samo. Czyścimy jak najlepiej miejsce zakorodowane ( wcześniej dobrze jest obmatować troche dalej na mokro papierem 800 i wysuszyć). Położyć szpachle na gołą blache ( a czemu nie ?) . Wyrównać na sucho grubszym papierem. Odkurzyć i prysnąć podkładem 2-3 warstwy z przerwami ok. 10 min. Po wyschnięciu wymatować na mokro też 800-setką . Polakierować bazą. Po ok.30-stu min. położyć bezbarwny. Pominąłem odtłuszczanie bo tego nie stosuje . Przy zachowaniu czystości tego nie potrzeba . Pominąłem również jeszcze pare czynności związanych z ukryciem przejścia stary-nowy lakier , ale przy naprawach typu zrób to sam zazwyczaj jest to pomijane.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Maj 2011, 06:45

Tak to prawda czasochłonną,ale lubię coś jeśli już to robić solidnie,naturalnie wiem,że zawodowo tak się aut nie lakieruje(czas).Pierwszy raz sam tak właśnie wylakierowałem boczek Renóweczki ,i muszę powiedzieć tak,nie spodziewałem się takiego efektu i wizualnego i trwałościowego,nic się nie dzieje z tym miejscem.

[ Dodano: 3 Maj 2011, 07:52 ]
Dlaczego nie na gołą blachę?!Jeśli jest ocynkowana ,to nie ma potrzeby,ale jeśli nie jest ,to najlepiej jest przelecieć ją jeszcze odrdzewiaczem silikonowym,widywałem miejsca odejścia szpachli z gołej blachy(rdza),ja osobiście na gołą blachę szpachli sobie nie kładę.Jestem oczywiście amatorem.Ty Bonifacy bardziej w tym siedzisz :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Maj 2011, 09:16

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Zeskrobie lakier drobnym papierem sciernym, przemyje benzyną ekstrakcyjną, poczekam az wyschnie i napsikam lakierem akrylowym.
kowalsky
Początkujący
 
Posty: 202
Prawo jazdy: 01 01 2008
Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Maj 2011, 18:08

kowalsky napisał(a):dekoral antykorozyjny czerwony tlenkowy unikor c
Czyli tzw; "minia". Taki podkład nadaje sie pod emalię a nie lakier akrylowy. Ogrodzenie możesz sobie takim pomalować a nie auto. Pod lakier akrylowy lub bazę, stosuje sie podkład HS Multi Fuller, malujuąc na niego napweno nie bedziesz miał problemów.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

03 Maj 2011, 19:32

Czyli to ze mi zle wyszlo to wina i rozcienczalnika nitro i podkladu? W takim razie bede drapał do szpachli.
kowalsky
Początkujący
 
Posty: 202
Prawo jazdy: 01 01 2008
Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Maj 2011, 21:02

Rozpuszczalnik nitro jest ok, tylko podkład zły dałeś, poprostu nie nadaje sie on pod ten typ lakieru.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8