Mandat: Nieprawidłowy stan techniczny pojazdu

28 Kwi 2015, 20:39

Mam nadzieję, że to jest dobry dział.

Witam, jestem świeżym kierowcą i dzisiaj drogówka wlepiła mi mandat w wysokości 100zł za "Nieprawidłowy stan techniczny pojazdu", dowód rejestracyjny nie został zatrzymany. A chodzi tu dokładnie o lekko podgnity błotnik. Przegląd i wszystko było ok. Dopiero po wręczeniu mandatu przypomniało mi się, że się w ogóle nie przedstawił a po prośbie wylegitymowania się powiedział, że nr służbowy jest na mandacie.

I tutaj nasuwa mi się kilka pytań:

1) Czy policjant nie będąc żadnym diagnostą, przy aktualnym przeglądzie samochodu może za takie coś dać mandat?

2) Jest możliwość odwołania się od mandatu po jego przyjęciu?

3) Można odmówić przyjęcia mandatu gdy policjant się nie przedstawi?

4) Co robić? Help.

Dorzucam zdj. błotnika [link wygasł]
GummiWolf
Obserwowany

Prawo jazdy: 08 04 2015
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Fiat

28 Kwi 2015, 23:26

Według mnie za coś takiego nie ma prawa dać mandatu, więc:
1. Pan policjant poszukał młodego, aby mu wlepić mandat i wyrobić miesięczną normę
2. Miałeś inne uszkodzenie (np. lampa, albo rysa na szybie) i za to dostałeś mandat

Teraz nie możesz już nic zrobić, tylko zapłacić.
Finansolog
Początkujący
Awatar użytkownika

Prawo jazdy: 10 10 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: BMW
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

29 Kwi 2015, 10:46

Wg mnie, policjant nie miał najmniejszych podstaw dać mandat z coś takiego. Poprostu
Finansolog napisał(a): Pan policjant poszukał młodego, aby mu wlepić mandat i wyrobić miesięczną normę

i tyle. A ty jako młody i niedoświadczony kierowca dałeś się nabrać :(