[C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9

Który model wybierasz?

Fiat Marea Weekend 1,9 JTD - 105KM
1
50%
Ford Focus mk1 1,8 TDCi - 100KM
0
Brak głosów
Peugeot 306 2,0 HDi - 90KM
0
Brak głosów
Renault Megane I 1,9 dTi - 98KM
0
Brak głosów
Skoda Octavia I 1,9 TDI - 90KM
1
50%
Razem głosów : 2

09 Paź 2016, 11:13

[C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9

Podstawowe kryteria zestawienia:
- kombi segmentu C
- silnik diesla o mocy ok. 100KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z okolic 1999r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Marea Weekend 1,9 JTD - 105KM
- Ford Focus mk1 1,8 TDCi - 100KM
- Peugeot 306 2,0 HDi - 90KM
- Renault Megane I 1,9 dTi - 98KM
- Skoda Octavia I 1,9 TDI - 90KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Jedynym samochodem wyposażonym w hamulce bębnowe tylnej osi (TRW) jest Fiat. Należy zwrócić na wysoki koszt tarcz hamulcowych (TRW) w Renault. W Megane nie stosowano łączników stabilizatora. Warty odnotowania jest koszt rozrządu (SKF) w Skodzie na tle konkurentów.
Fiat oraz Ford zostały wyposażone w dwumasowe koła zamachowe (LUK), co podwyższa kwotę końcową w zestawieniu. W Skodzie w silniku 1,9TDI o oznaczeniu ALH również stosowano koło dwumasowe.

Najdroższe usterki dotyczą tylnego zawieszenia w Fordzie i Peugeocie oraz przekładni kierowniczych w Focusie i Octavii.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:42, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2016, 19:08

W Skodzie ten 1.9TDI 90KM to jest ten sam co w Golfie IV, czyli ALH?
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

15 Paź 2016, 19:14

Nie rozpatrywałem po kodzie, ponieważ było ich bodajże ze 3, co wprowadzałoby zamęt. W golfie podobnie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2016, 19:19

dzida napisał(a):Nie rozpatrywałem po kodzie, ponieważ było ich bodajże ze 3, co wprowadzałoby zamęt. W golfie podobnie.

Bo jest wiele 1.9TDI 90KM. Jedne miały dwumas, a drugie nie :)
np. 1Z czy w większości AHU (poza Passatem B5) nie miały dwumasy, a ALH w Golfie IV już miał dwumas :D
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

15 Paź 2016, 19:44

W takim razie poprawiam, bo widzę, że ALH z dwumasą też były w Octavii I
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Chcesz zmienić pas? Pamiętaj o pięciu ważnych zasadach!
    Bardzo często przy wzmożonym ruchu na autostradzie czy na innej wielopasmowej drodze kierowcom wydaje się, że warto zjechać na sąsiedni pas, bo samochody poruszają się po nim szybciej. Dlaczego czasami nie warto tego robić? ...