Manual czy automat. Dylemat pod kątem ewentualnej odsprzedaży.

10 Maj 2016, 14:47

Hej.

Kupuję nowy samochód i zastanawiam się jaką skrzynię wybrać.
Na co dzień wolę automat. Żona manualem boi się jeździć. Ja akurat lubię manual ale przecież nie jeżdżę na zawodach, nie ścigam się więc raczej nie jest mi to potrzebne.

Głównie zastanawiam się pod kątem ewentualnej odsprzedaży samochodu. Nie planuję go sprzedawać ale różnie może w życiu być i w razie takiej ewentualności chcę mieć wersję, którą łatwiej sprzedać.

Dodatkowo brat mnie straszy że w razie jakiejś awarii z automatem będę miał problemy i duże koszty.

Wiem że manual, a automat to bardzo indywidualna decyzja ale może moglibyście coś doradzić?
jellyOut
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 02 1984
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

10 Maj 2016, 15:56

To zalezy od tego jakie kupujesz auto, w sensie grupy potencjalnych nabywcow i segmentu. Mercedesa latwiej sprzedac z automatem, a passata pewnie w manualnej skrzyni.
Zalezy tez czy w aucie byly awaryjne automaty - jesli tak problem ze sprzedaza narasta.

Napisz jaka marka Cie interesuje to bedzie mozna doradzic cos na temat skrzyni. :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

10 Maj 2016, 16:03

Samochód raczej nie popularny. Ford Mustang V8 :). Tylko proszę nie mówcie że do takiego to tylko manual ;)
jellyOut
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 02 1984
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

10 Maj 2016, 17:05

Jak V8 to automat :D ma się rozumieć. Najprościej będzie uderzyć w auta, które były oferowane tylko z automatem jak Lexus GS czy Honda Legend.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Maj 2016, 18:15

Z mustangiem V8 na dwoje babka wróżyła ponieważ manuali było o wiele mniej więc różnie może być przy odsprzedaży... z tego co obserwuję to manual lepiej trzyma cenę. Osobiście wybrałbym manual bo daje trochę więcej możliwości wisz jakich :naughty: ???
Miałem okazję jechać nową sztuką V8 w automacie i jednak praca skrzynki trąca myszką :)
A którego chcesz mustanga (rocznik)?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2016, 19:07

Chcę zaszaleć i wybrać rocznik 2017. Wiem że takiego samochodu nie kupuje się do spokojnej jazdy ale na jakiś szaleństwach mi nie zależy. Czasem troszkę przycisnąć na prostej albo spod świateł ;). Czas szaleństwa za kółkiem mam już za sobą.

Niby w 2018 ma wyjść nowa 10-stopniowa skrzynia, dodatkowo będzie mały lifting ( ale jakoś bardzo mi na nim nie zależy ) i nie wiem czy nie poczekać do tej wersji.
jellyOut
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 02 1984
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    15 lat sukcesów Toyoty Prius
    15 lat temu została zaprezentowana pierwsza generacja Toyoty Prius, której debiutowi towarzyszyło hasło "w samą porę na 21 wiek". Półtorej dekady później, najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy ...

10 Maj 2016, 19:36

To nie ma sie co zastanawiac nawet, tylko brac automat :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

10 Maj 2016, 19:54

jellyOut napisał(a):Chcę zaszaleć i wybrać rocznik 2017. Wiem że takiego samochodu nie kupuje się do spokojnej jazdy ale na jakiś szaleństwach mi nie zależy. Czasem troszkę przycisnąć na prostej albo spod świateł ;). Czas szaleństwa za kółkiem mam już za sobą.

Niby w 2018 ma wyjść nowa 10-stopniowa skrzynia, dodatkowo będzie mały lifting ( ale jakoś bardzo mi na nim nie zależy ) i nie wiem czy nie poczekać do tej wersji.


Wobec tego bierz automat bo tak naprawdę w automacie z tego co się orientuje nie masz tylko lancza który by pewnie pozbawił skrzynkę życia przy drugim użyciu :D

Co do czekania to nie wiem czy by mi się chciało ponieważ na tej zasadzie to po lifcie masz dwa lata i nowy model :D

p.s.

Jak coś to mój kolega robi profi wydechy więc przy V8 jest to wskazane :D
Na specjalne życzenie zamontuje Ci przepustki na pilocika żeby policja się nie czepiała :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2016, 20:21

Hehe niezłe :D.

Widziałem gdzieś tablice na pilota. Zmieniały się po naciśnięciu guziczka :naughty:

Samochód byłby w leasingu więc nie wiem jak z gwarancją i takimi przeróbkami. Ewentualnie po.
jellyOut
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 02 1984
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

10 Maj 2016, 21:23

jellyOut napisał(a):Widziałem gdzieś tablice na pilota. Zmieniały się po naciśnięciu guziczka :naughty:

Myślałem o profi wydechu w którym przepustnicami modulujesz głos... Jest to tzw. cat back z przepustkami :D
Gwarancja ważna sprawa ale w razie potrzeby w ciągu 30min wracasz do serii :ok:
Co do tablic to też widziałem to ustrojstwo ale czy ja wiem :?: :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2016, 22:00

Chyba się zdecyduje na automat. Szukałem na różnych forach tematów odnośnie usterek i znalazłem odnośnie manuala właśnie. Chyba że jak pada automat to i pada właściciel i nie ma komu pisać :P.

Czekać na lifting nie będę. 10-stopniowa skrzynia też nie wiadomo czy będzie dobra. Chociaż wcześniej będzie w F-150 Raptorze to można poczytać jak działa.

Teraz tylko żonę namówić i zdecydować się na jakiś kolor.
jellyOut
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 02 1984
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam