Mam problem "check engine" - Opel Astra GTC 1.6

05 Maj 2019, 15:18

Witam serdecznie, niedawno nabyłem Opla Astre GTC silnik sport 1.6, rok 2005, benzyna i niestety nie pocieczyłem się nią zbyt długo bo już po tygodniu wyskoczył mi pierwszy błąd..., a mianowicie wczoraj podczas jazdy zauważyłem świecącą się na żółto słynna kontrolkę silniczka, popularnie zwaną "check engine",
planuje oczywiscie teraz w tygodniu oddać auto do mechanika żeby to od razu zbadał, bo się boję ,że może to być coś poważnego, ale postanowiłem też zapytać na forum, może ktoś coś wie więcej na ten temat,
przy zakupie mój znajomy, podłączył autko pod komputer i wyskoczył wtedy jakiś błąd pt: sonda lambda .... poza tym wszystko było ok więc autko zakupiłem
czytając artukłu w internecie to własnie ta nieszczesna sonda jest odpowiedzialna za tą ikonke , która mi się pojawiła "check engine", czy ktokolwiek jest w stanie powiedzieć coś o tym więcej?
wciskajac gaz i hamulec na zapłonie wyskoczył mi nr błędy o nastepujacych cyfrach "ECN 013607 - 111261 - 000000" czy to ma coś wspolnego z tym check engine? zanim oddam autko do mechanika, fajnie jakbym samemu się choć troszkę orientował co tam się wyprawia
aha i jeszcze jedno, warto dodać, że jak mam zapalony zapłon to nie gaśnie też ta ikonka samochodu z kluczem po lewej stronie zegara patrząc od strony kierowcy..., przy zapaleniu silnika gaśnie , ale z tego co czytałem na necie to przy zapłonie tez powinna zgasnąć

bardzo serdecznie pozdrawiam i byłbym szczesliwy, gdyby ktoś cokolwiek mógł na ten temat skrobnąc, dzięki
imt
Obserwowany
 
Posty: 1

06 Maj 2019, 10:04

imt napisał(a):wciskajac gaz i hamulec na zapłonie wyskoczył mi nr błędy o nastepujacych cyfrach "ECN 013607 - 111261 - 000000" czy to ma coś wspolnego z tym check engine?
Przeważnie każdy błąd który jest związany z silnikiem będzie odpowiedzialny za wyświetlenie się kontrolki Check Engine. W twoim przypadku błąd ECN 013607 (P0136) dotyczy sygnału z drugiej sondy, dalej masz ECN 111261 (P1112) który dotyczy zaworu sterującego klapami w kolektorze dolotowym i ostatni trzeci ECN 000000 sygnalizuje w tym przypadku brak dalszych błędów.

Podsumowując powyższe oczywiście kontrolka mogła się zapalić skoro masz zapisane takie błędy w sterowniku.

imt napisał(a):aha i jeszcze jedno, warto dodać, że jak mam zapalony zapłon to nie gaśnie też ta ikonka samochodu z kluczem po lewej stronie zegara patrząc od strony kierowcy..., przy zapaleniu silnika gaśnie , ale z tego co czytałem na necie to przy zapłonie tez powinna zgasnąć
Ona gaśnie po włączeniu zapłonu po paru sekundach jak nie masz żadnych poważnych błędów zapisanych w sterowniku. W drugim przypadku jak kontrolka gaśnie po zapaleniu silnika oznacza to że jest jakiś błąd ale nie jest on krytyczny i można kontynuować jazdę. W trzecim przypadku jeżeli kontrolka ta nie gaśnie po uruchomieniu silnika mówi nam to że mamy do czynienia z dosyć poważnym błędem którym powinniśmy się jak najszybciej zająć. Tak to wygląda jeżeli chodzi o ta kontrolkę :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corona 1957 rok
    Pierwsza Corona pojawiła się na rynku w 1957 roku. Początkowo Corona była oferowana z litrowym silnikiem o mocy 33 KM. W 1959 roku został on zastąpiony nowym 45-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Kompaktowy samochód ...