REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
1) Czy można kupić dobry samochód z automatyczną skrzynia biegów do 20-25tys zł ?
2) Konstrukcji z jakich roczników najlepiej już unikać ? Pytam o to, ponieważ podobno stare automatyczne skrzynie biegów charakteryzowały się dosyć dużą awaryjnością, których już nie ma w nowych automatycznych skrzyniach biegu.
3) Czy automatyczna skrzynia biegów może chodzić bez szwanku na dystansie powiedzmy 200-400tys km ? Oczywiście nie chodzi mi o to czy teoretyczie może, tylko bardziej o praktykę. Wiadomo, że wymiana automatycznej skrzyni biegów co roku by mnie średnio interesowała.
Yosuke7 napisał(a):4) Czy jeżeli już nadarzy się jakakolwiek awaria automatycznej skrzyni biegów to czy od razu większość awarii jest z pokroju tych drobnych któe można szybko i tanio załatwić czy jest to raczej na zasadzie, że jak już się coś zepsuje to od razu musimy liczyć się z dużym wydatkiem, bo nie ma czegoś takiego jak drobne awarie automatycznej skrzyni biegów ?
Yosuke7 napisał(a):5) Wiadomo, że automatyczne skrzynie biegów są w przeciwieństwie do manualnej skrzyni biegów bardziej idiotoodporne i takie samochody więcej błędów wybaczają, nie są to jednak konstrukcje pancerne. Zatem czy większosć awarii automatyczych skrzyń biegów wynika po prostu ze złej eksploatacji czy może nawet prawidłowe jej użytkowanie doprowadzi prędzej czy później do poważnej awarii ?
franccc napisał(a):W dużym skrócie - chcesz mieć bezproblemowy automat to kup nowe auto, odpowiednio serwisuj i sprzedaj przed ~150kkm
franccc napisał(a):Przede wszystkim kwestia serwisu i stylu jazdy ale nie ma co liczyć że jakakolwiek automatyczna skrzynia zrobi dzisiaj 400kkm bez zaglądania, to nie czasy mercedesa w123
franccc napisał(a):Raczej na odwrót. Klasyczne, hydrokinetyczne automaty są o wiele trwalsze niż nowoczesne, dwusprzęgłowe konstrukcje (tzn. nowe działają o wiele lepiej kiedy są sprawne lecz koszty serwisu są wyższe)
franccc napisał(a):Różne są modele skrzyń i różne problemy z nimi związane, jedne będą w miarę trwałe przy właściwym serwisie, w innych będą się sypać konwertery a w takim dsg sprzęgła się po prostu zużywają wraz z przebiegiem.
galakty napisał(a):Ta, kup fajne auto z hybrydą za 20k, może podaj gdzie takie cuda się dzieją.
Yosuke7 napisał(a):Możesz mi powiedzieć gdzie ja tutaj napisałem że szukam auta za 20k z automatyczną skrzynią biegów i do tego hybrydy ? Logiczne, że takie auto będzie na gaz.
galakty napisał(a):CVT na pasku (tragedia, omijać szerokim łukiem
galakty napisał(a):Przecież ja nawet do Ciebie nie pisałem, tylko do gościa wyżej.
galakty napisał(a):Co do samych automatów że wybaczają błędy... Jeśli masz na myśli obroty i palenie sprzęgła to tak, wybaczają jak ktoś nie ogarnia jazdy manualem, ale koniec końców eksploatacja jest droższa niż manuala. I nigdy nie będzie inaczej, a liczyć na szczęście przy tak starych autach no raczej nie.
Yosuke7 napisał(a):To może następnym razem wypada oznaczyć do kogo piszesz ?
Yosuke7 napisał(a):Manuale pod tym względem wyjątkiem nie są. Mało to osób na naprawy swojego samochodu z manualną skrzynią biegów wydali więcej niż to auto jest warte ?
nie twórz kolejnych bzdurnych teorii, mających potwierdzić twoją opinię, że manuale są z zasady wadliweYosuke7 napisał(a):Mało to osób na naprawy swojego samochodu z manualną skrzynią biegów wydali więcej niż to auto jest warte ?